Hvis mig hvordan din hamster bor? - billeder

Har du lyst til at vise din hamster, dit bur, noget tilbehør eller andet hamster relateret frem, så er dette stedet.
AnetteDamgaard

Hvis mig hvordan din hamster bor? - billeder

Indlæg af AnetteDamgaard » 9. sep 2010 09:13

Ja overskriften siger næsten sig selv, smid et billede ind af dit / dine bure til dine eller din hammi  :mrgreen: så vi kan se hvordan hende eller han bor hos dig?
Billede
Gizmo's bur, man kan dog ikke se det hele, men en lille del af buret da han har et Gabber Rex bur :)

Billede

Har desværre ikke li' et billede af det bur hvor Sugar bor idag, men her er et billede af det bur hun boede i en måned dengang hun manglede, mig & min far lavede det til hende  :D

Billede[/quote]
Alle dyr er guds skabninger! ;) Hilsen Buddy, Puch, Sugar, Diablo & Gizmo <3

Majlund

Indlæg af Majlund » 10. sep 2010 22:23

Billeder af dværgen Vaks`bur. Hans bur er et Gabber Rex bur og "hylden" er oprindeligt en hylde til at hænge i et tremmebur. . . jeg har bare vendt den på hovedet og sat den i spænd mellem burover og underdel. "Benene" er faktisk de to "kroge" den normalt ville hænge i. Hyggeposen på hylden kan anbefales. . . I øjeblikket sover Vaks også derinde om dagen (jeg har lavet foldningen lidt mindre så posen er længere og der er dejligt mørkt henne i enden af den :wink: ).

Billede
Billede

websol

Indlæg af websol » 11. sep 2010 17:38

her pjusketingens nyr bur, en sating langpelset guldhamster på 2 år, jeg nu har haft i  :wink: under 1 mdr.
Billede
her bor han
Billede
den grønne hylde er ëfterfølgende halvreret og der er bedre plads til hans løbehjul nu..
Billede
dette smager bedre en popcorn og koko pops, det foder han havde levet af da jeg fik ham..
Billede
Billede
Billede

jeg er inspereret af bilder som det Chalotte viser længer oppe, og så det jeg har marsvin, et eks. et hjørnemarsvine hus, pillede fronten af, og nu er det forhøjningen i pjusketingens bur
Billede

Majlund

Indlæg af Majlund » 11. sep 2010 18:04

Samrt ide med marsvinehus uden front :thumb: Lækkert bur den lille forkælede hams har fået :hgrin:

websol

Indlæg af websol » 11. sep 2010 23:13

:D Chalotte, det marsvinehjørne hus her er den samme model, som din Vaks har bare til hamster..
p.s  mange tak for bilder m.m der inspirerer samt din anbefaling af forrummet her..  :wink:
Billede

Majlund

Indlæg af Majlund » 13. sep 2010 01:09

Du er sgi altid så rar Sanne :kram: Det er altid en glæde hvis jeg kan hjælpe :hkiss:

Overvejer om jeg ikke skulle købe sådan et marsvinehjørnehus til Abrikos. . . hun elsker plads i hendes rede. . . og ind imellem syntes jeg hamsterhjørnehuset lige er det mindste til hende faktisk. . . så takker for den inspiration jeg har fået af dig :D

websol

Indlæg af websol » 13. sep 2010 12:55

:oops: takker, men¨under hjørnehuset til marsvin, havde jeg placeret et hjørne hamstertorilet uden overbygning neden under med sand..  er nu sove reden for pjusketingen, alt redematriale og ekstre er bygget op, og jeg kan se han ligge og strækker sig derinde, så sødt,  tænker lidt prinsen og så mangler der lige en lille grøn ært..

Chalotte bare godt vi kan give hinanden ider ikk..
Billede

AnetteDamgaard

Indlæg af AnetteDamgaard » 13. sep 2010 16:55

Nogle rigtig lækre bure!  8-) de er godt nok heldige!
Alle dyr er guds skabninger! ;) Hilsen Buddy, Puch, Sugar, Diablo & Gizmo <3

qwertyy

Indlæg af qwertyy » 13. sep 2010 20:51

Min hamster bor sådan her..

Billede
Dog har hun flere paprør og et toilet nu 8-)

+ flotte bure alle sammen!  :lol2:
Billede+ min nye hamsterinde Musse!
Se billeder af Wonda og Musse på Flickr.com ~ hvil i fred Wonda.

Cecilie89

Indlæg af Cecilie89 » 16. sep 2010 14:24

Min Josefine har et fint hjemmelavet træbur, som jeg selv synes er rigtig nemt og smart! Hehe. :P

Billede

Billede

Billederne er lidt gamle, så indretningen er ikke helt som på billedet længere. hehe.

Billede

Billede

Billede

Billede

Min lille Josefine, nu 2 år og 6 dage gammel! :D
Mvh.
Cecilie Larsen,
www.totalgnaver.dk

2,7 marsvin
1,3 kaniner

Majlund

Indlæg af Majlund » 17. sep 2010 05:05

Cecilie: Spændende hjemmebygget bur :D Det ser ud til at fungere rigtig godt. . . og være dejligt let at følge med i Josefines liv og færden på denne måde :hsmile:
Hvordan er sådan et træbur hvad angår urin/lugte? :scratch: Det er jo ikke helt så let at vaske af som et traditionelt bur tænker jeg. . .

Iøvrigt. . . sikke en dejlig lille hamster hende Josefine :hearts2 - og flot alder.

Cecilie89

Indlæg af Cecilie89 » 17. sep 2010 09:13

Majlund: mange tak skal du have. :D Hun er nu også en dejlig lille hamster. :)

Det er både rigtig nemt at følge med i hendes liv gennem plexiglasruden, og eftersom hele taget kan løftes af er det også dejligt nemt at gøre rent og for den sags skyld også at komme til hende når hun skal løftes, frem for de små, træls låger der normalt findes i købebure til hamstre. Så jeg er rigtig glad for det!

I bunden af buret ligger der en plexiglasplade med en enkelt avis under, så det lugter ikke mere end hvis der havde været plastikbund på buret. Hvis hun er uordentlig og finder på at gøre det på en af hylderne kan det godt lugte lidt, jo, for det er jo kun træ der er dér.  :roll: Men det er jo ikke værre end et hvilket som helst andet bur med en træhylde i. :)
Mvh.
Cecilie Larsen,
www.totalgnaver.dk

2,7 marsvin
1,3 kaniner

websol

Indlæg af websol » 17. sep 2010 16:49

:shock:  :wink: sikken smart ide..
Billede

Majlund

Indlæg af Majlund » 17. sep 2010 23:50

websol skrev::shock:  :wink: sikken smart ide..
Enig! :mrgreen:  :wink:

Cecilie89

Indlæg af Cecilie89 » 18. sep 2010 09:38

Tihi, mange tak!  :D

Tjah, når Josefine en dag ikke er her mere (gid der må gå lidt tid endnu!), tror jeg det bliver sat til salg, så hvis det kunne have interesse må I holde lidt øje med salgstråden. (:
Mvh.
Cecilie Larsen,
www.totalgnaver.dk

2,7 marsvin
1,3 kaniner

Låst