NL/NH
radiograf studiet i aalborg 

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
jo præcisThitte skrev:Ah, fedt :'D
er det ikke sådan en som tager røgentbilleder, og sådan?

Pia B
NH: var ude og løbe med mor storebror og hund uden snor.. da vi er ved enden (storebror og jeg) ringer min mor pludselig op.. hun står 200 meter fra os og kan slet ikke finde Valdemar (hund). hun siger vi skal løbe så stærkt vi kan den ene retning så løber hun den anden for at se om vi kan finde ham.. min storebror lider af asma og havde vejrtræningsproblemer og måtte gå og spørge folk mens jeg bare spæner så hurtigt jeg overhovedet kan råber og fløjter efter min hund og når jeg når 700 meter er der nogen søde mennesker der spørger : leder du efter din hund? jeg svarer ja og de forklare der sidder nogen med en retriever på hjørnet og at det sikkert var ham.. og spæner ned for at se om det er ham og der står min mor så og snakker med dem og valdemar er der også!! :D :D YES!! søen er omgivet af veje og nogen af jer kender den sikkert (sortedams søen). det er lige sket og er lige kommet hjem så det var mørkt og nogen kunne have taget ham!
Det der var sket var han havde løbet eller luntet (
) efter min mor og han har så bare stoppet for at snuse og har så ikke kunnet se hende i mørket.. derfor spæner han tilbage (ved vi efter folk på bænke har sagt de har set ham løbe i fuld galop) for at se om hun var bag ham .. eller prøve på at komme hjem den vej han kender (man skal over veje :shock: ) så da min mor vender sig om er han væk ..!! og så starter det hele !!! :shock:
Han får ikke lov at løbe frit om aftenen mere!! :lol:
BIG NL: at vi fandt ham!! og lige nu elsker jeg bare de mennesker der fik fat i valdemar!! dejligt med søde og rare mennesker!!
det var så dagens drama
:lol:
Det der var sket var han havde løbet eller luntet (

Han får ikke lov at løbe frit om aftenen mere!! :lol:
BIG NL: at vi fandt ham!! og lige nu elsker jeg bare de mennesker der fik fat i valdemar!! dejligt med søde og rare mennesker!!
det var så dagens drama

liv - man bør ALTID have snor på sin hund hvis ikke man er i hundeskov OG ved at man har 100% styr på sin hund! uanset om det er en retriever, gravhund, chi e.a. ! ALTID!
jeg synes det er vildt "uopdragent" at have løse hunde, som ikke løber meget pænt ved siden af ejeren - især inde i byen! :?
jeg ved ikke noget værre end en fremmed hund som komme løbende hen i mod en - man kender ikke hundne og aner ikke det mindste om hvordan den opfører sig og reagerer! :?
har flere gange måtte stå og puste mig op over for "bidske" hunde der løb gøende og halsende hen i mod mig og min hund...
og jeg er normalt ikke bange for hunde, men mange kan ikke læse hunden og bliver bange for hunden uanset hvordan den nærmer sig...
og hvis ejeren slet ikke er i nærheden så bliver folk altså først bange for hunden!
det er MEGET ubehageligt og mange mennesker er bange for hunde!
hvis i vil have jeres hund løs, så gå i hundeskoven e.l. med ham
og I skal ikke lukke ham løs og løbe en tur, hvis ikke I har styr på ham
så tager man en flex line på ham så han har lidt frihed, men I stadig har kontrol over ham
Det er nu en gang det bedste kompromis for både jer, hunden - og alle andre mennesker omkring jer, som også skal kunne færdes trygt i byen
(og så ville jeg personligt aldrig løbe med en løs hund om sortedams søen
der har jeg før gået og fundet "spændende" ting på jorden uden for sti og vej som ikke sku op i hundepoter! )
men godt I fandt ham igen....
jeg synes det er vildt "uopdragent" at have løse hunde, som ikke løber meget pænt ved siden af ejeren - især inde i byen! :?
jeg ved ikke noget værre end en fremmed hund som komme løbende hen i mod en - man kender ikke hundne og aner ikke det mindste om hvordan den opfører sig og reagerer! :?
har flere gange måtte stå og puste mig op over for "bidske" hunde der løb gøende og halsende hen i mod mig og min hund...
og jeg er normalt ikke bange for hunde, men mange kan ikke læse hunden og bliver bange for hunden uanset hvordan den nærmer sig...

