Min første hamster :D

Har du lyst til at vise din hamster, dit bur, noget tilbehør eller andet hamster relateret frem, så er dette stedet.
Låst
Iribis
Indlæg: 13
Tilmeldt: 21. mar 2015 11:50

Min første hamster :D

Indlæg af Iribis » 28. apr 2015 23:21

Så er det vist på tide at jeg viser vidunderet frem ;)
Han er en rigtig dejlig Campbell fra en privat opdrætter, som jeg har givet navnet Dmitri. Som førstegangs hamsterejer har der blandt glæden også været nogle bekymringer, men jeg må sige, at det hele er gået lige efter bogen :thumb:

Han er så skøn, og har en fantastisk personlighed. Han er en meget modig lille fyr, der bestemt ikke er bange for at undersøge nye ting. Efter en lille uge kravlede han selv op i hånden på mig, og nu står han nogle gange og tigger om at komme op, hvilket han som ofte kommer ;) Jeg kunne blive ved med at fortælle om hvor dejlig han er, men nu tror jeg bare at jeg vil lade billederne tale for sig selv:
Billede

Billede

Billede

Og her er så et billede af hele hans bur. Hylden har jeg selv bygget :D Han er rigtig glad for at klatre, så da jeg skiftede hans bur første gang for et par dage siden, fik han en masse ting som han kan klatre i, hvilket har været en kæmpe succes. Han elsker det, og er endnu mere aktiv nu, end han var før (hvilket jeg ikke troede var muligt, der er virkelig gang i den lille fyr ;) )
Billede
Senest rettet af Iribis 29. apr 2015 11:22, rettet i alt 2 gange.

Maia
Indlæg: 504
Tilmeldt: 27. nov 2011 09:57

Re: Min første hamster :D

Indlæg af Maia » 29. apr 2015 05:23

Man kan ikke se billederne. Der er blot krydser.
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: Min første hamster :D

Indlæg af JaneSørensen » 29. apr 2015 08:35

Tillykke med kærligheden :D . Der er ikke noget så vidunderligt som kærligheden til dyr og børn :D . Tålmodighed har virkelig betalt sig, når han så hurtigt blev tryg ved dig, hvilket er super flot :D . Dejligt, at du også har lagt mærke til hans særlige behov for at klatre, hvorefter du har indrettet buret efter hans behov, han er da elsket højt :D

Mvh Jane
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

Iribis
Indlæg: 13
Tilmeldt: 21. mar 2015 11:50

Re: Min første hamster :D

Indlæg af Iribis » 29. apr 2015 11:32

Maia skrev:Man kan ikke se billederne. Der er blot krydser.
Sådan, nu burde det være ordnet :)
JaneSørensen skrev:Tillykke med kærligheden :D . Der er ikke noget så vidunderligt som kærligheden til dyr og børn :D . Tålmodighed har virkelig betalt sig, når han så hurtigt blev tryg ved dig, hvilket er super flot :D . Dejligt, at du også har lagt mærke til hans særlige behov for at klatre, hvorefter du har indrettet buret efter hans behov, han er da elsket højt :D
Mvh Jane
Han er elsket meget højt ja, holder utroligt meget af ham, mere end jeg først troede jeg ville komme til. Der er dog en ting der virkelig bekymre mig, og det er at han klør sig en del. Da jeg ikke har haft hamster før, ved jeg ikke om det er en normal grad han klør/vasker sig i. Han havde ikke noget med fra opdrætteren af kryb og kravl, det er jeg ret sikker på. Der er bare nogle gange hvor han stopper op mit i et løb, og klør sig ret intenst. Han er dog aktiv og på ingen måder sur eller gnaven som jeg har læst mig til at de kan blive når de har uindbudne gæster i pelsen. Han kommer frem når jeg kommer hjem, og vil op og sige hej, og han løber rundt i sit bur og hygger sig. Så måske det bare er mig der er lidt pylret, men vil så nødig have der sker ham noget ;)

