Min hamsterdreng er sovet ind

Er din hamster gået bort så kan du her oprette en mindetråd til evigt minde.
Besvar
Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Min hamsterdreng er sovet ind

Indlæg af Lotte » 17. apr 2013 17:15

I går skulle jeg så igen en tur til dyrlægen, denne gang med min lille Hannibal.

Jeg savner ham helt vildt, og får tårer i øjnene, når jeg tænker på ham. Han var så sød, blid, mild og god. Bed aldrig og fandt sig stort set i alt. Alle som lærte ham at kende, elskede ham. Han var totalt vanedyr, f.eks. når han fik sin daglige motionstur på gulvet. Han løb altid den samme rute og skulle altid de samme ting. Hver gang.

Han var efterhånden blevet så gammel og stivbenet, men det var ok, syntes jeg, når bare han spiste, drak og kunne gå på toilettet og ellers ikke led. Og det tror jeg virkelig ikke, han gjorde, for sørme om han ikke også sad og tiggede om lov til at komme på gulvet lige til for en uge siden. Han havde den sidste måned problemer med at drikke fra vandflasken, kunne ikke rigtigt holde hovedet oppe så længe, så han fik agurk i stedet. Jeg var meget i tvivl, om det var værdigt for en hamster, men han blev jo ved med at tigge om lov til at komme på gulvet. Og helt sikker på benene var han heller ikke, havde slidgigt og faldt en gang imellem, men op på gulvet ville han.

Men her i weekenden syntes jeg han var blevet meget mindre, kun 66 g (på en lidt dårlig køkkenvægt, ca. -20 g på 14 dage) vejede han, så jeg tog beslutningen for ham. Jeg fik tid til ham i går, og var selvfølgelig meget ked af det. Da jeg kom hjem fra arbejde, sov han ved siden af sit toilet; han var sikkert faldet og havde ikke haft kræfter til at slæbe sig hen til huset. Åh, mit lille kræ, havde så ondt af ham. Men han virkede faktisk upåvirket. Han var ikke blevet kold. Men jeg vidste, at det var den rigtige beslutning at få ham aflivet.

Af sted til dyrlægen, som bare var helt fantastisk. Han blev lagt på en vaskeklud i en lille plastikboks, og han fik bedøvelse i form af en gasart. Han sov så sødt. Og først derefter fik han injektionen. Da han var helt væk, puttede dyrlægen vaskekluden om ham. Hun var så omsorgsfuld og sød over for ham.

Men åh, hvor jeg savner ham. Jeg fik ham, da han var 4 måneder. Købte ham i en dyrehandel, og det var verdens bedste køb. Og jeg har været så heldig at have haft glæde af ham i lidt over 2 år. Han blev født 29.11.2010, så han blev næsten 2½ år. Godt gået, synes jeg.

Heldigvis har jeg min lille hamsterpige, Ellie. Hun er god at have i sorgen.
Undskyld den lange smøre, men det var bare så vigtigt at fortælle om min kære, lille, søde Hannibal.
(Håber ikke, I synes, jeg ventede for længe med dyrlægen, jeg ville jo alt det bedste for den lille, men hvad gør man ved en hamster, som overhovedet ikke har forståelse for egne grænser? Han ville bare så gerne op på gulvet for at løbe.)

Sov sødt, lille Basse :engel2:

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Min hamsterdreng er sovet ind

Indlæg af Lotte » 17. apr 2013 17:18

Jeg sætter et af de få billeder af Hannibal på, som jeg har. Han kunne bare aldrig sidde stille længe nok til, at kameraet i mobilen fik fokuseret, derfor er det så dårligt

Billede

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Min hamsterdreng er sovet ind

Indlæg af PiaH » 17. apr 2013 17:42

Det gør mig ondt :(
R:I:P lille dreng
Fra mig og Zoo

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Min hamsterdreng er sovet ind

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 17. apr 2013 19:32

Må Hannibal hvile i fred :engel2:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: Min hamsterdreng er sovet ind

Indlæg af Maria1997 » 17. apr 2013 19:52

Det var sørgeligt at høre :cry:
R.I.P lille Hannibal :engel2:
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Min hamsterdreng er sovet ind

Indlæg af Lotte » 18. apr 2013 00:03

Tak skal I have. Det er jo altid hårdt at miste sin lille ven, men dyrlægens medmenneskelighed og omsorg gjorde det bare så meget nemmere. Jeg har en rigtigt god følelse i kroppen, og ved, han er kommet til et dejligt sted.

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: Min hamsterdreng er sovet ind

Indlæg af milla.b » 18. apr 2013 08:26

Sørgeligt.. R.I.P Hannibal! :engel2:
Calobe's hamsteropdræt

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Min hamsterdreng er sovet ind

Indlæg af mjoller » 18. apr 2013 09:04

Hvil i fred Hannibal
Det aldrig rart at miste et kæledyr, men vil give dig ret i at en god og kærlig dyrlæge gør det nemmere, det gjorde det også med min Eigil :)
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Min hamsterdreng er sovet ind

Indlæg af Lotte » 18. apr 2013 15:31

Tusind tak alle sammen, det varmer virkelig med jeres sympati.

Maia
Indlæg: 504
Tilmeldt: 27. nov 2011 09:57

Re: Min hamsterdreng er sovet ind

Indlæg af Maia » 18. apr 2013 15:42

Hvil i fred du kære Hannibal.
:engel2:
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

Besvar