Lige nu går hun i et mini-duna, men det er vel ikke stort nok, når der kommer unger? Er der nogle, der har arfaringer med det? I der avler, som har jeres hunhamster i et mini-duna, flytter i hende i et større bur, når hun venter sig?? Eller kan det godt lade sig gøre i mini-dunaet... tænker bare at pladsen bliver lidt for trang... :?
Bur til mor med unger
Bur til mor med unger
Nu skal jeg jo have mit første kuld i slutningen af august, så der er nogle måneder endnu, men er kommet til at tænke på, at jeg måske skal have et større "mor med kuld"-bur. Som ku være et alm. duna
Lige nu går hun i et mini-duna, men det er vel ikke stort nok, når der kommer unger? Er der nogle, der har arfaringer med det? I der avler, som har jeres hunhamster i et mini-duna, flytter i hende i et større bur, når hun venter sig?? Eller kan det godt lade sig gøre i mini-dunaet... tænker bare at pladsen bliver lidt for trang... :?
Ja jeg synes også, at det bliver for lille, hvis nu der kommer 10 unger, det kunne måske lige gå med 2-3 unger, men det kan man jo ikke satse på :lol:
Tror jeg vil se mig om efter et alm. duna så, det er synd, hvis de bliver stressede over for lidt plads i hvert fald.
Og så kan nogle af ungerne jo blive i det, når de tages fra..hvis der f.eks. er 6 drenge og 4 piger... så kunne drengene blive i dunaburet og pigerne komme i et lidt mindre til den tid, hvis de ikke bliver solgt med det samme altså :D
Tror jeg vil se mig om efter et alm. duna så, det er synd, hvis de bliver stressede over for lidt plads i hvert fald.
Og så kan nogle af ungerne jo blive i det, når de tages fra..hvis der f.eks. er 6 drenge og 4 piger... så kunne drengene blive i dunaburet og pigerne komme i et lidt mindre til den tid, hvis de ikke bliver solgt med det samme altså :D
ellers hvis du ikke når at finde det - så hop i ikea og køb en stor samla kasse
det er på størrelse med et duna 
det er på størrelse med et duna 
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
Hamsterhjulet
.. men pas på, at kassen er høj nok!burrus skrev:ellers hvis du ikke når at finde det - så hop i ikea og køb en stor samla kassedet er på størrelse med et duna
Jeg har mit store akvarie på 120 liter, som jeg bruger til hunner med unger eller når de i det hele taget er drægtige. Dog har jeg kun 1 hun, nemlig Himalaya, så hun går i det hele tiden
Jeg var så heldig at finde et brugt dunabur på dba i går aftes, så der slog jeg til med det samme, så problemet er løst og hun kommer op i det om et par måneder :D Så er der i hvert fald ikke pladsproblemer mere!
Tremmeafstanden i lågen er dog lidt større end i mini-duna... men den er vel god nok, regner jeg med, når i andre også bruger alm. duna

Tremmeafstanden i lågen er dog lidt større end i mini-duna... men den er vel god nok, regner jeg med, når i andre også bruger alm. duna

Du skal lige proppe noget net på i toppen, en hamster vil sagtens kunne komme ud af hullerne (:Ringling skrev:Tremmeafstanden i lågen er dog lidt større end i mini-duna... men den er vel god nok, regner jeg med, når i andre også bruger alm. duna![]()
Mine er gabber bure, så der er 1cm tremmeafstand i toppen
Mener er er 2cm i toppen af duna bure.
Ja afstanden er lige under 2 cm.. så må jeg da have fundet noget net :DHopiw skrev:Du skal lige proppe noget net på i toppen, en hamster vil sagtens kunne komme ud af hullerne (:Ringling skrev:Tremmeafstanden i lågen er dog lidt større end i mini-duna... men den er vel god nok, regner jeg med, når i andre også bruger alm. duna![]()
Mine er gabber bure, så der er 1cm tremmeafstand i toppen![]()
Mener er er 2cm i toppen af duna bure.