Hvilke særheder har din hamster?

Har du lyst til at vise din hamster, dit bur, noget tilbehør eller andet hamster relateret frem, så er dette stedet.
Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Hvilke særheder har din hamster?

Indlæg af Alphas » 3. okt 2013 05:01

Hej folkens :D

Kom til at tænke på, hvilke særheder/sjove ting jeres hamstere gør/har?

Herhjemme er det for eksempel ikke nødvendig at klippe negle på Tosh. Hvis de bliver for lange for ham, så skraber han på noget ru i buret, til de er slidt helt ned. Det kan se meget sjovt ud af og til. Det ligner han diskuterer med sin sten :P

Luke har kun tremmer foroven i buret for tiden - men selv disse skal bruges. Han kravler op og hænger på hovedet, og bliver hængende i mange minutter, bare for at hænge :D

Sarabi løber altid på sin flying saucer i timevis. Når hun så er "færdig", forsøger hun i atter timevis at skubbe selve spinning-delen af. Når det så er opnået, forsøger hun at løbe på den bagefter, hvilke jo ikke fungerer særligt godt. Så sidder hun og ser frustreret ud, indtil det opdages og delen sættes på pinden igen - og så starter det hele forfra. :D

Skøre dyr.. hvad gør jeres øjesten, af sjove ting?
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

louisekold
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 13. mar 2013 13:56

Re: Hvilke særheder har din hamster?

Indlæg af louisekold » 3. okt 2013 09:42

Når Anastasia er i brunst, falder hun altid i søvn, men hun ligger med rumpen op i vejret. Hun tømmere og sine kindposer i madskålen.

Arthur er en vinterhvid, han tømmere sine kindposer i ens hånd, hver gang han er oppe.

Rosa dværghamster, sætter dufte af på morten, og det er kun på morten hun gør det
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Hvilke særheder har din hamster?

Indlæg af PiaH » 3. okt 2013 11:10

Gulhamster Viola, hun har en idé med at springe ind i sin løbebold også får den ikke for lidt rundt i stuen. Når hun kommer i buret igen drøner hun ind i løbehjulet og løber helt vildt, og ind i mellem skal hun lige se om jeg kigger på hende og så løber igen, sådan gør hun om og om igen i et stykke tid.
Fra mig og Zoo

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Hvilke særheder har din hamster?

Indlæg af Luna » 3. okt 2013 11:44

Luna har mange særheder. Hun kalder på hannerne når hun er i brunst og falder altid i søvn forskellige steder i buret, specielt i sit hjul:).

Lumi vil absolut have AL sin mad til at ligge i sit hjul og samler altsin mad op igen hvis jeg fjerner det fra hjulet. Derudover kommer hun STRAKS hen til lågen når jeg kommer ind i rummet. Hun snakker også højlydt når hun er oppe.
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

MiivxD
Indlæg: 248
Tilmeldt: 15. apr 2014 16:11

Re: Hvilke særheder har din hamster?

Indlæg af MiivxD » 3. okt 2013 18:13

Andrea har det med at putte mad i sit hjul, så det larmer helt vildt :P

Og Robo Boris, vil ikke have at man rører ham på kindposerner, enten vender han sig om mod mig for at fortælle at det vil han ikke have eller oss spæner han frem, så jeg næsten er ved at tabe ham :P Skøre Boris :P

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: Hvilke særheder har din hamster?

Indlæg af Maria1997 » 3. okt 2013 19:20

Hannibal sover i sin madskål, og sover altid når han kommer ud af buret :roll: Min elskede lille sovetryne :love:
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Re: Hvilke særheder har din hamster?

Indlæg af Alphas » 4. okt 2013 07:09

Hahaha, hvor er det nogle sjove ting i skriver :-)
Må nok sige at jeg er MEGET glad for at mine ikke hører til dem der kommer maden i hjulet. Hvor må det bare larme! :D
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: Hvilke særheder har din hamster?

Indlæg af LiseJuul » 4. okt 2013 11:27

Chanel vil kun spise sit grundfoder hvis hun bliver håndfodret - og bagefter så kommer det over i madskålen.. Men så har det jo været i kinden og så vil hun godt spise det! Hun er lidt sær :P
Og Bailee er bare tyk med et konsekvent træt-blik :P og hun tisser i sin seng også - så hun lugter ækelt, ret ofte!
Billede

rikkebn
Indlæg: 222
Tilmeldt: 18. feb 2013 15:25

Re: Hvilke særheder har din hamster?

