Munch Hamsters dags dato

Har du lyst til at vise din hamster, dit bur, noget tilbehør eller andet hamster relateret frem, så er dette stedet.
Låst
Saharaspunk
Indlæg: 283
Tilmeldt: 13. maj 2010 16:49

Munch Hamsters dags dato

Indlæg af Saharaspunk » 26. jun 2012 21:30

Så fik jeg endelig taget nye billeder af den lille hamsterbestand herhjemme..
Nogle af billederne blev desværre ret overbelyst, men mit kamera er begyndt at have ret meget lag, så jeg opdagede det ikke før den tredje hamster havde sit fotoshoot. Dog har jeg ikke taget billederne om, da de aldrig synes det er sjovt at få en blitz lige i face. :oops:

Vi starter med alderspræsidenten Bob (Munch's Chingwo) af egen avl med en kampvægt på 47g.
Billede
Fik desværre kun et billede, der er værd at vise frem. Han var ikke så fotogen eller samarbejdsvillig i dag.

Ellers har vi smuksakken Mu (Mu di xie) fra Holland. Han er noget af det kæreste! Desværre er han ikke så stor: 41 g er det blevet til.
Billede
Desværre er han også ret overbelyst.  :?

Liwu er den skønne han, jeg overtog fra Tine herinde fra. Han er også en skøn herre, men desværre er han heller ikke så stor. 39g kunne det blive til i dag...
Til gengæld var han super fotogen og hyggede sig under sit fotoshoot! Billederne af ham er desværre også lidt overbelyste..  :(
Billede
Billede
Billede
Billede
Han har en super lækker type af en hollænder at være.

Min dejlige dame Jingxi blev desværre også overbelyst. Hendes kampvægt er 34g og dermed en helt pæn størrelse dame.
Billede
Billede
Synes selv hendes type er okay, men hun er liidt spids i det.

Fengli blev heldigvis ikke overbelyst. Hun er en sød lille dame, som ligger på 31 g.
Billede
Billede
Desværre er hendes hvidfordeling ikke lige så god som Jingxi's.. Men hun er skøn alligevel! :mrgreen:

Og sidst, men ikke mindst er den yngste rosin i pølseenden! Blomsterbarnet Satomi's Jennifer, eller bare Jenny i daglig tale. Hun har opnået en kampvægt på 27g og er stadig lige så fuld af spilopper som den dag jeg fik hende.  :lol:
Billede
Billede
Billede
Hun har en helt vild øjenbrynskant/pandeben. Men ellers er hun super smukt typet og har en god stærk rygstreg.
Desværre havde hun ikke tid til at sidde stille, så der blev kun tre gode billeder af hende.

Man kan se flere billeder på min hjemmeside.

Minismor
Indlæg: 62
Tilmeldt: 20. maj 2012 20:48

Indlæg af Minismor » 26. jun 2012 21:51

vidunderlige hamstere du har !  :love4:
//Freja.

Saharaspunk
Indlæg: 283
Tilmeldt: 13. maj 2010 16:49

Indlæg af Saharaspunk » 26. jun 2012 23:50

Tak! :mrgreen:

Jeg synes også de er fantastiske!  :oops:

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 27. jun 2012 07:26

Hdvor er de alle mega smukke  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 27. jun 2012 09:56

hvor er de flotte
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Saharaspunk
Indlæg: 283
Tilmeldt: 13. maj 2010 16:49

Indlæg af Saharaspunk » 27. jun 2012 11:34

Tak, jeg er også helt forelsket i hver og en! Synes de er så smukke!  :love:

Tarzan

Indlæg af Tarzan » 27. jun 2012 14:09

Sikke en fin billedeserie du har taget der. Overbelyste eller ej  :D

Hvor meget skal sådan en hamster egentlig veje? Sådan ca.
Jeg tror vores lille tyksak ligger i den tunge ende. Vi vil prøve at veje ham ved lejlighed.

Saharaspunk
Indlæg: 283
Tilmeldt: 13. maj 2010 16:49

Indlæg af Saharaspunk » 27. jun 2012 15:22

Mine er kinesiske hamstere, og de ligger alle indenfor normal skalaen mht vægt. Bob er måske en anelse stor, men han virker ikke tyk, hvilket er det vigtigste når man bedømmer vægt på en hamster.

Uanset hvilken art hamster man har, så skal hamsteren helst virke "fast i kødet" og ikke være flommet at mærke eller se på. :)

Nogle hamstere har det bedst når de vejer fx 25g, andre når de vejer omkring 60g, men det er meget individuelt, da størrelsen jo også kommer an på hvor store deres forældre var, hvordan deres næring var som små osv. :)

Jeg vil gerne have mine fuldvoksne kinesiske hanner til at veje over 40g, helst i nærheden af 42-45g, men Liwu er fx bare en sød lille fin han, som måske bliver større, måske ikke. :)

De fuldvoksne hunnerne vil jeg gerne have ligger omkring de 30g +/- ca. 5g, alt efter alder, om de har fået kuld, hvordan deres kondition er osv. :)
Men alle mine hunner har deres optimale vægt i forhold til alder og hvordan deres kropsbygning er pt.

Jeg har fx også en gammel vinterhvid dame, som vejede 68g i sine velmagtsdage, hvilket er meget for en dværghamster, men hun var ikke fed, bare muskuløs. :wink:

Maiken
Indlæg: 56
Tilmeldt: 31. maj 2012 09:13

Indlæg af Maiken » 28. jun 2012 20:32

Ej, hvor er de søde  :love4:

Låst