Hvilke og hvor mange dyr har i der hjemme?

Alle de sjove små forumlege og tematråde vil være i dette forum, og du er velkommen til at oprette nye.
Tippi
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25. jul 2012 19:44

Re: Hvilke og hvor mange dyr har i der hjemme?

Indlæg af Tippi » 19. apr 2013 08:56

Jeg er lidt i tvivl om jeg har svaret på denne tråd før, men kunne umiddelbart ikke finde et indlæg fra mig.

Vi har 1 hund, 1 kat, 2 kaniner, 1 guldhamster, pt. 10 mus og en mælkesnog. VI har haft andre dyr også og vi overvejer at få høns. Vi har to piger på henholdsvis 5 år og 5 uger, og jeg er glad for at de kan få en hverdag med dyr. Tror det er rigtig sundt for børn at vokse op med dyr omkring sig.

Stine

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Hvilke og hvor mange dyr har i der hjemme?

Indlæg af Luna » 20. apr 2013 21:11

Nu er jeg jo lidt nysgerrig: Bruger i musene til foder, eller er det kælemus? :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

fanta
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11. mar 2013 22:05

Re: Hvilke og hvor mange dyr har i der hjemme?

Indlæg af fanta » 22. apr 2013 16:40

Mine dyr:

3 Katter. 1 han og 2 hun(1 Tyrkisk Angora og 2 huskatter)Alle er kastrert
2 Kaniner ,1 han og 1 hun. begge er løvehodeblandinger og er kastrert. De bor inne.
4 Ørkenrotter jenter. 2 forskjellige bur- akvarium.
1 Vinterhvit dverghamster ,hun
1 Chinchilla ,hun
5 Tusenbein
2 Landsnegler
6 Taranteller, hunner
1 Skorpion, han
15 Rosenbiller.
3 Knælere, 2 hun - 1 han
5 Rovteger
3 Akvarium (125l, 63l og 45l) med masse fisk, indiske reker, panter krabbe

Venter 2 Syriske hamster unger snart

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Re: Hvilke og hvor mange dyr har i der hjemme?

Indlæg af Alphas » 23. apr 2013 07:54

2 kinesiske hamstere (Cassiopeia, Liwu)
3 Campbells dværghamstere (Cleopatra, Galenos, Sarabi)
1 guldhamster (Luke)
1 kat (Huskat, Jackson)

I har efterhånden set så mange billeder af vores hamstere, så nu får i lige et af min anden lille engel herhjemme.
Vedhæftede filer
DSCN6719.JPG
DSCN6719.JPG (423.99 KiB) Vist 6986 gange
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

iben75
Indlæg: 181
Tilmeldt: 8. apr 2013 12:32

Re: Hvilke og hvor mange dyr har i der hjemme?

Indlæg af iben75 » 6. maj 2013 11:04

iben75 skrev:Jeg vil også prøve at fortælle om vores dyr :D

Min søn, Kasper, på 13 år har (sammen med os) 30 høns af forskellige racer + en New Hampshire hane
Min datter, Pernille, på 11 år har 2 marsvin ved navn Pjuske og Brune
Min yngste datter, Sofie, på 8 år venter på en guldhamster fra Hamsterhuset :D

Derudover har vi:
1 schäferblanding ved navn Buster
3 katte (alm. huskatte) Samson, Pus og Gamle
7 kaniner (dværgvædder) Speedy, Mio, Mickey, Molly, Berta, Viola og Zicca. Det er mit eget projekt
1 stk akvarie med platyer og sugemaller

Elsker alle vores dyr og det, at de gør alle dage forskellige.

Så håber jeg ikke at jeg har glemt noget :wink:
Lidt forandringer siden sidst: Den gode nyhed: DV Mio har fået et nyt hjem i Ulfborg :)

Den dårlige nyhed er, at vi skal af med vores hund. Han var så åndssvag at sætte tænderne i en mand, der pludselig stod i vores indkørsel, så nu er det slut for ham :cry: Føler det, som om det hele er min skyld. Hunden har altid haft lidt flossede nerver, men har aldrig knurret, vist tænder eller noget seriøst før dette. Han gøer ved døren når han ser posten, men det gør mange hunde, så dette var ret uventet. Synes bare selv, at jeg skulle have forudset det og have taget afsked med ham før han bed nogen, men sket er sket.
Hele familien er meget påvirket af det, men vi har altid haft det princip, at vi ikke kan have dyr, der bider mennesker. Dette er så 3. gang vi skal håndhæve den regel. De foregående var en kanin og en hamster.

Jeg har det rigtig dårligt over det - har ondt i maven og har dårlig samvittighed. Manden, som er en af min mands venner, tog det nu ret pænt, men der er ikke skyggen af tvivl hos mig: Der er ingen undskyldning for det hunden gjorde.

Håber, I ikke vil dømme mig - jeg havde bare brug for at fortælle det til nogen :(

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Hvilke og hvor mange dyr har i der hjemme?

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 6. maj 2013 19:01

iben75 skrev:
iben75 skrev:Jeg vil også prøve at fortælle om vores dyr :D

Min søn, Kasper, på 13 år har (sammen med os) 30 høns af forskellige racer + en New Hampshire hane
Min datter, Pernille, på 11 år har 2 marsvin ved navn Pjuske og Brune
Min yngste datter, Sofie, på 8 år venter på en guldhamster fra Hamsterhuset :D

Derudover har vi:
1 schäferblanding ved navn Buster
3 katte (alm. huskatte) Samson, Pus og Gamle
7 kaniner (dværgvædder) Speedy, Mio, Mickey, Molly, Berta, Viola og Zicca. Det er mit eget projekt
1 stk akvarie med platyer og sugemaller

Elsker alle vores dyr og det, at de gør alle dage forskellige.

Så håber jeg ikke at jeg har glemt noget :wink:
Lidt forandringer siden sidst: Den gode nyhed: DV Mio har fået et nyt hjem i Ulfborg :)

Den dårlige nyhed er, at vi skal af med vores hund. Han var så åndssvag at sætte tænderne i en mand, der pludselig stod i vores indkørsel, så nu er det slut for ham :cry: Føler det, som om det hele er min skyld. Hunden har altid haft lidt flossede nerver, men har aldrig knurret, vist tænder eller noget seriøst før dette. Han gøer ved døren når han ser posten, men det gør mange hunde, så dette var ret uventet. Synes bare selv, at jeg skulle have forudset det og have taget afsked med ham før han bed nogen, men sket er sket.
Hele familien er meget påvirket af det, men vi har altid haft det princip, at vi ikke kan have dyr, der bider mennesker. Dette er så 3. gang vi skal håndhæve den regel. De foregående var en kanin og en hamster.

Jeg har det rigtig dårligt over det - har ondt i maven og har dårlig samvittighed. Manden, som er en af min mands venner, tog det nu ret pænt, men der er ikke skyggen af tvivl hos mig: Der er ingen undskyldning for det hunden gjorde.

Håber, I ikke vil dømme mig - jeg havde bare brug for at fortælle det til nogen :(
Er ked af det skete :(

:kram: :kram:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

iben75
Indlæg: 181
Tilmeldt: 8. apr 2013 12:32

Re: Hvilke og hvor mange dyr har i der hjemme?

Indlæg af iben75 » 6. maj 2013 20:58

Jeg er også rigtig træt af det hele :cry:

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Hvilke og hvor mange dyr har i der hjemme?

Indlæg af PiaH » 6. maj 2013 21:05

Det er trist for jer :(
Mange varme tanker herfra :kram:
Fra mig og Zoo

iben75
Indlæg: 181
Tilmeldt: 8. apr 2013 12:32

Re: Hvilke og hvor mange dyr har i der hjemme?

Indlæg af iben75 » 6. maj 2013 21:09

Tusind tak :) det varmer, ikke at blive kritiseret. Nu har jeg sparket mig selv siden det skete, så det er en hel lettelse at høre noget fra andre.

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Hvilke og hvor mange dyr har i der hjemme?

Indlæg af PiaH » 6. maj 2013 21:25

Ingen kritik herfra.
Selvom det er hårdt, så syntes din beslutning er rigtig, for man ved ikke om det vil ske igen.
Og så syntes jeg ikke du skal ha' nogen dårlig samvitighed (jeg ved godt det er svært ikke at ha' det).
Fra mig og Zoo

iben75
Indlæg: 181
Tilmeldt: 8. apr 2013 12:32

Re: Hvilke og hvor mange dyr har i der hjemme?

Indlæg af iben75 » 6. maj 2013 22:23

Tak Pia. Det er hårdt for hele familien, men børnene er helt med på hvad der skal ske. De er kede af det, men de vil også gerne kunne have venner med hjem uden at skulle være nervøse for hvad der evt. kunne ske... Trist, trist og mere trist.

