hvor er jeg bare kreativ.. igen ;)
hvor er jeg bare kreativ.. igen ;)
jah nu har jeg jo været en masse i haven i dag og vores små fugle unger er engelig fløjet fra reden i vores gaaaaamle bambus..
og så var det at jeg tænke at de her grene kunne jeg da godt lave noget med til mine små pus.. så jeg fandt et bor og noget tråd frem.. og så gik jeg ellers i gang.. og jeg fik mig lavet jo søde broer eller hva jeg nu vil bruge dem til..
så hvis du har en gammel bambus der skal dø alligevel så kan i jo bare gå i gang med at lave ting til de små pus;)
og her er de så sys selv de er bleven vildt gode..
og så var det at jeg tænke at de her grene kunne jeg da godt lave noget med til mine små pus.. så jeg fandt et bor og noget tråd frem.. og så gik jeg ellers i gang.. og jeg fik mig lavet jo søde broer eller hva jeg nu vil bruge dem til..
så hvis du har en gammel bambus der skal dø alligevel så kan i jo bare gå i gang med at lave ting til de små pus;)
og her er de så sys selv de er bleven vildt gode..
- Vedhæftede filer
-
- PICT9170 2.jpg (104.15 KiB) Vist 4785 gange
Jeg synes, det ser ud som om, snoren er stukket igennem bambus-rørene, det får du nok et problem med i forhold til æblegreneBenjamin skrev:Uha jeg vil også vide hvordan de er lavet man må jo også kunne bruge æblegrene dem har vi så mange af at ligge udenfor som aligevel er blevet savet af træerne.
Men man kan bruge tyndt ståltråd, som snoes rundt om grenene - samme princip som dém, man kan købe - de er jo rimelig simple at lave selv - også med æblegrene
Mange hilsner fra Jeanne.
Synes der stod noget med et bor...
Man kan vel bore huller på tværs af grenene og stikke tråd igennem- kunne jeg forestille mig, og det skulle nok kunne lade sig gøre selvom det er æblegrene. Selv har jeg lige hakket en bambus ned, og helt så mange blomsterpinde får jeg nok ikke brug for, så jeg vil da også gerne have 'opskriften' :D
Man kan vel bore huller på tværs af grenene og stikke tråd igennem- kunne jeg forestille mig, og det skulle nok kunne lade sig gøre selvom det er æblegrene. Selv har jeg lige hakket en bambus ned, og helt så mange blomsterpinde får jeg nok ikke brug for, så jeg vil da også gerne have 'opskriften' :D
mvh Desiree
hehe okay alle.. så prøver jeg lige at forklare den
først nogen bambus pinde eller æblegrene eller hva ellers af frugt grene?
så skal i bruge noget ståltråd
og et meget lille bor.. som i måske selv har eller far og mor
hvis ikk tror jeg nu ikk det er så dyrt at købe et lille bor.. og boret skal selvefølgelig være i den strøelse som i vil have huldet i
det bor jeg brugte var et min mor fandt i sine gemmer.. og så brugte jeg vores gladsliber og satte den der i.. (fordi den er så dejlige lille og nem)
men jeg tror Sagtens man kan bruge et normalt bor.
så klippede jeg mine bambus i den længde jeg ville ha.
da jeg sys jeg havde en god lille stak tog jeg en tus og markerede hvor jeg ville havde min hulder.. jeg ville ha to i vær ende..
og så gik jeg ellers i gang med at bore en maaaassse hulder :lol:
og da jeg så var færdig tog jeg 2 laaaaange stykker ståltråd og bøjedet dem på midden.. så tog jeg 1 stykke bøjet ståltråd og tog de to ender jeg satte i de to hulder i den ene ende.. og ligeledes i den anden ende.. og så der ellers med at få trækket pinde på..
pg til at slutte af med klippede jeg min snor der var tilovers af og tog enden og puttede ind i det hulrum i bambusen.. så ståltråden ikke for fat i de små pus
og så har man en lille bro 8-) TADAAAR :lol:
men jeg sys nu ikke helt af min brod var sodlid nok.. så jeg har også viklet over og under med ståltræd i mine ender.. men tror at hvis man nu laver 4 hulder lige fordelt på sin pind at den burde være sodlid nok?..
skal nok lige ligge nogen billeder indhvis det er.. men ikke lige nu.. har lovet mine små nabobørn at lege med dem..
det så fedt når de små kan lide en sys jeg.. de er bare såååå søde
HELD OG LYKKE ALLE ;D :thumb:
først nogen bambus pinde eller æblegrene eller hva ellers af frugt grene?
så skal i bruge noget ståltråd
og et meget lille bor.. som i måske selv har eller far og mor
hvis ikk tror jeg nu ikk det er så dyrt at købe et lille bor.. og boret skal selvefølgelig være i den strøelse som i vil have huldet i
det bor jeg brugte var et min mor fandt i sine gemmer.. og så brugte jeg vores gladsliber og satte den der i.. (fordi den er så dejlige lille og nem)
men jeg tror Sagtens man kan bruge et normalt bor.
så klippede jeg mine bambus i den længde jeg ville ha.
da jeg sys jeg havde en god lille stak tog jeg en tus og markerede hvor jeg ville havde min hulder.. jeg ville ha to i vær ende..
og så gik jeg ellers i gang med at bore en maaaassse hulder :lol:
og da jeg så var færdig tog jeg 2 laaaaange stykker ståltråd og bøjedet dem på midden.. så tog jeg 1 stykke bøjet ståltråd og tog de to ender jeg satte i de to hulder i den ene ende.. og ligeledes i den anden ende.. og så der ellers med at få trækket pinde på..
pg til at slutte af med klippede jeg min snor der var tilovers af og tog enden og puttede ind i det hulrum i bambusen.. så ståltråden ikke for fat i de små pus
og så har man en lille bro 8-) TADAAAR :lol:
men jeg sys nu ikke helt af min brod var sodlid nok.. så jeg har også viklet over og under med ståltræd i mine ender.. men tror at hvis man nu laver 4 hulder lige fordelt på sin pind at den burde være sodlid nok?..
skal nok lige ligge nogen billeder indhvis det er.. men ikke lige nu.. har lovet mine små nabobørn at lege med dem..
det så fedt når de små kan lide en sys jeg.. de er bare såååå søde
HELD OG LYKKE ALLE ;D :thumb: