store rengøringsdag - ny indretning og bundmateriale

Har du lyst til at vise din hamster, dit bur, noget tilbehør eller andet hamster relateret frem, så er dette stedet.
burrus

store rengøringsdag - ny indretning og bundmateriale

Indlæg af burrus » 2. okt 2007 18:51

Ja i dag var store rengøringsdag... Jeg har nemlig fået nyt bundlag og nye "broer" hjem til de små...

så jeg måtte bede min ene kat stå vagt, så kiks ikke smuttede ud:
Billede

dernæst så tømme buret for alt, nye spåner ind, nyt legetøj, nyt vand, nyt hø, nyt mad og nyt badesand... nå ja og til sidst det nye bundstrøelse.

"bagsiden" set fra min seng (det stykke papir i kan se er hendes stamtavle - så blir den ikke væk!)
Billede

fra enden:
Billede

forsiden (undskyld at begge døre endte i den samme side - fingre på glas skal bare blive fedtet!)
Billede

hej mor:
Billede

op på foderpladen - måske der er godter igen?
Billede

måske dernede?
Billede

se min fine mave:
Billede

oooooop på den nye bro:
Billede

uhm her er også mad!
Billede

hvordan kommer man ned?
Billede

Så blev det james' bur der sku ordnes - og igen blev devouee sat som vagt:
Billede

hans bur fik også hele turen:
Billede

huset har skiftet plads ind i hjørnet:
Billede

og små "huller" med godbidder:
Billede

james var dog ikke så let at tage billeder af - han sku bare have sit sandbad og så i seng igen og ordne reden!:
Billede

hehe og det ser ud som net nye underlag er godtaget! Kiks snuser glad ti ldet hele og slæber det hen foran hulen :lol:
James er sikker på det er købt til at grave sig ned i - det er fabelagtigt at stive sine huler af med i spånerne!  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 2. okt 2007 19:41

Det ser fint ud :-)

Ang. hendes farve, er det ikke hende der plejer at bliver kaldt creme eller cremetortie? Det tror jeg måske ikke hun er. Jeg synes hun ser ud til at have lys bug og "agoutimønstre", altså meget lyse forben og lys tegning op på siden af halsen.
Mvh. Pia

burrus

Indlæg af burrus » 2. okt 2007 19:45

æhm vi var lidt i tvivl om hun var tortie eller ej, da hun på billeder godt kan se ud som om hun haren gul plet... - det har hun dog ikke...
indtil nu harjegbetegnet hende som mørkøret creme - er det helt hen i vejret?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 2. okt 2007 19:52

Der er ikke noget, der hedder mørkøret creme :-) Det hedder bare creme (nogle skriver dog mørkøjet creme).

Hvis hun er creme så skal hun være helt ensfarvet, og det synes jeg ikke det ser ud til. Jeg synes som sagt at der er agoutitegninger. Så jeg tror måske hun er gul.

Nu har jeg ikke lige et billede af en gul, men hvis du kigger på billedet her af en gylden, så er det faktisk også nemmere at se, hvad jeg mener. Alle de steder, hvor hamsteren her er lys (elfenbensfarvet), der virker din til at være lysere end kropsfarven, og det er netop det en gul skal være. De gule skal dog også have ha kindtegninger (de sorte tegninger på den gyldne), men de kan tit være så svage på gule, at man ikke kan se dem.

Billede
Mvh. Pia

burrus

Indlæg af burrus » 2. okt 2007 20:00

hm ja ok.. det stemmer nok egentlig meget godt - hun er dog MEGET orange irl... o har mørkere orange op ad kinderne og op mellem ørene i nakken og lys/grå bug...

hm kan det lade sig gøre at hun er gul når hendes forældre er:
Hvidbåndet creme og hvidbåndet gylden?

og hvis ja - hva blir hendes genkode så?

(ved egentlig godt det ikke hedder mørkøret creme, men creme er jo både med lyse og mørke øre - så får man ligsom ku kende forskel har jeg altid sagt mørkøret... - nok mest for min egen skyld :lol: )
Pia B

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 2. okt 2007 20:13

burrus skrev:hm kan det lade sig gøre at hun er gul når hendes forældre er:
Hvidbåndet creme og hvidbåndet gylden?

og hvis ja - hva blir hendes genkode så?
I teorien ja. Faren kan jo være cremegul. Den kan stort set ikke skelnes fra alm. creme og moren kan være gyldentortie. Det kan være svært at se hvis der er meget lidt gult, og det gule kan være "gemt" under det hvide bånd.

En gul hun er altid ToTo. Gul er dominant kønsbunden.

burrus skrev:(ved egentlig godt det ikke hedder mørkøret creme, men creme er jo både med lyse og mørke øre - så får man ligsom ku kende forskel har jeg altid sagt mørkøret... - nok mest for min egen skyld :lol: )
Creme har mørke ører. Brunøret creme (eller karamel som den kaldes nogen steder) har lyse ører. En rødøjet creme har også lyse ører.
Mvh. Pia

Junge

Indlæg af Junge » 3. okt 2007 06:17

Hvad er det for noget bundstrøgelse (ud over spåner), du bruger?
Junge

Spot

Indlæg af Spot » 3. okt 2007 14:55

Hvor ser det fint ud :D

devouee ser virkelig sjov ud på billedet med james i kassen  :lol:

Hvis det er Cirkeline der er mor til Kiks er hun tortie
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 3. okt 2007 14:59

junge: Det er noget ekstra bundstrøelse som er grovere - minder mere om små stykker bark/træ... min kæreste er allergisk over for støv, så prøver at bruger for at holde på støvet når de graver i spånerne... indtil nu lader det til at virke  :wink:  og james har fundet ud af at det kan bruges som "afstivning" når han graver tunler..

spot:
Ja har lige haft hende ude i dag hvor lyset var lidt bedre og tror også hun er tortie nu..

det ska nok blive spændende med unger og farver :lol:
Pia B

Spot

Indlæg af Spot » 3. okt 2007 15:00

haha! så er beslutningen om avl vist ikke til at komme uden om  :lol:

James den lille akitekt :P
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 3. okt 2007 15:03

Spot skrev:haha! så er beslutningen om avl vist ikke til at komme uden om  :lol:

James den lille akitekt :P
nej beslutning er taget medmindre en af dem pludselig ændrer sit temperament..
Pia B

Lille-Line

Indlæg af Lille-Line » 7. okt 2007 09:32

<Ihh hvor er det blevet flot :D

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 24. apr 2008 19:39

Ved godt det er et "gammelt" indlæg, men jeg bliver nødt til at spørge:
Hvor har du købt akvarierne, og hvor meget kostede de? Er på jagt efter præcis sådan nogle.. :oops:  :D
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 24. apr 2008 19:46

begge fandt jeg på dba  :wink:

akvariet for 150 kr og terrariet for 350
Pia B

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 24. apr 2008 19:48

burrus skrev:begge fandt jeg på dba  :wink:

akvariet for 150 kr og terrariet for 350
Ok.. så må jeg vel på opdagelse :D
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

Låst