Hvor stor skal løbehjulet være ?
Hvor stor skal løbehjulet være ?
Nu ved jeg ikke lige om jeg fik postet det rigtige sted !
Ja, som overskriften siger ?
Hvor stort skal det egentlig være til en voksen guldhamster ?
Felix brugte det ikke en eneste gang, men Feline laver jo nærmest ikke andet !
jeg har læst at de kan få krum ryg = diskuspolaps (staves ?) af for små hjul.
Jeg læste også at til en guldhamster skal det være 30 cm i diameter, men kan det passe ?
Er nemlig på udkig efter et godt Wooden wheel, når jeg får bygget "tilkoblings-buret" færdigt, så det kan stå der, da der ikke er plads i det andet bur.
Indtil viderere er Feline ikke ret stor, men hun vokser jo (forhåbentligt...)
Ja, som overskriften siger ?
Hvor stort skal det egentlig være til en voksen guldhamster ?
Felix brugte det ikke en eneste gang, men Feline laver jo nærmest ikke andet !
jeg har læst at de kan få krum ryg = diskuspolaps (staves ?) af for små hjul.
Jeg læste også at til en guldhamster skal det være 30 cm i diameter, men kan det passe ?
Er nemlig på udkig efter et godt Wooden wheel, når jeg får bygget "tilkoblings-buret" færdigt, så det kan stå der, da der ikke er plads i det andet bur.
Indtil viderere er Feline ikke ret stor, men hun vokser jo (forhåbentligt...)
Hilsen Amanda Og Feline ;-D
R.I.P. Felix <3
R.I.P. Felix <3
-
det med de 30 cm passer meget godt

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
tja jeg har nu min "stooooore" oliver twist fra sverige til at løbe i en på 20 cm og det er altså ganske fint!
20 cm er en rigtig god størrelse!
30 cm er i mine øjne "overdrevet" til en hamster

20 cm er en rigtig god størrelse!

30 cm er i mine øjne "overdrevet" til en hamster

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Jeg vil sige min. 20 cm til en guldhamster. Dog har jeg selv Wodent wheels på 28 cm til mine guldhamstere og jeg føler at de er gladere for det. Dog kan det være svært at få plads til et hjul på 28 cm plus stativ i alle bure, men siden jeg har pladsen valgte jeg de store. Et wodent wheel på 30 cm ville jeg dog ikke vælge, da det også bliver endnu bredere end et på 28 cm.
nu har jeg prøvet både 28 og 20 på sirius og jeg synes ingen forskel at se overhovedet på hans løben :D
måske hvis de blir så store de ikke kan være i de smalle hjul på 20 cm WW, men ellers ser jeg ingen problemer i 20 cm...
Oliver Twist har et hjul på 20 cm med åbent i den ene side - og han løber lige så fint som alle andre :D
selvom han er en gut på 180 gr efterhånden så bøjer han ikke ryggen på de 20 cm
måske hvis de blir så store de ikke kan være i de smalle hjul på 20 cm WW, men ellers ser jeg ingen problemer i 20 cm...
Oliver Twist har et hjul på 20 cm med åbent i den ene side - og han løber lige så fint som alle andre :D
selvom han er en gut på 180 gr efterhånden så bøjer han ikke ryggen på de 20 cm

Pia B
løbehjul
tak for de hurtige svar
Nu tror jeg at jeg prøver med 20-28 cm. for jeg var i dyrehandelen i dag efter strøelse og chinchillasand og der kikkede jeg efter dem, men fandt kun dem på 20 cm. så man skal nok et specielt sted hen for at finde et på 30 cm.

Nu tror jeg at jeg prøver med 20-28 cm. for jeg var i dyrehandelen i dag efter strøelse og chinchillasand og der kikkede jeg efter dem, men fandt kun dem på 20 cm. så man skal nok et specielt sted hen for at finde et på 30 cm.
Hilsen Amanda Og Feline ;-D
R.I.P. Felix <3
R.I.P. Felix <3
Re: løbehjul
Hej Amanda.Amanda skrev:tak for de hurtige svar![]()
ja, hos mange dyrehandlere kan det endda være svært at finde et godt hjul på 20cm.
Jeg sælger wodent wheels på 20 og 28 (og 31) cm.
20 cm er mindstestørrelsen til en guldhamster, men jeg synes også tit de virker gladere for 28 - især hvis de er lidt store i størrelsen (som mine er). Med stor mener jeg nok fra ca. 140 gram.
Du kan se dem på www.freewebs.com/lykkehamsteri og jeg bor i Køge, så du kan måske endda selv komme og hente et, hvis du er interesseret.
mange hilsner
Mette