Pelle

Er din hamster gået bort så kan du her oprette en mindetråd til evigt minde.
Desiree

Pelle

Indlæg af Desiree » 20. okt 2007 21:10

Pelle er død WAAAAH! (vræler)
Fandt ham død i sit hus for lidt siden, og tro mig, han er død. Der var intet galt med ham, og jeg var ret tæt knyttet til ham, han var en af mine første, og den mindste af dem...
Jeg kan slet ikke forstå hvorfor, han var lige over et halvt år, har spist fint og rendte glad frem og tilbage i sine rør. Jeg var lidt bange for om han nu fik nok vand, så jeg stillede en skål ind til ham, som han har drukket af... kan slet ikke fatte det.
stakkels Pelle, håber det ikke var noget jeg gjorde forkert...
:cry:  :cry:  :cry:
Vedhæftede filer
S1051042.JPG
Pelle med stoppede kindposer
S1051042.JPG (53.66 KiB) Vist 8107 gange
mvh Desiree

burrus

Indlæg af burrus » 20. okt 2007 21:50

Åh lille pelle! må han komme godt om på den anden side...

Er sikker på du har passet ham til UG  :wink:  

Regnbuebroen

Her på denne vor side af himlen findes et sted kaldet Regnbuebroen. Når et dyr, som har stået et af os mennesker særlig nært, dør, rejser det hen til Regnbuebroen. Dér er grønne enge og bakker, så vore særlige dyrevenner kan løbe rundt og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin, som sørger for at vore venner er glade og har det godt.

Alle dyr, som engang var syge og gamle, får deres styrke tilbage. De som var skadede eller lemlæstede bliver gjort hele og stærke igen, præcis sådan som vi husker dem og mindes dem, som de var engang. Dyrene er glade og tilfredse på nær een enkelt ting; alle som een savner de deres kære, som engang var dem nær, og som de måtte lade tilbage.

Sammen løber de og leger; men den dag kommer, da et af dem med ét stopper op og ser hen mod horisonten. Blikket er klart og opmærksomt, kroppen begynder at skælve. Pludselig begynder dyret at løbe bort fra gruppen, det næsten flyver henover det grønne græs så hurtigt, som dets ben kan bære det.

Det har set dig, og når du og din specielle ven endelig mødes, omfavner I hinanden i glædeligt gensyn for aldrig nogensinde mere at skilles. De glade kys nærmest regner ned over dit ansigt, dine hænder kærtegner igen det elskede dyr, og du ser endnu engang ind i disse dit dyrs trofaste øjne. Alt for længe var det borte fra dit liv; men aldrig et øjeblik fra dit hjerte.

Derpå krydser i Regnbuebroen sammen…
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Meddie

Indlæg af Meddie » 21. okt 2007 07:19

Det var trist  :cry:
~ Mvh. Mette og Clean

Wampi

Indlæg af Wampi » 21. okt 2007 08:07

KÆMPE Trøstekram herfra..

guldhamstere har jo desværre det med at de kan dø pludseligt af hjerneblødning eller blodprop... den guldhamster min venindes veninde fik i gave fra Tulles kuld døde 3 uger efter hun fik.. hun kom ud og så var den bare død en morgen...

så regner så absolut ikke med det var noget du gjorde galt.. er sikker på han fik den bedste behandling..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Spot

Indlæg af Spot » 21. okt 2007 09:58

Har selv mistet 2 guldhamstere da de varca 6 måneder..
Ved ikke om chancen for hjerne blødning er særlig stor der?  :?

1000 medfølende tanker fra mig og dyrene!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Pipvig

Indlæg af Pipvig » 21. okt 2007 19:23

Øv, stakkels lille Pelle.

Du kom, Du så, Du sejred'....

Hilsener

Stine
Har opgivet at holde tal på mine hamser :lol:

Matt

Indlæg af Matt » 22. okt 2007 17:57

Også dig, synd får dig og Pipvig
:cry2:
:kram: Gigantisk Trøstekram herfra

Desiree

Indlæg af Desiree » 22. okt 2007 18:12

Mange tak alle sammen!
Ja han har det jo nok godt nu, synes bare godt han kunne have haft det godt HER lidt længere...
Burrus: den der kan du ikke være bekendt  :wink:  Jeg vræler hver gang jeg læser den, er nok blevet sentimental på mine gamle dage...
mvh Desiree

Peanuts

Indlæg af Peanuts » 22. okt 2007 19:43

Det er jeg ked af at høre... Men jeg synes i hvert fald det lyder som om du nåede at give ham et rigtigt trygt og dejligt hjem. Jeg tror han var en heldig hamster i den tid han var hos dig.

Mange trøstekram.

Peanuts

Spot

Indlæg af Spot » 23. okt 2007 14:01

Desiree skrev: Burrus: den der kan du ikke være bekendt  :wink:  Jeg vræler hver gang jeg læser den, er nok blevet sentimental på mine gamle dage...
Kan kun tilslutte mig! og videoen er endnu værre!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Billy The Kid

Indlæg af Billy The Kid » 23. okt 2007 20:55

rigtigt stort trøstekram herfra, håber du har får nogle flere der kan hjælpe dig igennem dette her. Og husk det er trods alt de færreste der dør så unge. :lol:
Hilsen medlem nr. 76. Dværghamster

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 26. okt 2007 15:20

:cry:  Stakkels dig! Du må bare prøve at holde humøret oppe.. prøv evt. at skrive en lille historie om Pelle, f.eks : Pelle var den sødeste i hele kuldet. Han var legesyg og havde skinnende flotte, smukke øjne. Da jeg kom hjem med ham... osv. Det hjælper. :cry:
Stort trøstekram herfra... :kram:
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

Spot

Indlæg af Spot » 26. okt 2007 17:57

Synes det lyder som noget der bare får tårene til at stå ud af øjnene  :cry:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Wampi

Indlæg af Wampi » 27. okt 2007 14:39

det er også netop det der er meningen Spot :) at man på den måde fremtvinger en reaktion på det så man ikke frotrænger det..

Jeg brugte det også da den første af vores døde.. skrev ned hvad tankerne var omkring det og hvad der var sket og hvor hun var osv.. det var en enorm dejlig lettelse at få det "sagt".. kæresten var også en enorm støtte.. og når jeg læser det den dag idag kan jeg stadig mærke savnet efter hende...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Spot

Indlæg af Spot » 27. okt 2007 16:51

bare jeg tænker navnet på et dyr jeg har mistet så er jeg ved at græde..
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Besvar