Vores hamster hvordan bor sådan ser ud
Jeg kan stadig ikke andet end at anbefale at skille dem, da jeg overhovedet ikke kan se nogen grund til at lade dem gå sammen, med alle de argumenter imod netop dette par:chajep2012 skrev:Ja jeg ved godt dyrene er ikke LEGETØJ, men det er min ansvar dyr og ikke din dyr. Jeg skal nok holde øjne med dem hvis der gå i galt. Jeg ser ingen grundt til. Men her snakke man om buret og den snakke ikke om hamster. Jeg kan bare passer min dyrene så kan du passer din dyrene.Laeborg skrev:Nogle gange kan det gå, men da det ofte går galt, anbefaler vi at de altid går alene - specielt for nye hamsterejere der ikke kender deres signaler lige så godt som de mere erfarne. Det er ikke legetøj, men levende væsner, hvis liv der er på spil.
Men jeg skal nok holde øjne med dem min dyrene.
* Hunnen er alt for gammel til at risikerer kuld
* Det er hybrider
* De kan komme op at slås pludseligt - også om natten
Det eneste argument der er kommet imod er at de sover fint sammen.
Jonas jeg har LÆST sagde jeg før, så bør jeg ikke læse igen og igen.Laeborg skrev:Uanset om de tidligere har fået unger eller ej, kan du stadig risikerer at hun bliver drægtig, hvilket kan være utrolig farligt for hunnen grundet hendes høje alder. Desuden er det hybrider, som der er en lang række problematikker med, og vi fraråder derfor avl på dem - det kan du læse mere om her: http://hamsterland.dk/hybrider.htm
Jeg har forstå det og det.
Jeg passer min dyrene.
-
Selvom hun ikke har haft unger før. Kan det sagtens ske hun er fertil, og derfor fraråder jeg at lade dem gå sammen.chajep2012 skrev:Maria læse ordne hvad jeg havde skrevet tidligere hun har ALDRIG haft ungerne før.mosegaardmortensen89 skrev:Jeg er enig i de bør skilles. Udover det er hybrider, så kan hunnen måske dø hvis hun bliver drægtig og skal føde.
Chajep2012 det her handler ikke at om at angribe dig. Det er ment som rådgivning, hvis jeg gør noget risikofyldt uden nogen grund, så ville jeg også håbe nogen påpegede det. Derfor påpeger jeg at jeg ville skille dem ad, fordi det ville være rigtig ærgerligt hvis hun blev drægtig og enten døde under fødselen eller fødte et kuld hybrider.
Jeg nævner det for dine hamsters skyld
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Hvor mange gang skal jeg sige til dig, at jeg har LÆST det. Så bør man ikke læser det igen og igen. Jeg lære min begå en fejl og det gør alle også på det første gange man have hamster.Laeborg skrev:Uanset om de tidligere har fået unger eller ej, kan du stadig risikerer at hun bliver drægtig, hvilket kan være utrolig farligt for hunnen grundet hendes høje alder. Desuden er det hybrider, som der er en lang række problematikker med, og vi fraråder derfor avl på dem - det kan du læse mere om her: http://hamsterland.dk/hybrider.htm
Jeg har læst det efter jeg fik hamster.
-
Jeg er fuldstændig enig i de bør skilles ad.
ikke blot er hunnen for gammel til at kunne klare at få unger, men hvis hun er gået over i den alder hvor hun er steril er der endnu større risiko for at hunnen en nat bliver træt af hannen og kommer op og slås
den gyldne og vigtigste regel når man har hamstere er 1 hamster = 1 bur 2 hamstere = 2 bure osv.
det er unødig stress og risiko at have dem gående sammen hvis det ikke er for avl, og hvis man ikke har lang tids erfaring med at aflæse om hamsterne bliver stressede sammen
ud over det ser burene fine ud
ikke blot er hunnen for gammel til at kunne klare at få unger, men hvis hun er gået over i den alder hvor hun er steril er der endnu større risiko for at hunnen en nat bliver træt af hannen og kommer op og slås
den gyldne og vigtigste regel når man har hamstere er 1 hamster = 1 bur 2 hamstere = 2 bure osv.
det er unødig stress og risiko at have dem gående sammen hvis det ikke er for avl, og hvis man ikke har lang tids erfaring med at aflæse om hamsterne bliver stressede sammen
ud over det ser burene fine ud
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Hamstre - i hvert fald dværgene - skal helst have deres første kuld inden de bliver 3 måneder gamle. De andre har ret i at hun kan dø ved en fødsel i den alder.
Derudover synes jeg du skal tage godt imod de råd og den vejledning du får herindefra, da folk fra dyrhandlere og hybridavlere ofte giver dig forkert information.
Jeg ville aldrig sætte to hanner sammen.
Det kan være at de enes i et stykke tid, men det kan ske at du pludselig finder den ene død om morgenen når du står op - og det går jeg ikke ud fra at du har lyst til.
Det er ærgerligt at der findes, og videregives, så meget forkert information om levende dyr, der kan koste dem livet.
Tag al den information til dig du kan få herindefra (helst inden nogle af de små pus dør), det dummeste man kan gøre i din situation er at værestædig og mene at du selv har ret.
Du kan jo se, hvor mange vi er til at modargumentere dig
Ha' en god dag!
Derudover synes jeg du skal tage godt imod de råd og den vejledning du får herindefra, da folk fra dyrhandlere og hybridavlere ofte giver dig forkert information.
Det kan være at de enes i et stykke tid, men det kan ske at du pludselig finder den ene død om morgenen når du står op - og det går jeg ikke ud fra at du har lyst til.
Det er ærgerligt at der findes, og videregives, så meget forkert information om levende dyr, der kan koste dem livet.
Tag al den information til dig du kan få herindefra (helst inden nogle af de små pus dør), det dummeste man kan gøre i din situation er at værestædig og mene at du selv har ret.
Ha' en god dag!
-
Alphas det er nu inden de er 6 mdr det er anbefalet
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Det er ikke 2 hannen, men det er hun og han jeg har dem sammen.Alphas skrev:Hamstre - i hvert fald dværgene - skal helst have deres første kuld inden de bliver 3 måneder gamle. De andre har ret i at hun kan dø ved en fødsel i den alder.
Ha' en god dag!
Fortsat en god aften til dig