Uge 32 - Glæden ved hamstere

Ugens debat er vores nyeste tiltag på forum, hvor vi hver uge vil finde et nyt emne inden for hamstere og hamsterhold at debattere, og vi håber på bred opbakning i alle aldersgrupper.
Besvar
mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Uge 32 - Glæden ved hamstere

Indlæg af mjoller » 4. aug 2015 15:19

Hvad er Ugens debat?
Ugens debat er vores nyeste tiltag på forum, hvor vi hver uge vil finde et nyt emne inden for hamstere og hamsterhold at debattere, hvor vi håber på bred opbakning i alle aldersgrupper. Det kan bl.a. være aktuelle emner udsprunget af begivenheder eller diskussioner på vores medier, eller mere grundlæggende debatter omkring moral og etik.

Alle er velkomne til at komme med deres mening, og dette skal respekteres af de øvrige debattanter.

Hvis man har et forslag til ugens debat, så skriv endelig en besked.

Ugens emne: Glæden ved hamstere
Denne uges debat er næsten en lille hyldest til de små skabninger. Det kommer nok ikke som en overraskelse at vi alle elsker hamstere. Men hvorfor gør vi det? Hvordan kan det lige være at hamsteren har stjålet dit hjerte?

Vi vil elske at hører om jeres forhold til hamstere, hvilken glæde og betydning de har i jeres hverdag?
Så del del del. Så kan det være, at vi alle får noget ekstra at tilføje til listen over det bedste ved at have hamster, næste gang vi får det underlig blik og spørgsmålet "hvorfor hamster?"
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Uge 32 - Glæden ved hamstere

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 4. aug 2015 19:17

Der er så meget de glæder med de små :love4:

- På en dårlig dag er de der for en og muntre op med deres gode sind og sjove numre
- De har hver og en deres egen personlighed
- De er allergivenlige så "næsten" alle kan tåle dem
- De er altid klar til at snakke
- De har jordens meste søde ansigt
- De har givet mig mange venner jeg aldrig ville have mødt ellers :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

JustADreamer
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. jul 2015 22:35

Re: Uge 32 - Glæden ved hamstere

Indlæg af JustADreamer » 4. aug 2015 21:42

Jeg fik min guld pige, da jeg netop er flyttet for mig selv, og stilheden om aftenen var uudholdelig, så der skulle indkøbes et kæledyr, som kunne pusle rundt.
Er ikke nok hjemme til hverken hund eller kat, så tankerne gik mod et hamster, da jeg har mest tid om aftenen, hvor den jo er aktiv, så det var helt ideelt.

Må indrømme jeg er blevet solgt til den lille skabning. Masser af personlighed og ikke mindst kærlighed. Jeg elsker at falde i søvn til lyden af hjulet, som en lille godnat melodi, der gør at det hele ikke bliver for stille.
Glæder mig allerede til det vi skal opleve sammen, blandt andet er der planer om hvert fald en enkelt udstilling, men nu må vi se, kan jo være jeg bliver bidt endnu mere af det hele. :)

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: Uge 32 - Glæden ved hamstere

Indlæg af JaneSørensen » 5. aug 2015 12:02

Jeg havde aldrig troet, jeg skulle have hamster, da jeg normalt er til lidt større dyr :oops: . Det ændrede sig en sommerdag sidste år, hvor jeg faldt pladask for en lille guldhamsterpige :lol: . På min første udstilling skete miraklet igen, hvor mit hjerte smeltede ved synet af en lille vinter hvid agouti pige :D . Sidenhen er mit hjerte smeltet flere gange og forelskelsen lyst ud af mig til disse fantastiske skabninger, som hamsterne er :D . Alle de personligheder på så små væsener er fuldstændig vidunderlige :D . Har alt fra pandekager, til dem med 120 km i timen, den med forkærlighed for mit hår som hule, den med næsen boret ind i min hals/kæbegrube, den der tror, jeg er levende klatretårn, den med frygten for den aldrig mere får mad og derfor propper kinderne til maks :lol: . Elsker dem hver og en og fælles for dem er at uanset, hvad du fortæller dem, så sladrer de aldrig :D
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

Catta
Indlæg: 260
Tilmeldt: 7. maj 2015 10:20

Re: Uge 32 - Glæden ved hamstere

Indlæg af Catta » 10. aug 2015 01:52

Med dette temaet kan man helt sikkert skrive en hel bok! :) :oops: Men jeg skal prøve å ikke skrive så langt! :D Jeg ble sjarmert i senk da min første hamster, Saga, som jeg fikk da hun var ferdig i avl, sovnet ved siden av hodet mitt. Siden da har det bare kommet flere og flere grunner til at jeg har valgt å fortsette å eie, og nå snart også avle på, hamstere :D

Lykken ved hamsterhold for meg er...

- å høre det tusler i burene
- å se stappfulle hamsterkinn :D
- å oppleve at de sovner på deg
- å ta i mot et omplasseringshamster, og vite at det får et godt liv videre.
- å tilpasse burene etter deres atferd og trivsel
- å se hvordan de "rydder opp" etter at vi har ryddet i buret
- å lage hamstergodteri
- å se hvor takknemlig det går an å bli over en enkel melorm
- å la dem utforske utenfor buret
- å se hvordan et hamster som ikke tidligere har stolt på mennesker, plutselig ser at det finnes snille mennesker allikevel
- å gå amok i dyrebutikken, og så gi hamsterne nye leker å kose seg med!
- å se hvordan hamsterne fullstendig ødelegger lekene du har lagd til det! :D Hihi, det får meg alltid til å le
- å snakke om hamstere med andre som elsker hamstere
- å bråvåkne av mareritt, og bli beroliget av et spinnende hamsterhjul
- å få et lite hamsterkyss i hånden
- å høre fantastiske historier om andres erfaringer med sine spesielle hamstere
- å oppleve hver hamsters individuelle personlighet
- å se dem boltre seg i et sandbad
- å lære mer om deres naturlige atferd, og hvordan de har det i naturen. Det kommer ny informasjon hele tiden!
- å se hvordan hamsteret endrer status fra "et kjæledyr til barn" til "et fantastisk og spennende dyr for alle"
- første gang hamsteret klatrer opp i hånda, og gir uttrykk for at det vil ut av buret

Nå skal jeg slutte :D hihi, bildet er av Saga, som var en langhåret syrisk hamsterjente, som innviet meg til hamsterlivet :)
Vedhæftede filer
Saga.JPG
Saga.JPG (63.16 KiB) Vist 4620 gange
Med vennlig hilsen
Cathrine
www.vinterhiet.weebly.com

Besvar