NL/NH

Alle de sjove små forumlege og tematråde vil være i dette forum, og du er velkommen til at oprette nye.
Rasholm

Re: NL/NH

Indlæg af Rasholm » 8. jan 2014 21:25

NH - alle dem der har meldt sig i fitness centret fordi de har spist for meget i julen og derfor har lavet nytårsfortsæt om at tabe sig. Ser frem til februar, hvor de fleste har opgivet igen, så man ikke behøver stå i kø for at få klaret dagens motion ( har fået konstateret diabetes 2 for få måneder siden, så SKAL klare den daglige motion)

NL - desværre ingen NL for tiden :cry:
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

chlin

Indlæg af chlin » 8. jan 2014 21:41

milla.b skrev:NL: Vaccinationen er overstået, eller jeg mangler lige 1 stik, men det er først i Maj.

NH: Den lille agouti pige, på 2 gram er død :cry:
NH2: Sygeplejersken, som har vaccineret mig, har stykker lige ind i musklen, så er rimelig øm i musklen.
Hehe det er nok fordi det er en intramuskulær vaccination du har fået dig. Hvis ikke hun lægger den i musklen har den ikke den ønskede effekt. Håber at det kan trøste lidt midt i al ømheden
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

milla.b

Indlæg af milla.b » 8. jan 2014 22:35

chlin skrev:
milla.b skrev:NL: Vaccinationen er overstået, eller jeg mangler lige 1 stik, men det er først i Maj.

NH2: Sygeplejersken, som har vaccineret mig, har stykker lige ind i musklen, så er rimelig øm i musklen.
Hehe det er nok fordi det er en intramuskulær vaccination du har fået dig. Hvis ikke hun lægger den i musklen har den ikke den ønskede effekt. Håber at det kan trøste lidt midt i al ømheden
Hehe tak :D Det kunne det faktisk, fordi jeg troede det, var et uheld, hun havde ramt min muskel :wink:
Calobe's hamsteropdræt

chlin

Indlæg af chlin » 8. jan 2014 22:53

milla.b skrev:
chlin skrev:

Hehe tak :D Det kunne det faktisk, fordi jeg troede det, var et uheld, hun havde ramt min muskel :wink:
Der findes to typer injektioner og det er forskelligt hvilken der skal bruges hvornår, afhængig af hvad det er man skal indsprøjte. Sådan noget som insulin skal lægges subcutant, hvilket vil sige i underhuden og altså ikke i musklen og gør derfor ikke specielt ondt. Nogle vacciner skal gives subcutant og så er det hurtigt overstået, mens de intramuskulære gør noget mere nas, fordi man jo er inde i musklens sener og forstyrre. Men det er jo vigtigt at de bliver givet rigtigt, for ellers virker de slet ikke så godt.
Hvis man ved en fejl ligger fx insulin i musklen, vil optagelsen være en anden og blodsukkeret vil derfor ikke være under kontrol på sammen måde. Så er det sukkersygepatienterne også kan blive rigtigt dårlige
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Luna

Indlæg af Luna » 8. jan 2014 23:18

NL: At Soffi er en tyk, vraltende tøs, som forhåbentlig indeholder en sund stak unger
NH: At hun ikke har født endnu og jeg er utalmodig!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

milla.b

Indlæg af milla.b » 9. jan 2014 07:15

Hehe okay, tak for informationen :D Den vaccine jeg fik hedder nogle bogstaver, som står for livmoderhalskræft :D
Calobe's hamsteropdræt

burrus

Indlæg af burrus » 10. jan 2014 12:25

NL1: katteudstilling i weekenden :D det bliver SÅ hyggeligt!

NL2: allerede de første 6 tilmeldte ørkenrotter til Valby 1. Farbar

NL3: jeg har første arbejdsdag på onsdag - jeg glæder mig mere til det end til noget andet! Det bliver 4 hårde, udfordrende og fantastiske måneder i løntilskud! :)

NH: intet :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

taysha

Indlæg af taysha » 10. jan 2014 18:41

NL: har lige fået mail om at mit opdrætternavn er godkendt, venter bare på at netbank overfører på mandag, så skal I nok få det at vide ;)
NH: har lige fået at vide at mit terrarium ikke er blevet limet endnu... min søde mand snakkede vist meget højt og længe i tlf med leverandøren, så NL min mand som er sød til at være en curling-mand, når jeg har brug for det :wub: :thumb:
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

LiseJuul

Indlæg af LiseJuul » 10. jan 2014 22:06

NL:
Er færdig med min eksamensopgave!
Kan søge om opdrætternavn (Tag dig så sammen Lise!)
Og de 7 her: <3
Billede

NH:
Har stadig ikke fundet en ny lejlighed!
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 14. jan 2014 10:23

NL: Allerede 6 ørkenrotter tilmeldt og mindst 1 mere er vist på vej :D Jeg glæder mig rigtig meget til d. 1. februar nu! :D

NL2: Jeg har første arbejdsdag i morgen - jeg glæder mig mere end meget! :D

NL3: Har lækker kage, bagt i går - muuums jeg glæder mig til at spise lidt mere af den :oops:

NH: min ryg driller efter jeg fik lavet nogle skred i går pga. sne :( heldigvis er det ved at blive bedre, men det dur ikke jeg kommer i morgen med ondt i ryggen på første dag! Møgryg - må hellere få bestilt ny tid ved fyssen snart!
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Maia

Indlæg af Maia » 22. jan 2014 19:45

NL: Fik købt kasser ude i IKEA til at få Andreas' legetøj pakket ned i kælderen. :D Meget af det er fra da han var 4,5 år, så det er lidt for 'barnligt' når han er 9 nu :)

NH: Fryser og er træt, så er kravlet i seng. Det er bare tidligt og læse gider jeg ikke rigtig :/
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

Maria1997

Indlæg af Maria1997 » 22. jan 2014 21:25

NL: Elsker simpelthen at have Fie ude af buret, hun er virkelig den dejligste hams :heart:
Er endelig blevet færdig med OSO opgaven :D

NH: Tror ikke, at der er noget
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

Hamsterguf9000

Indlæg af Hamsterguf9000 » 22. jan 2014 22:55

NL: Eksamerne er overstået for denne gang, pyha!
NH: Elton bliver ved med at tabe sig selvom jeg forsøger at fede ham op. Han er også ved at være en gammel herre :/

taysha

Indlæg af taysha » 23. jan 2014 16:35

NH: sygt barn, selv småsyg :cry:
NL: Fenella kan næsten flytte herhjem! :mrgreen:
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

LiseJuul

Indlæg af LiseJuul » 25. jan 2014 12:07

Både min NL og NH angår disse dumme dumme skabninger! :P

Billede

NL: Det er de mest fantastiske små babyer <3
NH: Jeg aner ikke hvem jeg skal beholde, eller hvordan jeg skal vælge :o
Billede

Besvar