For meget kort tid siden tog jeg mod til mig, og købte et lækkert Duna Fun bur med lidt tremmer i. Jeg har ellers ikke turdet bruge bure med tremmer, grundet vi har to katte her hjemme. Fra mange mennesker har jeg imidlertid hørt, at de uden problemer har/har haft almindelige tremmebure til deres hamstere. Derfor endte jeg med at turde forsøge denne model, der jo må siges at have meget lidt tremmer:
Det vil jeg på det kraftigste fraråde andre der har kat/katte!
Jeg har netop haft Vaks ude og kunnet konstatere, at en af kattene helt sikkert har haft fat i ham igennem tremmerne - igår eller idag. Jeg er fuldstændig ødelagt over jeg forsøgte andet end helt lukket bur . Min elskede, vidunderlige Vaks har to sår på overkroppen. Jeg tror jeg tager til dyrlæge med ham imorgen, da jeg ikke ved om der er noget jeg kan/skal gøre ved det :-k (med mindre jeg finder nogle der ved hvad jeg skal gøre. . . eller om jeg ikke kan/skal gøre noget). Han er ved godt mod min lille Vaksedreng . . . løber på livet løs i løbehjulet lige nu. . . men jeg er helt ødelagt ved tanken om hvis der går betændelse i det eller lignende - kattekløer er jo ikke spor sterile
Har du katte kan jeg ikke sige andet end: Lad være med nogensinde at tage den chance jeg tog - det kan gå godt i en periode - men lige pludselig kan det altså gå rigtig galt! Måske jeg endda er heldig det ikke gik værre HAR DU KAT? - BRUG ALTID BURE DER KUN HAR TREMMER I TOPPEN!!!
BUR ADVARSEL!!!
Tak for svar . Jeg kan ikke lige blive enig med mig selv om, hvorvidt jeg bør tage til dyrlægen med ham eller ej . Det er jo ikke akut. . og når der er sårskorpe på er der måske ikke rigtigt noget han kan gøre ved det. . . du siger hamstere heler hurtigt. . . Jer med erfaringer vedrørende sådanne/lignende skader. . . ville I godt turde se tiden an - og så bare holde skarpt øje med de to sår dagligt?
-
Jeg synes at et dyrlægebesøg lyder som en god idé.
Katte har gerne en masse bakterier, som de kan overføre via bid eller sår fra kløerne, så der kan let gå infektion i det. Man kan få noget creme, som virker dræbende på bakterier hos dyrlægen, så jeg synes det er en god idé at tage din lille hams derhen.
Ikke at jeg har erfaring med katte og hamstre, men jeg vil stadig mene at et dyrlægebesøg er en god idé.
Katte har gerne en masse bakterier, som de kan overføre via bid eller sår fra kløerne, så der kan let gå infektion i det. Man kan få noget creme, som virker dræbende på bakterier hos dyrlægen, så jeg synes det er en god idé at tage din lille hams derhen.
Ikke at jeg har erfaring med katte og hamstre, men jeg vil stadig mene at et dyrlægebesøg er en god idé.
-
Hej.
Jeg synes som sagt også at du skal se tiden an, jeg har netop været igennem grundforløbet som dyrepasser og jeg havde et projekt om hamsteren... og jeg fandt ud af at Hamsteren som der blev skrevet, overraskende er god til at hele sig selv. 8-)
Så synes du skulle vente, desuden er sådan en dyrlæge regning ikke helt billig. -.- - men hvis det bliver nødvendigt ville jeg selvfølgelig også selv betale regningen.
Held og lykke med din hammi :roll:
Jeg synes som sagt også at du skal se tiden an, jeg har netop været igennem grundforløbet som dyrepasser og jeg havde et projekt om hamsteren... og jeg fandt ud af at Hamsteren som der blev skrevet, overraskende er god til at hele sig selv. 8-)
Så synes du skulle vente, desuden er sådan en dyrlæge regning ikke helt billig. -.- - men hvis det bliver nødvendigt ville jeg selvfølgelig også selv betale regningen.
Held og lykke med din hammi :roll:
Alle dyr er guds skabninger! Hilsen Buddy, Puch, Sugar, Diablo & Gizmo <3
Fristende Men nej Fejlen er min egen. Katte er jo bare rovdyr og en dværghamster og en mus kommer vel ud på et for sofatigerne Men jeg kan garantere dig for at jeg fremover nærmest hysterisk vil sprede budskabet: "kat=helt lukket hamsterbur"Lillejyde skrev:Hmm jeg vil gætte på at dine katte får fra nu tørfodder pga det de gjorde
Duna Fun buret er sat til salg - med forklaring på hvorfor - så det ikke er en katteejer der ender med det .
Tak for svar til jer alle Jeg endte med at se tiden an. Vaks virker helt som han plejer, det ser ikke "urent" ud. . . men I kan tro han er blevet inspiceret grundigt flere gange idag. . . for selvfølgelig skal han til dyrlægen hvis jeg bliver bare det mindste bekymret vedrørende ophelningen. Jeg er slet ikke i tvivl om jeg gik i en form for chok over det igår :? Men tanken om at jeg var skyld i det ved at prøve den slags bur var virkelig BARSK Jeg kan leve med han dør af alderdom - eller aflivning grundet sygdom. . . det er vilkårende hvis man vil have hamstere/dyr. . . men jeg ville godt nok have grædt lææææænge hvis min egen naivitet og dumhed var grunden