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Hvilke og hvor mange dyr har i der hjemme?

Indlæg af PiaH » 6. maj 2013 22:28

Jeg har også ondt af jer og det er trist.
Det er godt børnene er med på hvad der skal ske. Men det er nu heller ikke rart ikke at kunne tage venner med hjem på grund af man er bange for der kan ske.
Ja det er rigtig trist.
Fra mig og Zoo

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: Hvilke og hvor mange dyr har i der hjemme?

Indlæg af vonJul » 7. maj 2013 09:48

iben75 skrev:Tak Pia. Det er hårdt for hele familien, men børnene er helt med på hvad der skal ske. De er kede af det, men de vil også gerne kunne have venner med hjem uden at skulle være nervøse for hvad der evt. kunne ske... Trist, trist og mere trist.
Det er forfærdeligt ubehageligt at skulle tage sådan en beslutning når dyret bider, men ja man kan jo ikke vide om det sker igen.
Personligt håndhæver min familie samme regel, og jeg har selv mistet dyr på det.

Jeg håber i kommer ovenpå igen :kram:


Når jeg ser på hvad jeg har af dyr må jeg tage ud fra mine to hjem (min egen lejlighed og mine forældres hus ;) )
Hos mig selv har jeg:
Flora og Fauna (agouti roborovskis dværghamster)

Hos mine forældre:
Jokke (red roan (creme/hvid) cocker spaniel med springer spaniel gener)
Kahlua (rød sports cocker spaniel (rimelig ukendt cocker-gren udviklet i tyskland med henblik på optimal jagthund))
Oskar (sort kastrat han kat - killer cat)

Oskar og Kahlua er nogle af de dyr der kan hænge i en tynd tråd omkring det med at bide. Kahlua gør meget og virker meget truende over for uvidende mennesker (mennesker der ikke kender til hundekropssprog) og Oskar er meget sin egen type - typen som skader først og spørger bagefter ;)

iben75
Indlæg: 181
Tilmeldt: 8. apr 2013 12:32

Re: Hvilke og hvor mange dyr har i der hjemme?

Indlæg af iben75 » 7. maj 2013 10:56

Tak :)
Det er på en måde godt at høre, at man ikke er alene i verden med problemet. Er bare rigtig træt af at skulle være med i statestikken over sunde hunde, der bliver aflivet pga. adfærsproblemer :( han er den sødeste hund man kan forestille sig, når der kun er os i familien til stede. Lystrer enhver kommando, går fri ved fod, men det hjælper bare ikke når det slår klik for ham og han kan finde på at bide en mand, som bare står helt stille i vores indkørsel...

Hans historie er nok heller ikke den bedste, og jeg burde nok slet ikke have købt ham til at starte med, men man falder jo for den slags størrelser. Han var knap 4 mdr. da vi fik ham, og i den tid havde han levet i en hundegård sammen med sin far, mor og søskende, med en stald til at gå ind i. Han havde aldrig haft halsbånd på og havde kun været inde i huset i sammenlagt ½ time. Hans far var rendyrket vagthund, en hvid schäfer, og alle alarmklokker burde have ringet, men jeg var ret uerfaren dengang. Hvis vi engang skal have hund igen, ved jeg i hvert fald, at jeg skal tjekke ALT omkring hvalpens opvækst, prægning og forældre og derefter selv være bedre til at præge videre på fremmede mennesker. Jeg ved ikke hvor meget det har at sige, men så vidt jeg har kunnet læse mig til, er de første måneders prægning med til at gøre hunden afbalanceret. Selvfølgelig forklarer det nok ikke alt, og jeg vil ikke rende fra det faktum, at det var og er mit ansvar.

Det lyder til at du har mere forstand end jeg har haft, og er bedre i stand til at vurdere situationen. Men om ikke andet, er jeg blevet meget klogere...

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Hvilke og hvor mange dyr har i der hjemme?

Indlæg af Luna » 7. maj 2013 11:36

Det er jeg rigtig ked af at høre! :( Men det er nok den rigtige beslutning! Tænk hvis det havde været et barn det gik ud over! Jeg føler med jer! Sikke hårdt det må være at miste et "familiemedlem" på sådan en trist måde. Varme tanker herfra!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Besvar