Bjarne II

Er din hamster gået bort så kan du her oprette en mindetråd til evigt minde.
Besvar
Desiree

Bjarne II

Indlæg af Desiree » 14. jul 2007 14:52

Bjarne er død, og det er fordi jeg har været en idiot.
Han fik som regel lov at løbe ude i stuen om natten, han gik altid selv ind i sit bur og lagde sig til at sove, så lå han der om morgenen når jeg stod op.
Han har ikke været 'hjemme' her de sidste par dage og jeg har ledt alle vejne. Så fandt jeg ham på terrassen i en tom krukke her for lidt siden, druknet.
IDIOT.
må have glemt at terrassedøren stod på klem, har ellers ledt udenfor også, men åbentbart ikke godt nok.
Han var ved at være en ældre herre 1,5- 2 år, men det er bare ikke i orden at han skulle dø på den måde. Han var så dejlig og tam, stakkels Bjarne. Nu må jeg bare prøve at holde masken til siri er kommet i seng, hun skal ikke se ham sådan. Hun skal heller ikke se mig sådan, jeg er helt ødelagt, må hellere prøve at tage mig lidt sammen.
:cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:
Vedhæftede filer
08-06-07_0230[1].JPG
08-06-07_0230[1].JPG (160.98 KiB) Vist 5923 gange

Wampi

Indlæg af Wampi » 14. jul 2007 16:19

stakkels dig.. KÆMPE Trøstekram herfra...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Emily

Indlæg af Emily » 14. jul 2007 19:28

eej hvor trist... ellers en hyggelig ordning.
troeste kram fra mig ogsaa
--Emily--

Meddie

Indlæg af Meddie » 14. jul 2007 20:41

Nu må du ikke være for hård ved dig selv..
Det var ikke smart, men jeg tror ikke at du ville have det skulle ende sådan, og jeg tror at du elskede 'Bjarne' meget.

Kæmpe trøste kram herfra  :cry:
~ Mvh. Mette og Clean

Pipvig

Indlæg af Pipvig » 14. jul 2007 21:59

Er enig med Meddie... Vær ikke for hård ved dig selv... Det var jo ikke med vilje...
Trøstekram herfra...

Hilsener

Stine
Har opgivet at holde tal på mine hamser :lol:

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 15. jul 2007 08:34

Nej hvor trist!

Og jeg er også enig i, at du ikke skal være for hårdt ved dig selv. Kan godt forstå at du er sur på dig selv. Men skyldfølelse oveni sorgen, er bare for hårdt, og som andre skrev, var det jo slet ikke med vilje at du gjorde det.

Mange trøstende tanker herfra!!

Desiree

Indlæg af Desiree » 15. jul 2007 13:23

Mange tak for de trøstende ord, men det er stadig ikke i orden. Det var en hård nat i nat. Jeg vil i hvert fald lære af mine fejl og ikke overvurdere tamhed og intelligens i en hamster, man lader jo heller ikke vinduet stå åbent når man har en toårig og bor på fjerde sal, vel?
Nu må vi håbe folk stadig tør overlade mig hamstre, og ikke tror jeg vil proppe dem i stikkontakten eller drukne dem i det badekar jeg ikke har...
Nu skal jeg have fundet et godt sted at begrave ham, her slår en krukke på terrassen ikke til, det ville vist også være lidt ironisk. Han ligger i en cigaræske ude ved kaninerne. Han var min første guldhams, og nok den bedste netop derfor, så han skal ligge et godt sted.
mvh Desiree

