Ang. biobase

Har du lyst til at vise din hamster, dit bur, noget tilbehør eller andet hamster relateret frem, så er dette stedet.
Låst
Trunte

Ang. biobase

Indlæg af Trunte » 22. jan 2009 08:39

Er biobase bedre end spåner?  :?  

Hvor kan jeg købe det, jeg skal til tyskland
mandag, så tænkte om jeg kunne købe det
hos avifauna.   :roll:
Mvh. Lene

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 22. jan 2009 08:40

Synes ikke det er bedre, bare billigere.

Trunte

Indlæg af Trunte » 22. jan 2009 08:46

Tak for svar, for spåner har jeg nok af, 30 kg poser,
da jeg har marsvin, så det vil jeg så ikke
købe.  :)  :)
Mvh. Lene

burrus

Indlæg af burrus » 22. jan 2009 08:54

tja jeg synes klart biobase er bedre, men det er der meget delte meninger om :lol:  
jeg bryder mig bedre om lugten af biobase og synes klart det støver mindre! synes heller ikek buret begynder at lugte nær så hurtigt!

men biobase kan ikke købes ved avifauna :wink:  ikke så vidt jeg ved i hvert fald..
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 22. jan 2009 09:04

Jeg er også blevet totalt vild med biobase(anette kommer med ny forsyning imorgen) :wink:
det lugter overhoved ikke så meget som spåner, dejligt at tage en hamster op som lugter af eucalyptus  :D

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 22. jan 2009 11:20

malthesmor skrev:Jeg er også blevet totalt vild med biobase(anette kommer med ny forsyning imorgen) :wink:
det lugter overhoved ikke så meget som spåner, dejligt at tage en hamster op som lugter af eucalyptus  :D
Jep.... dog synes jeg ikke de dufter af eucalyptys, men de dufter hel klart bedre end når de går på spåner...

Har så også en der ikke kan tåle træstøv, så derfor bruger jeg kun biobase da det er bedre og fordi vi ikke har en masse nysen.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 22. jan 2009 11:35

AnetteFrost skrev:
malthesmor skrev:Jeg er også blevet totalt vild med biobase(anette kommer med ny forsyning imorgen) :wink:
Jep.... dog synes jeg ikke de dufter af eucalyptys, men de dufter hel klart bedre end når de går på spåner...

Har så også en der ikke kan tåle træstøv, så derfor bruger jeg kun biobase da det er bedre og fordi vi ikke har en masse nysen.
Min LH Hannibal dufter altså dejligt af eucalyptus, du kan dufte imorgen :wink:

Meddie

Indlæg af Meddie » 22. jan 2009 12:09

Bliver helt fristet til også at købe noget biobase :oops:
Hvad koster det og hvor kan man købe det? :D
~ Mvh. Mette og Clean

burrus

Indlæg af burrus » 22. jan 2009 12:11

Meddie skrev:Bliver helt fristet til også at købe noget biobase :oops:
biobase kan købes i maxsøe og zoozity på sjælland... (ved ikke om der er andre steder)

14 kg koster ca 100 kr :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Meddie

Indlæg af Meddie » 22. jan 2009 12:31

burrus skrev:
Meddie skrev:Bliver helt fristet til også at købe noget biobase :oops:
biobase kan købes i maxsøe og zoozity på sjælland... (ved ikke om der er andre steder)

14 kg koster ca 100 kr :wink:
Når okay ;)
Så er det nok billigere for mig bare at holde mig til savssmulden.  
Køber det i en balle ad gangen, så det er nok det som bedst kan betale sig for mig :D
~ Mvh. Mette og Clean

Vonnederballe

Indlæg af Vonnederballe » 24. jan 2009 21:28

Biobase kan også købes hos en rotte-opdrætter, der har en internet-butik også. Har ikke lige linket, men google efter Lux-rotter

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 24. jan 2009 21:36

Vonnederballe skrev:Biobase kan også købes hos en rotte-opdrætter, der har en internet-butik også. Har ikke lige linket, men google efter Lux-rotter
Ja det kan det, men har hørt at det koster 100 kr i porto

burrus

Indlæg af burrus » 24. jan 2009 21:51

malthesmor skrev:
Vonnederballe skrev:Biobase kan også købes hos en rotte-opdrætter, der har en internet-butik også. Har ikke lige linket, men google efter Lux-rotter
jep hvis ikke man vil køre til Aalborg efter det, så koster det en bondegård i porto :shock:  

jeg kører så til Aalborg efter det :lol:
Pia B

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 24. jan 2009 23:17

burrus skrev:
malthesmor skrev:
jep hvis ikke man vil køre til Aalborg efter det, så koster det en bondegård i porto :shock:  

jeg kører så til Aalborg efter det :lol:
14 kg biobase
5 kg rottefoder

porto: 285 kr Så det er meget dyrt, dog kan man få det leveret til døren hvis men bor i aalborg eller Århus ved jeg for 50 eller 100, men vil ik lige hænges op på det.

Men jeg henter de i aalborg og gerne 2*14 kg, så har jeg til en 2-3 måneder alt efter hvor tit det bliver skiftet.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 25. jan 2009 17:25

Jeg bruger biobase/hemp ..
Jeg synes ikke det mindsker lugten (tværtimod), MEN det støver slet ikke nær så meget som savsmuld, og så er lugten i sig selv bedre ..
Derudover synes jeg det ser meget bedre ud, end sådan noget grimt "gult" savsmulds halløj :lol:

- Jeg kører til Ålborg efter det :)
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Låst