R.I.P Ginger :'( - 22. maj 2009 - 27. juni 2009

Er din hamster gået bort så kan du her oprette en mindetråd til evigt minde.
Besvar
HamsterMiaah

R.I.P Ginger :'( - 22. maj 2009 - 27. juni 2009

Indlæg af HamsterMiaah » 27. jun 2009 18:50

22. maj
10 smukke, dejlige og velskabte unger blev født. Alle lignede hinanden; lyserøde, nøgne og spæde. Samme størrelse, alle med fire ben, og ingen vanskabte.

2 uger efter
De 10 unger var stadig 10, men nu ikke så ens længere; alle havde fået pels og øjne, og luntede nu lystigt rundt i buret med hamstermor Lilje.
Dog var der 3 der ikke var så store som de andre; Skvat, Splejs og Ginger.

1 uge efter
Ungerne var nu 3 uger gamle, og Skvat og Splejs var heldigvis begyndt at komme sig, og var vokset sig store og flotte, næsten samme størrelse som deres kuldsøskende.

Men Ginger derimod, forblev ligeså lille som hun var da hun var 2 uger.
Og da jeg bed mærke i, at hun altid lå for sig selv i et hjørne, indså jeg, at der var noget der ikke var som det skulle være.
Jeg forsøgte at ligge Ginger over til mor og unger, men Lilje skubbede hende bare koldt væk.
Alle sagde med det samme jeg skulle aflive hende, og at der måtte være noget galt med hende.
Men jeg nægtede stædigt, det kunne ikke passe at en unge der engang var ligeså stor, sund og rask som de andre, pludselig var blevet udstødt og ikke kunne reddes?
Dagene gik og Ginger blev mere og mere svagelig. Hun orkede ikke at gå, og lå for det meste og sov for sig selv. Hendes ene øje var desuden helt vandet, som om hun ikke kunne åbne det.
Så blev det nok for mig, tålede ikke at se på det, men nægtede samtidig at aflive hende, fordi jeg vidste der var håb forude.
Jeg begyndte at made hende op med sprøjte, og lykken lyste i mine øjne, da jeg så hvor meget hun livede op allerede efter at være blevet fodret flere gange efter én dag. Hun ville nu pludselig gerne gå, men hun haltede en del :(  
Men jeg gav ikke op, blev ved og ved med at made hende, og det begyndte at se lysere ud for hende. Hendes ene øje havde nu åbnet sig fuldt ud ligesom det andet.
Så skulle ungerne kønsopdeles, og jeg lod Ginger blive ved sin mor, og så til min endnu større lykke, at Lilje begyndte at lade Ginger sutte på patterne, og Ginger fik straks mere opmærksomhed, fordi 10 nu var reduceret til én.
Der gik et par dage, og så så det rigtig godt ud for Ginger, så godt så jeg satte hende over til hendes søstre. De var bare så søde ved hinanden, og lukkede med det samme Ginger ind i gruppen, og varmede hende. Det så så kært ud! :oops:
Men så kom alle de andre hamstere, pånær Ginger og Cirkeline ud til nye hjem. Jeg havde valgt at beholde Ginger, fordi jeg syntes jeg havde været igennem en masse med hende, og ikke mente jeg kunne være bekendt at sende hende til et andet hjem, når hun havde haft sådan en hård start på livet.
Ginger fik det pludselig rigtig dårligt, og da begik jeg nok den største fejl i mit liv: jeg satte hende tilbage til Lilje, i håb om at hun lige kunne få den sidste mælketør, og så klare sig :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:
Men sådan gik det ikke. Så til min store frygt næste dag at Ginger pludselig manglede HALVDELEN af sin lange flotte pels, og gik ud fra at Lilje måtte have bidt i Ginger :shock:  :?
Efter det så det virkelig skidt ud for Ginger.
Hun lå nu igen for sig selv i eget bur, og orkede ingenting.
Hendes ene bagben var helt stift, ergo må det være blevet brækket :cry:
Og da traf jeg et rigtig svært valg.
Men det bedste valg for Ginger.
Jeg lod hende drage af sted mod Hamsterhimmelen, hvor der hverken var kolde hamstermødre, smerte eller brækkede bagben.
Klokken 12:30 i formiddags fik hun noget bedøvende, og derefter sprøjten der satte en ende på den hårde måned, og hendes lille stakkels krop :cry:

Hun blev kun 1 måned og 5 dage gammel :cry:
Ginger, jeg vil savne dig :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

(har ikke noget billede af hende, men kan fortælle jer at hun var langhåret hvidbåndet sort tortie)
Navnet Ginger opstod af at tortien på hende var så lys så den mindede om farven på ingefær.
Senest rettet af HamsterMiaah 28. jun 2009 10:07, rettet i alt 1 gang.
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 27. jun 2009 18:57

R.I.P lille ginger
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 27. jun 2009 19:47

:cry:  :cry:  :cry:

tesse-stribe

Indlæg af tesse-stribe » 27. jun 2009 20:01

:cry:  :cry: Åhhh, hvor er det synd. :cry:  :cry:

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 27. jun 2009 21:44

Trist  :( R.I.P. Ginger

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 28. jun 2009 08:47

R.I.P. Ginger.  :lys
Du gjorde hvad du kunne Mia. :heart:  Føler med dig.

Wampi

Indlæg af Wampi » 28. jun 2009 09:48

KÆMPE Trøstekram herfra
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Spot

Indlæg af Spot » 28. jun 2009 14:53

Stort trøstekram :kram:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

liv

Indlæg af liv » 28. jun 2009 17:26

:cry:  :cry:  :cry:

Ringling

Indlæg af Ringling » 28. jun 2009 18:00

Sov sødt lille pige  :(

:kram:
Hilsen Lotte
Billede

Meddie

Indlæg af Meddie » 28. jun 2009 21:36

Åh nej søde :(
Stort trøstekram! :kram:
Hvor er det tragisk :cry:
~ Mvh. Mette og Clean

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 6. jul 2009 17:21

hvor tragisk :cry:

hvil i fred ginger :lys
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 8. jul 2009 22:51

Sad lige og kiggede videoer af ungerne igennem her i nat... :cry:
Og fandt Ginger på lidt af et klip hvor hun går helt ubesværet rundt, hvilke bekræfter min anelse om at hun ikke blev født syg, men blev det senere :cry:
Tog en masse billeder af hende på klippet, og har udvalgt det bedste af hende, som jeg vil vise jer :cry:

Hun var så smuk :cry:  :cry:  :cry:
Man kan bare tydeligt på billedet, selvom det er lidt ringe kvalitet, se hvor meget tortien bredte sig på bl.a. hendes pande!
Savner hende :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:
Vedhæftede filer
R.I.P Ginger.jpg
Min smukke baby <3
R.I.P Ginger.jpg (46.32 KiB) Vist 6149 gange
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Besvar