Indlæg af rikkebn » 5. okt 2013 09:09

Gaia er begyndt at få en ny særhed. Hun propper kindposerne med de små runde røde fra bomuldsbælgen og derefter tømmer dem ind i løbehjulet. De larmer så meget :D Ikke mindst så kan hun tage sandbad næsten alle steder.

En lille ting er at vi har jo en flying saucer og almindelig hjul i buret nu så Tosh og Gaia har en hver. De skiftes til at løbe i dem om aftenen :D
Kig forbi https://www.facebook.com/vesterhavetshamster/ - opdræt af Campbells i Esbjerg!

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Hvilke særheder har din hamster?

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 5. okt 2013 16:38

Hehe.. Jeg kan da komme med nogle af mine hamsters særheder :D

Perle, en vinterhvid hun, som begynder at skrige af næsten alle fremmede når de åbner hendes bur og vil snakke med hende. Men Lars og jeg siger hun intet til.

Lunte, en vinterhvid han, er så sød at smide toiletpapir i sit wodent wheel også tisser han derinde. Det er bare så sjovt at gøre rent :lol:

Chap, en vinterhvid han, halvbror til Louises Arthur smider aflevere også mad når han er oppe og snakke :D

Leia og Johnjohn (Lotoshino), et vinterhvid par, er så bange for ikke at få mad at de har et kæmpe madlager og deres madskål skal bare dækkes til med boxo så det også ligner et madlager. Udover det så bruger de hver eneste nat på at grave og grave i deres boxo så deres ting bliver begravet. Udover det så har Leia væres hård overfor to andre vinterhvide hanner jeg prøvede at sætte hende sammen med, men Johnjohn elsker hun og accepterede hun med det samme. Det er altså fjollet.

Karuk, robo han, elsker sit sandbad og sidder ofte og smuksere sig i det når han ikke lige har travlt med at løbe i hjul.

Arista, robo hun, fare forvirret rundt når jeg vil snakke med hende (tror hun bliver smittet af sin sambo som er meget nervøs), men når jeg har fanget hende så sidder hun og nyder at være i hånden eller også løber hun glad fra hånd til hånd- Det er skørt når hun egentlig virker glad for at være oppe.

Baby, guldhamster hun, begynder at bide tremmer hvis hun mener at nu er det tid til at snakke og hvis vi ikke har snakket nok går hun i gang igen når jeg sætter hende ind. Det er så sødt :D Udover det så er hun den hamster jeg har mødt med mest energi. Hun nærmest citre når jeg tager hende ud og stormer fra hånd til hånd og hun elsker at gnaske i min trøje. Det er en gang lykkes for hende at bide igennem min top og fik fat i min mave. Av :lol:

Flipper og Aragorn, guldhamster hanner (for lige at gøre det klart de går i hver deres bur, men har samme særhed) stormer hen og vil ud og snakke hver gang jeg kommer ind i hamsterrummet og tænder lyset. Det er så dejligt.

Togo har det sådan når jeg snakker med hende at hvis hun vil et bestemt sted hen og min arm er i vejen så møffer hun indtil hun kommer derhen hvor hun vil :D

De har alle særheder men det her er nogen af dem :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

MiivxD
Indlæg: 248
Tilmeldt: 15. apr 2014 16:11

Re: Hvilke særheder har din hamster?

Indlæg af MiivxD » 5. okt 2013 16:44

Jeg har opdaget endnu en særhed ved skønne Boris :P Han dækker sin madskål med boxo :P Og han har et madlager af altromin tæt på madskålen :P

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: Hvilke særheder har din hamster?

Indlæg af taysha » 5. okt 2013 17:40

gør det noget at jeg fortæller om en forlængst hedengangen hamster?

