hvor meget skal der være i burene??

Har du lyst til at vise din hamster, dit bur, noget tilbehør eller andet hamster relateret frem, så er dette stedet.
burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 21. jan 2013 15:10

sejt bur til en ægte luksus hamster :D

Er det chinchilla sand du bruger i sandenden?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Indlæg af vonJul » 21. jan 2013 15:18

Hold da op .. Og jeg synes jeg har meget ved mine to piger, men når jeg sammenligner med Charlies bur så virker det som om jeg intet har :P

Han er bare en heldig gut :)

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 21. jan 2013 15:30

Hold da op :D
Er buret ikke et skab fra Ikea ? elsker det men min mor/far syntes det er ondsvagt  :?

ZenZen
Indlæg: 551
Tilmeldt: 19. apr 2008 16:23

Indlæg af ZenZen » 21. jan 2013 15:55

Luna skrev:WOW!!! Heldig hams der! Ej hvor er det fedt!
Jo tak! Jeg er også glad for det.  :D
Burrus skrev: sejt bur til en ægte luksus hamster :D

Er det chinchilla sand du bruger i sandenden?
Jo tak :D

Ja der er vist en 7 kilo.  :lol:
vonJul skrev:Hold da op .. Og jeg synes jeg har meget ved mine to piger, men når jeg sammenligner med Charlies bur så virker det som om jeg intet har :)

Han er bare en heldig gut :)
Takker mange gange!
Tja, det er nu ikke så svært. Kig omkring på nettet, og så er det ellers bare at bruge fantasien.  :wink:
Hamsterpigen skrev:Hold da op :D
Er buret ikke et skab fra Ikea ? elsker det men min mor/far syntes det er ondsvagt :?
Tark! Jo det er nemlig så. Det er en DETOLF og den er simpelthen det bedste køb jeg har gjort til min hamster. Den er ovenikøbet ekstremt meget billigere end hvad et akvarie i den dur koster. :mrgreen:

Hvorfor synes han det? :?  Jeg nyder at min hamster har så meget plads, som han kan drøne rundt på - især når det nu er mig der har indskrænket hans frihed.  :?

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 21. jan 2013 16:28

hehe 7 kg chinchilla sand  :lol:  

jaja med sådan et bur er det heldigvis sjældent man skal skifte bundlag  :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 21. jan 2013 16:34

Fantastisk bur  :D

Heldige Charlie  :D

Jeg kan godt forstå hvis han er en glad hamster
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 21. jan 2013 17:02

ZenZen, jeg citere "Nu skal det ikke tage overhånd, det er bare dyr og de har slet ikke brug for så meget, det er DIG der har brug for det"

Og ja, der dør tråden så for jeg kan intet stille op.

Astrid1992
Indlæg: 70
Tilmeldt: 4. sep 2012 15:26

Indlæg af Astrid1992 » 21. jan 2013 17:03

Virkelig lækker bur :)

Kan de godt bare gå på sand (har terrarie) ? fordi min guld hammie får hele tiden carefresh til at hænge fast i hendes hår :)
Mvh
Astrid

Use it for good if you know that you can

ZenZen
Indlæg: 551
Tilmeldt: 19. apr 2008 16:23

Indlæg af ZenZen » 21. jan 2013 17:25

burrus skrev:hehe 7 kg chinchilla sand  :lol:  

jaja med sådan et bur er det heldigvis sjældent man skal skifte bundlag  :)
Ja det er det heldigvis. Jeg har lige skiftet sandkassen for et par uger siden, og det var faktisk ikke tiltrængt. Det var blot hans tissehjørne der lugtede, så det skal jeg bare tjekke næste gang i stedet for.

Men ellers er det ikke blevet skiftet siden han fik dette bur i Juni sidste år(så vidt jeg husker). :mrgreen:


mosegaardmortensen89 skrev:Fantastisk bur  :D

Heldige Charlie  :D

Jeg kan godt forstå hvis han er en glad hamster
Ja han er så tilfreds at han helst ikke vil ud af sit bur.  :lol:
Ej spøg til side - jeg tror og håber da at han er tilfreds.  :D


HamsterPigen skrev:ZenZen, jeg citere "Nu skal det ikke tage overhånd, det er bare dyr og de har slet ikke brug for så meget, det er DIG der har brug for det"

Og ja, der dør tråden så for jeg kan intet stille op.
:shock: Aha, okay. Det kan jeg godt se. Og hvor mange år har han studeret hamstere? (jeg kender svaret tror jeg.) :?