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Min første hamster :D

Indlæg af PiaH » 29. apr 2015 13:20

Han er sød, og sikke et fint paradis han bor i :-)
Fra mig og Zoo

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: Min første hamster :D

Indlæg af JaneSørensen » 30. apr 2015 00:00

Hvis du er bekymret, må han en tur til dyrlægen :) . Jeg ved, mange bruger et dup frontline som præventivt middel mod utøj, hvilket jeg også selv gør :D . De fleste bruger spray, hvor man sprayer en lille mængde i et snapseglas, hvorefter en vatpind fugtes i væsken og duppes på huden i nakken en gang om måneden :D .

Mvh Jane
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Min første hamster :D

Indlæg af mjoller » 30. apr 2015 07:20

Hvor ser han bare skøn ud og buret er vildt fedt :D
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

Iribis
Indlæg: 13
Tilmeldt: 21. mar 2015 11:50

Re: Min første hamster :D

Indlæg af Iribis » 30. apr 2015 10:45

JaneSørensen skrev:Hvis du er bekymret, må han en tur til dyrlægen :) . Jeg ved, mange bruger et dup frontline som præventivt middel mod utøj, hvilket jeg også selv gør :D . De fleste bruger spray, hvor man sprayer en lille mængde i et snapseglas, hvorefter en vatpind fugtes i væsken og duppes på huden i nakken en gang om måneden :D .

Mvh Jane
Da jeg havde ham ude her i morges kløede han sig slet ikke, så måske er det bare mig der har været lidt for hurtig til at male fanden på væggen ;)
Men jeg vil da lige se mig om efter noget frontline, for vil da rigtig gerne undgå at han får utøj i pelsen. Der er en del hunde og katte hvor jeg bor, så risikoen er der.

Og tak for alle de søde kommentare :D

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: Min første hamster :D

Indlæg af JaneSørensen » 30. apr 2015 10:52

Hvor der er dyr og børn, vil der altid være bekymring :D . Du må på jagt efter frontline :D

Mvh Jane
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Min første hamster :D

Indlæg af Rasholm » 30. apr 2015 18:44

JaneSørensen skrev:Hvis du er bekymret, må han en tur til dyrlægen :) . Jeg ved, mange bruger et dup frontline som præventivt middel mod utøj, hvilket jeg også selv gør :D . De fleste bruger spray, hvor man sprayer en lille mængde i et snapseglas, hvorefter en vatpind fugtes i væsken og duppes på huden i nakken en gang om måneden :D .

Mvh Jane

Det man forebygger med det i nakken, er mod blodmider. Det forebygger ikke mod al slags utøj eller lignende.
Men hvis man gerne vil forebygge i od i hvert fald blodmider, som de fx kan få ved bare fx at stå for tæt på vinduer eller døre udtil, så skal man bruge den der hedder Frontline Wet Spay, hvor man kan bruge en vatpind dyppet i det og så et dup ned i huden, gerne i nakken, højt på ryggen hvor de ikke kan nå så godt.
Man må ikke forveksle Frontline Wet spray med de Frontline pipetter man bruger til hunde og katte, for dem kan hamsterne ikke tåle.

Men hvis du synes den klør sig for meget, så skader et besøg hos dyrlægen ikke og så er man i hvert fald sikker.

Han ser for øvrigt rigtig sød ud, flot farve og dejligt at han har så mange udfordringer i buret :D
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: Min første hamster :D

Indlæg af JaneSørensen » 1. maj 2015 11:46

Det var den, jeg mente Anne :D . Jeg må præcisere det bedre en anden gang :D

Mvh Jane
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

bubbel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. okt 2013 12:14

Re: Min første hamster :D

Indlæg af bubbel » 7. maj 2015 18:19

Tillykke med ham, han ser SKØN ud! :D

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Min første hamster :D

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 7. maj 2015 19:03

Hvor ser han bare dejlig ud :love4:

Tillykke med ham :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst