Farvel Bella :'(

Er din hamster gået bort så kan du her oprette en mindetråd til evigt minde.
HamsterMiaah
Indlæg: 817
Tilmeldt: 2. jan 2008 11:39

Farvel Bella :'(

Indlæg af HamsterMiaah » 11. mar 2009 07:54

Jeg vågnede denne morgen og vidste ikke at jeg en halv time efter jeg ville være vågnet, ville sidde og græde :cry:  :cry:  :cry:
Jeg spise morgenmad som altid, og ville lige give en hilsen til hamsterne, inden jeg tog tøj på. "Bella, Bella!" kaldte jeg, men du kom ikke.
Du kom normalt ALTID når man kaldte dit navn, så jeg fik en dårlig smag i munden, en smag af at noget var som det ikke skulle være.
Jeg åbnede buret og kaldte videre, men fik intet svar. Ikke engang en puslen.
Jeg kaldte på min mor, sagde noget var galt, at du måske var blevet en udbryderdronning.
Men nej - da min mor løftede noget hø, lå du der.
Ligeså stille og fin, men på en måde du ikke plejer at ligge på.
Dødens måde :cry:  :cry:  :cry:
Jeg begyndte at græde højlydt og min lillebror kom ind:
"Hvad er der galt med Mia?"
Mor: "Bella lever ikke længere"
Bror: "Nå... er det en jæger der skød hende?"
Nej - Bella døde, halvandet år gammel, og da hun havde været i hopla et par dage inden, og da jeg intet blod fandt, kan jeg slå fast at årsagen er alderdom.

Bella har været en fantastisk hamster - den første, og det er altid noget specielt. Hun har aldrig fejlet noget, eller været syg, men bare haft et meget hidsigt temperament, som man dog kunne leve med.
Det hele startede, da jeg fandt ud af at jeg havde en spiseforstyrrelse.
Jeg havde været ked af det i lang tid, af personlige årsager, og min mor gjorde alt for at gøre det godt igen.
Pludselig sagde hun, at hun havde kontaktet en hamstereejer (Fanni) og var ved at reservere en hamster til mig.
"Hamster?!" - tænkte jeg "hvad er det for noget?". Efter en hurtig netresearch, var jeg blevet fuldkommen forelsket i de her små skabninger, og var lykkelig da jeg havde reserveret en flot grå lille pige, og det var dig Bella! :heart:

Tiden gik efter min mening langsomt, og jeg strålede som en sol da jeg endelig skulle ud og hente min lille nye pige. Alt var gjort klar derhjemme, og jeg havde læst Fanni's side igennem mange gange, så jeg vidste fuldkommen hvordan jeg skulle gøre, og at hun skulle have en stille hjemkomst og at buret skulle stå klart.
Da jeg havde Bella i hænderne for første gang, var hun for hurtig for mig, jeg blev helt forbavset. Men dog lærte jeg at håndtere hende siden :lol:

Da hun blev 1 år gav jeg hende en masser gaver, og levede lykkeligt i troen på at hun ville blive 2 år.
Nu ligger hun stadig fredfyldt ovre i sit bur, og jeg skal nok prøve at tage mig sammen til at begrave hende i eftermiddag :cry:  :cry:  :cry:  :cry:
Noget indeni mig vil ikke sige at hun er død, så jeg går ofte hen og tjekker om hun har bevæget sig, men hun ligger stille i samme stilling :cry:  :cry:  :cry:


Bella:
Du vil altid have en stor plads i mit hjerte,
Jeg elsker dig for den du er, selv med temperament.
Jeg er så ked af at du skulle forlade mig nu, selvom jeg længe har vidst din tid snart kom, og især fordi du blev ekstra hyper.
Jeg kan slet ikke forestille mig et liv uden dig. Et liv uden dig løbe i tremmer om natten, jeg kommer sgu til at savne når du vækker mig! :oops:  :cry:  :cry:
Kommer til at savne at jeg ikke kan kalde dit navn længere, uden at få svar.
Vil aldrig glemme alle vore dyrebare minder vi har delt sammen, og hvor dejlig en tid vi har haft det :kram: men den tid er slut :cry:  :cry:  :cry:
Jeg vil stadig have dit bur som minde, og tænde lys for dig de næste par aftener. Er så ked af du ikke oplevede din anden sommer, men det er der jo intet at gøre ved :cry:  :cry:  :cry:
Har stadig Luke & Trøffel, og selvom jeg har dem vil jeg aldrig glemme dig! :heart:

Farvel min Bella, min smukke og dejlige Bella, jeg kan slet ikke tage mig sammen til at stoppe med at skrive, men jeg håber du får det godt i hamsterhimmelen med alle de andre hamstere herinde fra :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:
Vedhæftede filer
Bella R.I.P 010.JPG
Den sidste og første gang Bella sover i mine hænder
Bella R.I.P 010.JPG (42.71 KiB) Vist 6355 gange
PICT0008.JPG
PICT0008.JPG (127.36 KiB) Vist 6359 gange
IMG_0031.jpg
IMG_0031.jpg (36.67 KiB) Vist 6361 gange
Bellajulebillede.jpg
Bella's julebillede
Bellajulebillede.jpg (84.36 KiB) Vist 6362 gange
Bella R.I.P 009.JPG
Bella R.I.P 009.JPG (75.72 KiB) Vist 6363 gange
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Meddie
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 11. jul 2007 09:14

