Udlandsrejse

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Vainio

Udlandsrejse

Indlæg af Vainio » 20. jan 2009 21:19

Er der nogen der ved hvor man kan finde information om reglerne vedrørende rejse ud af landet og det at medbringe hamstere?

Eller hvis det har været dsikuteret før ville et link til den tråd være rart, jeg har selvfølgelig ledt efter det men det er lidt svært at vide hvad man skal søge på.

burrus

Indlæg af burrus » 20. jan 2009 21:25

inden for EU lande er der intet problem, så længe flyselskabet vil have dem med :wink:  
der er så sindsvagt strenge regler for UK, så det kan man næsten lige så godt glemme igen, medmindre man vil ofre RIGTIG mange penge og meget tid på det!
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 20. jan 2009 21:28

norden er det letteste og så eu og så de resterende lande, men man skal kontakte sin fødevareregion hvis man vil have et konkret svar, men som pia skriver, flyver man skal man overbevises sit flyselskab, men jeg har lige erfaret et SAS ikke vil have gnavere med, ikke engang i lasten.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Vainio

Indlæg af Vainio » 20. jan 2009 21:43

Det lyder rigtig godt. Umiddelbart er der kun tale om norden (Finland for at være mere præcis) og ikke noget med at flyve.

Tak for hjælpen gut-inder :)

burrus

Indlæg af burrus » 20. jan 2009 21:44

Vainio skrev:Det lyder rigtig godt. Umiddelbart er der kun tale om norden (Finland for at være mere præcis) og ikke noget med at flyve.

Tak for hjælpen gut-inder :)
så længe i kører i bil eller tog så sku der ingen problemer være overhovedet :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Meddie

Indlæg af Meddie » 21. jan 2009 14:25

Sidder og tænker lidt.. Kan hamsterne egentlig godt tåle lufttrykket hvis de er ombord på et fly?
~ Mvh. Mette og Clean

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 21. jan 2009 14:34

Meddie skrev:Sidder og tænker lidt.. Kan hamsterne egentlig godt tåle lufttrykket hvis de er ombord på et fly?
Kan de sagtens :)

Lykke

Indlæg af Lykke » 21. jan 2009 15:46

Der er noget med at kabinen, hvor mennesker opholder sig, og i hvert fald visse dele af lastrummet er lufttryk-reguleret, så der kun er de små trykforskelle som vi mærker som propper i ørerne.

Vainio

Indlæg af Vainio » 21. jan 2009 15:47

Brrrrrrrrrrrr Brrrrrrrrrrr Swuuuush Brrrrrrrr SPLAT - "Velkommen om bord, dette er jeres andenpilot, på dette fly til Heathrow London serveres om et øjeblik dagens ret; eksploderet hamster med dertil hørende agurk og æble."

Lemou

Indlæg af Lemou » 21. jan 2009 16:22

Lykke skrev:Der er noget med at kabinen, hvor mennesker opholder sig, og i hvert fald visse dele af lastrummet er lufttryk-reguleret, så der kun er de små trykforskelle som vi mærker som propper i ørerne.
De små forskelle gør også, at hvis flypersonalet undlader at slippe en vind eller to - HELE TIDEN - så kan de få ondt i maven, når lufttrykket har ændret sig til det andet  :lol:

Spot

Indlæg af Spot » 21. jan 2009 19:12

Vainio skrev:Brrrrrrrrrrrr Brrrrrrrrrrr Swuuuush Brrrrrrrr SPLAT - "Velkommen om bord, dette er jeres andenpilot, på dette fly til Heathrow London serveres om et øjeblik dagens ret; eksploderet hamster med dertil hørende agurk og æble."
Ajj! Ulækkert :p
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 21. jan 2009 20:07

Håber på at kunne få taget hamstere med hjem fra USA, skal lige tjekke med flyselskabet(som jeg lige nu ikke kan huske navnet på).
Og det skal være til at betale, giver ikke 2000kr for at få et hamster med hjem -.-

burrus

Indlæg af burrus » 21. jan 2009 20:26

Hopiw skrev:Håber på at kunne få taget hamstere med hjem fra USA, skal lige tjekke med flyselskabet(som jeg lige nu ikke kan huske navnet på).
Og det skal være til at betale, giver ikke 2000kr for at få et hamster med hjem -.-
held og lykke :lol:  

jeg synes dog der er en "tendens" til at der ikke "opfordres" til opdræt i USA, som i sammegrad herhjemme, men at man bør købe sine dyr i dyrehandel og lade være med at avle på dem...  i hvert fald på forums... måske jeg er på de forkerte? :lol:
Pia B

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 21. jan 2009 20:27

Hopiw skrev:Håber på at kunne få taget hamstere med hjem fra USA, skal lige tjekke med flyselskabet(som jeg lige nu ikke kan huske navnet på).
Kryds finger for det ikke er et SAS fly du skal flyve med :huh:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

burrus

Indlæg af burrus » 21. jan 2009 20:33

AnetteFrost skrev:
Kryds finger for det ikke er et SAS fly du skal flyve med :huh:
der er åbenbart forskel på sas-fly, for da jeg overvejede at tage til pragh efter hamstere var der ingen problem med hamstere! Bare de var i en korrekt transportkasse og de kom i dyre-lastrummet var der ingen problemer.. (men så nedlagde de den rute :( )
Pia B

Besvar