"bare dyr" sætningen gør mig lidt (meget) harm.  :evil: Sorry!  :oops:


Astrid1992 skrev:Virkelig lækker bur :)

Kan de godt bare gå på sand (har terrarie) ? fordi min guld hammie får hele tiden carefresh til at hænge fast i hendes hår :)
Tja... Det kan jeg egentlig ikke se noget i vejen for, men bare sørg for at den kan have huler osv. Og der er sand nok ikke så stabilt. :scratch:

Men der kunne en lerhytte måske være løsningen; under sandet altså.

Måske nogle andre har bud på det?

ZenZen
Indlæg: 551
Tilmeldt: 19. apr 2008 16:23

Indlæg af ZenZen » 21. jan 2013 17:27

http://www.youtube.com/watch?v=gCNRWPlCuH8

Sådan noget lig det her måske?

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 21. jan 2013 17:29

Nu er det både min mor og far, men sådan har det været siden jeg var vel godt 6 og fik 4 marsvin, der havde han dog bygget et fint stort bur og de levede et forkælet liv, men de var ""bare dyr"

ZenZen
Indlæg: 551
Tilmeldt: 19. apr 2008 16:23

Indlæg af ZenZen » 21. jan 2013 17:30

Aw man, det er deprimerende at tænke på.  :(

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 21. jan 2013 18:37

nu er der også forskel på at huske at de ER dyr og "bare" dyr...

man SKAL huske på at de ER dyr - for det er de!  :)   vi må ikke begynde at give dem en helt masse behov, følelser osv. som oprindeligt har grund i menneskelige behov og følelser.

men de skal naturligvis stadig behandles ordentligt - de skal behandles ud fra den art de er!  :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 21. jan 2013 18:47

burrus skrev:nu er der også forskel på at huske at de ER dyr og "bare" dyr...

man SKAL huske på at de ER dyr - for det er de!  :)   vi må ikke begynde at give dem en helt masse behov, følelser osv. som oprindeligt har grund i menneskelige behov og følelser.

men de skal naturligvis stadig behandles ordentligt - de skal behandles ud fra den art de er!  :)
Ja det ved jeg godt at de også ved, og jeg ved. Men den måde dette er på er at jeg ikke må forkæle ham med hamster-ting og store bure. Havde det været min mor som havde købt ham alene så havde der 10000% været: Hamstervat-crittertrailbur-random normal gnaverfoder .for at remse noget af det op som hun syntes jeg skulle have i starten (når det er hendes ide er alt okay   :huh: )

Derfor tager jeg nu alene afsted med min pung til (den købmand med mest dyreting her på øen) og køber lidt af vært til ham.

Men nu handler tråden ikke om mit liv, så lad os få den tilbage på sporet!
 :)

ZenZen
Indlæg: 551
Tilmeldt: 19. apr 2008 16:23

Indlæg af ZenZen » 21. jan 2013 18:49

burrus skrev:nu er der også forskel på at huske at de ER dyr og "bare" dyr...

man SKAL huske på at de ER dyr - for det er de!  :)   vi må ikke begynde at give dem en helt masse behov, følelser osv. som oprindeligt har grund i menneskelige behov og følelser.

men de skal naturligvis stadig behandles ordentligt - de skal behandles ud fra den art de er!  :)
Du har ret, men i mine øjne forekommer den sætning "det er bare et dyr" som en arrogance eller indbildsk overlegenhed. Det fortæller mig at disse mennesker ser sig selv overlegne over dyr - hvilket er ukorrekt - i mine øjne altså. Vi er også dyr jo.

Jeg ved godt at vi er noget mere udviklet (og er vi endog det?) end andre dyrearter, men hvorfor gør det os bedre?

Vi er jo sådan set den eneste art der (i mange tilfælde) dræber for sjov / af ren og skær ondskab. Jeg kender ingen andre i hvert fald.

Det er rigtigt at man ikke skal projicere følelser på dyr som de ikke har - helt enig; men ikke desto mindre så skal de behandles ordentlig og artsmæssigt korrekt - som du selv siger. De ER dyr, men det er vi også.  :D

Lidt dystert - beklager. :?

Låst