Indlæg af Meddie » 11. mar 2009 08:23

Ej nej nej, hvor gør det mig bare ondt sødeste Mia :cry:  :cry:
Jeg véd hun har haft et godt liv hos dig!
Du har passet og plejet hende kongeligt, lige til det sidste.
Nu må du tænke på at hun var en gammel hamster - og hun ser meget fredfyldt ud på billeder hvor hun er draget afsted <3

Tusinde trøstekrammere fra mig af :kram:

R.I.P lille Bella <3
~ Mvh. Mette og Clean

HamsterMiaah
Indlæg: 817
Tilmeldt: 2. jan 2008 11:39

Indlæg af HamsterMiaah » 11. mar 2009 08:31

Åhr, hvor du sød Mette :heart:
De ord varmer! :kram:

Jep, hun ser meget fredfyldt ud, og det er jeg glad for, at jeg aldrig har skulle tvinge medicin i hende, eller hun har været syg, når hun jo trods alt var den første hammi :heart:

Nu er hun kommet i en fin lille æske, som min bror så hjertevarmt (og fordi han er 3½ og kreativ) har lavet til Bella :)
Hun står nu ude på altanen, og skal begraves i gården i eftermiddag :'( :'( :'(
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Trunte
Indlæg: 205
Tilmeldt: 13. jan 2009 19:54

Indlæg af Trunte » 11. mar 2009 08:45

R.I.P. smukke Bella, kan du have en god rejse.  :heart:

Mange tanker og kram til dig,  :kram:
Mvh. Lene

AnetteFrost
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 1. jul 2008 22:54

Indlæg af AnetteFrost » 11. mar 2009 09:59

Ej det er så trist og så gammel var hun jo heller ikke...

Er sikker på hun nok skal blive taget godt imod af alndre familimedlemmer der er krydset og og at hun vil være der dine andre må tage turen.

R.I.P Bella - må du sove godt

Og stor Krammer til dig også :kram:  :kram:  :kram:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 11. mar 2009 10:56

:kram:  :kram:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 11. mar 2009 11:27

R.I.P lille bella
kom godt over regnbuebroen

stort trøstekram til dig mia
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Ringling
Indlæg: 931
Tilmeldt: 31. maj 2007 14:33

Indlæg af Ringling » 11. mar 2009 12:27

Åh nej, hvor er det bare sørgeligt!!  :(  :(  :(
Det er super hårdt når det er ens første, for de er altid så specielle!
Sov godt smukke lille Bella, jeg håber at du møder min savnede Anker oppe i hamsterhimlen - i kunne blive et fint par  :wink:

Stort trøstekram  :kram:
Hilsen Lotte
Billede

Desiree
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 5. jun 2007 15:49

Indlæg af Desiree » 11. mar 2009 13:12

Hvor trist, trøstekram  :cry:
mvh Desiree

liv

Indlæg af liv » 11. mar 2009 14:09

nej nej søde!!  :cry:  :cry: hvor er det bare trist! du har tit skrevet om hvor glad du var for hende og fik tåre i øjnene bare af overskriften :cry:  :cry: sikke noget værre noget... :cry: Men hun kunne ikke have haft et bedre liv hos nogen andre! du ahr passet hende så godt det er jeg sikker på!

det må være meget svært for dig og føler 100%

trøstekram! :kram:

Farvel søde Bella er sikker på du altid har og vil være elsket!  :engel2:  :engel2:

ZenZen
Indlæg: 551
Tilmeldt: 19. apr 2008 16:23

Indlæg af ZenZen » 11. mar 2009 15:44

Åh nej! Det er jeg ked af at høre Mia! Føler med dig!
Det gør noget så ondt at miste!  :cry:  :cry:

:heart: Sov godt lille Bella :heart:

Vimse
Indlæg: 619
Tilmeldt: 28. mar 2008 18:23

Indlæg af Vimse » 11. mar 2009 16:44

åh nej da. Det var trist :cry:  :cry:  :cry:

Sov godt lille bella  :cry:  :heart:
KH. Kathrine

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 11. mar 2009 16:47

Mange trøstende tanker fra mig! :kram:

HamsterMiaah
Indlæg: 817
Tilmeldt: 2. jan 2008 11:39

Indlæg af HamsterMiaah » 11. mar 2009 18:31

Tak for alle de trøstende tanker & ord alle sammen :heart:
De varmer utrolig meget, og især når denne her uge i forvejen ikke var særlig god :oops:
Har lige begravet Bella i min gård, og ovenpå hendes grav lagde jeg nogen erantis og vintergækker, som for at huske hende på hvilken årstid hun forlod verden i. :heart:
Vil savne hende, og det var sgu lidt mærkeligt at stå dér og begrave sin egen hamster :oops:  :cry:
Med til den lille begravelsesceremoni var min mor, min papfar, min lillebror og endda også min kat!
I aften vil jeg bare sidde og græde lidt, og forkæle mig selv, og vil så i morgen prøve at tage mig sammen og fokusere på eksamen, men selvfølgelig stadig savne hende indeni.
Hendes bur er nu gjort rent og ryddet, og står på reolen, som minde.
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 11. mar 2009 19:43

KÆMPE Trøstekram herfra også.. det er altid sværest med de første synes jeg.. ikke at det nogensinde bliver nemt at miste dem.. men det rammer ikke nær så hårdt når man har oplevet det flere gange.. hmm.. lyder helt forkert på skrift... håber du forstår..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Besvar