Futte er gået til de evige hamsterenge

Er din hamster gået bort så kan du her oprette en mindetråd til evigt minde.
Besvar
Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Futte er gået til de evige hamsterenge

Indlæg af Lotte » 30. jan 2013 13:31

Så blev det min tur til at miste min søde, lille, elskede Futte.
Han havde skrantet lidt i går og i dag, og jeg syntes, hans vejrtrækning var lidt som en blæsebælg. Han så også lidt skidt ud, som om han gerne ville op og løbe på gulvet, men bare ikke orkede. Men alligevel var jeg lidt i tvivl i går. Han har jo nogle dage, hvor han bare ikke gider, så jeg ville jo lige se tiden an.
Men i morges måtte jeg byde på banan 3 gange, før han tog den, og så vidste jeg bare, den var gal. Futte ÆDER altid som var det hans sidste måltid. Og desværre var hans faste dyrlæge sygemeldt, så jeg måtte prøve en anden.
Det første hun sagde, da hun så ham, var: Han ser ikke ud til at have det godt. Han trak vejret som en blæsebælg og lå uden for huset og sov. Da jeg forsøgte at tage ham, overreagerede han. Han lagde sig næsten på ryggen, og opførte sig mærkeligt. Han har altid været et nervøst gemyt, men dette var klart en overreaktion.
Dyrlægen sagde, at hans vejrtrækning enten kunne skyldes en lungebetændelse (og han har ikke været udsat for træk) eller organsvigt. Og det var ikke lungebetændelse! Så hun syntes, han burde blive aflivet.

Hold da op, hvor er det bare hårdt at miste sit lille kræ. Han var bare sådan en glad, lille fyr. Han stod (næsten) altid klar kl. 6 om morgenen, når mit vækkeur ringede. Og så var han bare KLAR til at komme på gulvet. Og når han ikke gad mere, kom han hen til mine ben og forsøgte at klatre op. Han havde et madforråd af uanede mængder, for kom han forbi mad, kunne han jo ikke bare lade det ligge. Det var da noget rod!

Åh, hvor jeg allerede savner ham. Jeg kunne altid vække ham ved at knitre med en pose, for så troede han, jeg havde godbidder ... og det fik han jo så også. Den sødeste lille hamster, var han.
Jeg savner dig bare så meget, Futte. Håber, du har fået det godt i hamsterhimlen.

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 30. jan 2013 13:50

Det er jeg bare super ked af at høre.  :hcry:  :hcry: Sov sødt!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Indlæg af Lotte » 30. jan 2013 21:09

Tak. Man knytter sig bare så meget til de kære små.

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Indlæg af milla.b » 30. jan 2013 21:14

Ja han må sove sødt  :engel3:
Calobe's hamsteropdræt

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 30. jan 2013 21:15

R.I.P.  :cry2:  :cry2:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Indlæg af Lotte » 31. jan 2013 08:18

Tusind tak. Det varmer rigtigt meget.

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Indlæg af Freja » 31. jan 2013 09:54

Søde Lotte-ven.

Det gør mig så ondt. Jeg ved, hvor meget du holdt af Futte-manden. Jeg har skrevet dig en lang mail.

Knus og tanker fra os alle!
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Besvar