Meddie

Indlæg af Meddie » 15. jul 2007 13:29

Har du ellers planer om at få en ny?
~ Mvh. Mette og Clean

Desiree

Indlæg af Desiree » 15. jul 2007 14:33

jaaa, det har jeg da. jeg har jo en del andre hamstre, som ikke nyder samme frihed som Bjarne gjorde. De bliver nusset lidt, kommer på legeplads og løber rundt i stuen i en kugle. 6 vinterhvide, 2 roborowsky og 5 guldhamstre. vi bliver nødt til at 'få Bjarne hjem fra ferie'  :oops:  på et tidspunkt. Siri rørte ikke rigtig ved hamstrene, aede dem lidt mens jeg holdt dem, så jeg tror nok jeg kan slippe afsted med den lille nødløgn. Han var jo faktisk hendes hamster, opkaldt efter hendes aller bedste ven/kæreste i børnehaven. Så jeg vil ikke sende hende ind på en potentiel kriminel løbebane som 4 årig ved at sige at hendes mor har slået hendes kæreste kæledyr ihjel. Så jeg vil være på udkig efter en sortøjet creme når han har fået en god lang ferie i de varme lande, og jeg ellers har fået tudet færdig. Vi er nødt til at have en Bjarne...
mvh Desiree

Pipvig

Indlæg af Pipvig » 15. jul 2007 14:34

Desiree skrev: Nu må vi håbe folk stadig tør overlade mig hamstre,
Han var min første guldhams, og nok den bedste netop derfor, så han skal ligge et godt sted.
Jeg har ingen problemer ved at overlade dig min sølvpige. Jeg er sikker på at hun får det godt. Det var jo et hændeligt uheld og ikke noget du gjorde med vilje. Det er jo heller ikke din skyld at det har regnet vel?

Jeg tror altid at ens første hamster vil være noget helt specielt. Især når han/hun var som Bjarne og var lidt ekstra tam. Det er synd at han er kommet af dage på denne måde, men gør lidt ekstra ud af hans cigaræske og gør den lidt blød så han ligger godt. Og noget foder? En smule af hans yndlingsgrøntsag måske? Og så en blomst ovenpå?
Det er bare et forslag selvfølgelig... Men jeg ved fra mig selv af at så føler jeg at jeg giver dem "lidt med på vejen" og i det her tilfælde kunne det måske lette lidt på din skyld-følelse?

Hilsener

Stine

Desiree

Indlæg af Desiree » 15. jul 2007 15:14

Ja, det var netop sådan jeg havde tænkt mig, han ligger allerede blødt og så skal han have noget med... Jeg er så ked af at jeg ikke har en have at begrave ham i, men der står et flot kastanietræ på vores grund, og så må jeg tage ham med når jeg får en have, arbejder på det...
mvh Desiree

Desiree

Indlæg af Desiree » 15. jul 2007 16:42

Jeg har ingen problemer ved at overlade dig min sølvpige. Jeg er sikker på at hun får det godt. Det var jo et hændeligt uheld og ikke noget du gjorde med vilje. Det er jo heller ikke din skyld at det har regnet vel?

Mange tak for tilliden, Stine, jeg skal nok passe rigtig godt på hende, kan dog ikke garantere at hun ikke får et lidt mærkeligt navn :wink:
mvh Desiree

Pipvig

Indlæg af Pipvig » 15. jul 2007 19:40

Desiree skrev:Jeg har ingen problemer ved at overlade dig min sølvpige. Jeg er sikker på at hun får det godt. Det var jo et hændeligt uheld og ikke noget du gjorde med vilje. Det er jo heller ikke din skyld at det har regnet vel?

Mange tak for tilliden, Stine, jeg skal nok passe rigtig godt på hende, kan dog ikke garantere at hun ikke får et lidt mærkeligt navn :wink:
mvh Desiree
Det er så bare iorden... ;-):lol:

Spot

Indlæg af Spot » 15. jul 2007 19:50

Årh hvor trist  :cry: ... Mistede også min første guldhams ved den løb ud af døren...

Håber du kommer igennem det uden at  bebrejde dig selv for meget... det var ikke din skyld..

Lyder som en hyggelig ordning din hamster havde sig der ;P

Trøstende tanker fra mig
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Besvar