Min første hamster (det er over ti år siden) var en "sibirisk dværghamster" fra den lokale dyrehandler... ja, jeg ved det... :roll: ...
Da jeg hjembragte ham og fremviste ham for min mand, var reaktionen "hm, det er da en meget sød lille dims." Og så hang det så fast... Dimsen hed han, og det blev han ved med...
nu vidste jeg jo at hamstre skal suppleres med protein... jeg havde dog ikke helt forudset at jeg i den grad havde købt et rovdyr. Det bedste han vidste var råt kød. Helst okse. Meget naturtro fodring, ikke?
Enhver from for insekt var også et hit - særligt natsværmere, som han jagede som en anden kat.
Og han var arrig! I den grad. Læs alt om hybrider og deres ofte ustabile temperament. Gang så op med en faktor 20.
Han angreb alt der bevægede sig. Når folk spurgte hvad dyr vi havde i det akvarie svarede vi "velociraptor"
Når buret skulle gøres rent, lagde jeg blot en skål derned, så den lå på siden, holdt hånden ned foran åbningen og viftede med fingrene. Så kom Dimsen som lyn og torden .. i sidste øjeblik trak jeg hånden væk, og så sagde det "duns" når han ramte skålens bund. Forsigtigt op på højkant og så et net over. Så var der fri bane til rengøring.
Gennem glasset gjorde han udfald mod ALT der bevægede sig forbi. Det er ædderspøjst at se en dværghamster forsøge at angribe 40 kg (forbløffet) hunds næse, (og jeg var i starten nervøs for at han skulle være utryg ved hundene, det var så bare omvendt, godt der var glas i mellem) eller for den sags skyld hans ærkefjende den lede, onde, møgstøvsuger ("Have at you - come back and fight me you coward")
Desværre fik han en infektion i kirtlen på maven, som vi ikke opdagede, fordi vi jo ikke kunne komme til ham, derfor var han for syg til at redde, før vi overhovedet så at der var et problem.

Heldigvis har mine efterfølgere være mere ... medgørlige...
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Re: Hvilke særheder har din hamster?

Indlæg af Alphas » 5. okt 2013 19:59

Sikke nogle morsomme særheder, Maria! :D

Kom lige i tanke om at mine faktisk ikke kan finde ud af at sandbade. Eller jo - efter badet er blevet brugt som toilet, og det bidrager ikke just til en renere pels. :roll:

Tashya - Det lyder sørme som en vild lille "dræber" du har haft dig dér. Har selv haft en hamster med lignende adfærd, dette var dog en guldhamster. :(
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

AnjaK
Indlæg: 26
Tilmeldt: 21. apr 2013 20:15

Re: Hvilke særheder har din hamster?

Indlæg af AnjaK » 10. okt 2013 13:15

Særheder har vi mange af :-)

Altså begge mine guldhamsterdrenge elsker at få fripas til at løbe rundt i stuen.

Hvis en kasse eller andet er i vejen for Legolas så vil han først forsøge at flytte den. Lykkedes det ikke så går vi uden om hvis det altså ikke kan lade sig gøre at flytte den :-)

Elias ELSKER børsten i vores pejsesæt som heldigvis ikke har været brugt :-)
Han kan løbe frem og tilbage under den flere gange bare for at blive gnedet over ryggen af børsten. Han er langhåret så han kan godt se lidt sjov ud efter 4-5 gang under pejse børsten :-)
Men vi ved altid hvor han er for pejsesættet klinger så fint når han går under det :-)

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Hvilke særheder har din hamster?

Indlæg af PiaH » 10. okt 2013 13:19

AnjaK skrev:Særheder har vi mange af :-)

Altså begge mine guldhamsterdrenge elsker at få fripas til at løbe rundt i stuen.

Hvis en kasse eller andet er i vejen for Legolas så vil han først forsøge at flytte den. Lykkedes det ikke så går vi uden om hvis det altså ikke kan lade sig gøre at flytte den :-)

Elias ELSKER børsten i vores pejsesæt som heldigvis ikke har været brugt :-)
Han kan løbe frem og tilbage under den flere gange bare for at blive gnedet over ryggen af børsten. Han er langhåret så han kan godt se lidt sjov ud efter 4-5 gang under pejse børsten :-)
Men vi ved altid hvor han er for pejsesættet klinger så fint når han går under det :-)
Ej hvor sjovt med pejsebørsten, kan du ikke tage et billede af ham når har redt sig med den :-)
Fra mig og Zoo

Låst