hvis i vil have jeres hund løs, så gå i hundeskoven e.l. med ham

og I skal ikke lukke ham løs og løbe en tur, hvis ikke I har styr på ham

Det er nu en gang det bedste kompromis for både jer, hunden - og alle andre mennesker omkring jer, som også skal kunne færdes trygt i byen

(og så ville jeg personligt aldrig løbe med en løs hund om sortedams søen

Pia B
nu har han altid løbet pænt ved siden af ham og min mor har været meget uopmærksom på ham! og vi har ham ellers altid i snor hvis han ikke kan finde ud af at gå pænt ved os! han har lært at holde sig mindst 5 meter fra os og på stien.. hvad der gik galt i går forstår vi ikke.. men han kommer ikke til at være fri mere når vi løber!! når jeggår frit med ham stopper jeg op når han stopper fordi jeg ved mange er bange for ham - selvom han bare en stor glad bamse (som ikke søger hen mod fremmede) .
derfor var jeg også meget forskrækket over hvordan det kunne ske... -troede faktisk hun havde ham i snor
Så normalt har vi kontrol over ham.. men igår var en meget uheldig gang!
derfor var jeg også meget forskrækket over hvordan det kunne ske... -troede faktisk hun havde ham i snor

Så normalt har vi kontrol over ham.. men igår var en meget uheldig gang!

-
når jeg går med vores hunde render de nu også uden snor, men det er så også på en grusvej hvor der kun kører traktorere og her hvor jeg bor render naboernes hunde frit konstant, mén ethhvert andet sted ville jeg også have snor på dem

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
-
NL: Min nye cykel jeg lige har været ude og købe idag - så nu kan jeg cykel i skole på mandag, bliver så dejligt.
NH: Bilka og deres vejledninger som IK er på dansk, men spansk. italiensk, tysk og andre sjove sprog - ik engang engelsk er den på. Så nu må jeg se om dennis kan hitte ud af de gear imorgen når han engang kommer til sig selv.
NH: Bilka og deres vejledninger som IK er på dansk, men spansk. italiensk, tysk og andre sjove sprog - ik engang engelsk er den på. Så nu må jeg se om dennis kan hitte ud af de gear imorgen når han engang kommer til sig selv.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
-
Jeg er helt enig!burrus skrev:liv - man bør ALTID have snor på sin hund hvis ikke man er i hundeskov OG ved at man har 100% styr på sin hund! uanset om det er en retriever, gravhund, chi e.a. ! ALTID!
og jeg er normalt ikke bange for hunde, men mange kan ikke læse hunden og bliver bange for hunden uanset hvordan den nærmer sig...og hvis ejeren slet ikke er i nærheden så bliver folk altså først bange for hunden!
![]()
hvis i vil have jeres hund løs, så gå i hundeskoven e.l. med ham![]()
og I skal ikke lukke ham løs og løbe en tur, hvis ikke I har styr på hamså tager man en flex line på ham så han har lidt frihed, men I stadig har kontrol over ham
![]()
Det er nu en gang det bedste kompromis for både jer, hunden - og alle andre mennesker omkring jer, som også skal kunne færdes trygt i byen![]()
(og så ville jeg personligt aldrig løbe med en løs hund om sortedams søender har jeg før gået og fundet "spændende" ting på jorden uden for sti og vej som ikke sku op i hundepoter! )
Men flex line, nej nej! Man har ikke styr på en hund i en flex line overhovedet.. Så hellere en 2m line eller sådan noget

Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
-
jeg synes nu man har rigeligt styr på hunden i en flexline, medmindre hunden som min ældste kan rive den over uden problemer. men min den "lille" kan jeg let styre i flex lineBittéHamstereN skrev:Jeg er helt enig!burrus skrev:liv - man bør ALTID have snor på sin hund hvis ikke man er i hundeskov OG ved at man har 100% styr på sin hund! uanset om det er en retriever, gravhund, chi e.a. ! ALTID!
og jeg er normalt ikke bange for hunde, men mange kan ikke læse hunden og bliver bange for hunden uanset hvordan den nærmer sig...og hvis ejeren slet ikke er i nærheden så bliver folk altså først bange for hunden!
![]()
og I skal ikke lukke ham løs og løbe en tur, hvis ikke I har styr på hamså tager man en flex line på ham så han har lidt frihed, men I stadig har kontrol over ham
![]()
Det er nu en gang det bedste kompromis for både jer, hunden - og alle andre mennesker omkring jer, som også skal kunne færdes trygt i byen![]()
(og så ville jeg personligt aldrig løbe med en løs hund om sortedams søender har jeg før gået og fundet "spændende" ting på jorden uden for sti og vej som ikke sku op i hundepoter! )
Men flex line, nej nej! Man har ikke styr på en hund i en flex line overhovedet.. Så hellere en 2m line eller sådan noget

-
Tja jeg mener nu ikke man kan holde f.eks. 35 kg med en tommelfingerdarkangel87 skrev:jeg synes nu man har rigeligt styr på hunden i en flexline, medmindre hunden som min ældste kan rive den over uden problemer. men min den "lille" kan jeg let styre i flex lineBittéHamstereN skrev:Jeg er helt enig!burrus skrev:liv - man bør ALTID have snor på sin hund hvis ikke man er i hundeskov OG ved at man har 100% styr på sin hund! uanset om det er en retriever, gravhund, chi e.a. ! ALTID!
![]()
![]()

NL: Min dejlige svigermor, som altid kan få mig i bedre humør! Er virkelig glad for at have hende i mit liv! Det er så dejligt, at hun lytter til mig når jeg har brug for at snakke!
NH: Min svigerinde. Hun kan virkelig få mit pis i kog
NH: Min svigerinde. Hun kan virkelig få mit pis i kog

Mvh. Miss-CFK/ Chelle
http://cfk-rats.weebly.com/
http://cfk-rats.weebly.com/
-
nej men så kommer det jo igen an på hvordan hunden er når den går tur. min "lille" hund vejer efterhånden 35-40 kg men den kan sagtens styres i den, mens den ældste skal have gåpænt sele på for at kunne holdes tilbage i snor og han vejer kun ca 30 kg.BittéHamstereN skrev: Tja jeg mener nu ikke man kan holde f.eks. 35 kg med en tommelfinger
så det må jo komme meget an på hunden hvilken slags snor og hvordan man vælger at gå tur med dem

-
Ja det vil jeg også give dig ret i, men man skal jo være 100% sikker på hunden ikke løber ud foran en bil, hvis der er en kat eller noget på den anden side af vejendarkangel87 skrev:nej men så kommer det jo igen an på hvordan hunden er når den går tur. min "lille" hund vejer efterhånden 35-40 kg men den kan sagtens styres i den, mens den ældste skal have gåpænt sele på for at kunne holdes tilbage i snor og han vejer kun ca 30 kg.BittéHamstereN skrev: Tja jeg mener nu ikke man kan holde f.eks. 35 kg med en tommelfinger
så det må jo komme meget an på hunden hvilken slags snor og hvordan man vælger at gå tur med dem

Men sikke en frihed hunden har og hvis vi kun havde en hund, gik den nok også i flex line der bliver "låst" ude ved de trafikerede veje