Farvel lille Sofus

Er din hamster gået bort så kan du her oprette en mindetråd til evigt minde.
Besvar
Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Farvel lille Sofus

Indlæg af Lotte » 23. maj 2014 11:58

Så blev det min tur til at miste. Min lille Sofus blev knap 10 mdr. Han begyndte at skrante onsdag aften med øjenbetændelse i højre øje. Jeg brugte saltvandspipetter, men allerede torsdag morgen kunne jeg se, at også det venstre øje var ramt. Han fik lidt Baytril bare for en sikkerheds skyld, og mine forældre tog ham til dyrlægen om formiddagen, mest af alt fordi han var småtspisende, og jeg ville derfor gerne have en vurdering af, om han var ved at blive rigtig syg.
Hun kiggede ham i munden, fordi hun syntes, han var lidt hævet, og hun bemærkede lidt blod og betændelse ved kindtænderne i højre side. Jeg fik antibiotika, smertestillende og øjendråber til ham, som jeg påbegyndte i går eftermiddags.
Jeg gav ham lidt moset banan og tog vandflasken hen til ham, så han kunne drikke. Men hele aftenen spiste og drak han intet. Han har tullet lidt rundt i løbet af aftenen/natten men mest for at finde nye sovesteder. Ellers har han intet lavet. Jeg har jo hele tiden set til ham, og han så ud til bare at sidde og hænge, mens han kiggede på mig. Troede jeg.
I morges skulle jeg give ham medicin igen, og jeg kunne straks se, at hævelsen på højre siden af kinden havde spredt sig til under hagen, han var blålig omkring hævelsen, og øret stak op (det andet lå pænt krøllet sammen) og det højre øje var åbent, sikkert pga. hævelsen, som har trykket på et eller andet.
Fluks til dyrlægen, som syntes hun ville bedøve ham og forsøge at operere, for hvis det var en tandbyld, ville hun operere den væk.
Har lige fået at vide, at det var i stedet en stor og meget aggressiv tumor, og han har nu fået fred. Når tumoren var så stor og så aggressiv, var der intet at gøre.
Jeg er så ked af, at den lille mand led, men jeg tror ikke, jeg kunne have handlet hurtigere.

Øv, lille Sofus, du skulle have levet meget længere. Jeg kommer til at savne dig og din glade rumsteren på gulvet, lille mand. :hcry: Men jeg håber, du har fået fred nu, for det har du fortjent.

gnaverhuset
Indlæg: 233
Tilmeldt: 31. dec 2013 14:45

Re: Farvel lille Sofus

Indlæg af gnaverhuset » 23. maj 2014 12:02

R.I.P Sofus :(<3
Moeskjær's Hamsteropdræt :)

Facebook: moeskjaer's hamstery

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: Farvel lille Sofus

Indlæg af Hamsterguf9000 » 23. maj 2014 12:08

Puha! Sikke en omgang :/
Det er da godt at den lille fyr har fået fred når han nu havde ondt.
RIP Sofus :(

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Farvel lille Sofus

Indlæg af Luna » 23. maj 2014 13:00

Sov sødt. Og kram til menneskemor
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Farvel lille Sofus

Indlæg af Lotte » 23. maj 2014 17:32

Tusind tak skal I have.
Fik at vide af dyrlægen, at hun aldrig havde set en så hurtigtvoksende tumor. Vi har alle gjort, hvad vi kunne, så det har jeg det trods alt godt med.

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Farvel lille Sofus

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 23. maj 2014 20:11

Hvor er jeg ked af i har mistet Sofus og det gik så stærkt :(

Hvil i fred Sofus :lys

Kram til dig :kram:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

louisekold
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 13. mar 2013 13:56

Re: Farvel lille Sofus

Indlæg af louisekold » 23. maj 2014 21:15

Hvil i fred Sofus
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Farvel lille Sofus

Indlæg af PiaH » 23. maj 2014 23:15

Hvil i fred og kram
Fra mig og Zoo

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Farvel lille Sofus

Indlæg af Rasholm » 23. maj 2014 23:39

Hvil i fred Sofus
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Farvel lille Sofus

Indlæg af Lotte » 24. maj 2014 05:19

Tusind tak skal I have, alle sammen.
Savner ham virkelig meget. Han stod jo altid om aftenen og tiggede for at komme op. Det er der ingen, der gør nu (Ellie vil hellere bare ligge i sin rede).
Tænk at det kan være så hårdt at miste sådan en lille fyr.

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Farvel lille Sofus

Indlæg af Freja » 24. maj 2014 17:26

Det gør mig så ondt, Lotte-pige. Det var alt, alt for tidligt. Men jeg ved, at Sofus havde det bedst tænkelige hamsterliv hos dig. Ring, hvis du har brug for at snakke.

Kærligst

Linea og ungerne
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Besvar