spørgsmål til et års reglen for at kunne søge stamtavle..

Alt vedrørende vores forening - fx udstilling, stamtavler og nyheder.
Låst
contraria

spørgsmål til et års reglen for at kunne søge stamtavle..

Indlæg af contraria » 5. jan 2010 10:20

hej venner.. jeg er kommet i tvivl.

hvis en DHF opdrætter(har været medlem i 2 år, og har stamnavn) ikke har råd til kontigentet i januar. så er han/hun  ikke længere medlem af DHF. han/hun vil  så heller ikke kunne få lavet stamtavler...

men hvad så når han/hun  får råd igen og mælder sig ind... skal han hun så vente et år igen, før han/hun igen kan søge stamtavler med sit opdrætternavn?
de venligste hilsner amanda

burrus

Indlæg af burrus » 5. jan 2010 11:06

stamnavnet er beskyttet - så hvis man melder sig ud og ind inden for den periode får man automatisk sit stamnavn igen.
(som jeg læser de regler om beskyttet stamnavn)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 5. jan 2010 11:33

Man kan læse har at man skal være medlem for at søge stamtavler på sine dyr,det er jo også fair nok.

http://hamsterland.dk/registrering.htm

contraria

Indlæg af contraria » 5. jan 2010 11:34

ja, sådan forstår jeg det også.

men tænkt eksempel. Mia tryne har været medlem i 2 år, hun har stamnavn. men  nu har hun ikke råd til kontigentet. det får hun først i marts/april måned.

ved at hun ikke er medlem fra januar til marts/april måned, så er hendes stamnavn beskyttet. men når hun så igen har råd til kontigentet og får sig meld ind igen, skal hun så vente et år inden at hun må bruge sit stamnavn, eller kan hun med det samme søge stamtavler med sit stamnavn på?
Senest rettet af contraria 5. jan 2010 11:36, rettet i alt 1 gang.

burrus

Indlæg af burrus » 5. jan 2010 11:35

malthesmor skrev:Man kan læse har at man skal være medlem for at søge stamtavler på sine dyr,det er jo også fair nok.

problemet er ikke at få tavle - men at få tavle med sit opdrætternavn :wink:  

men navnet er jo netop beskyttet til opdrætteren i en årrække, og melder man sig ind igen inden for den årrække, kan man bruge sit navn som før.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

contraria

Indlæg af contraria » 5. jan 2010 11:41

burrus skrev:
malthesmor skrev:Man kan læse har at man skal være medlem for at søge stamtavler på sine dyr,det er jo også fair nok.

problemet er ikke at få tavle - men at få tavle med sit opdrætternavn :wink:  

men navnet er jo netop beskyttet til opdrætteren i en årrække, og melder man sig ind igen inden for den årrække, kan man bruge sit navn som før.
det var bare det jeg ikke var helt sikker på. og derfor min tvivl. :oops:

burrus

Indlæg af burrus » 5. jan 2010 11:43

jeg så dog ikke helt gennemskue om man skal ansøge sit stamnavn igen eller om det skal ansøges på ny...
men jeg ved at vi har haft situationen før med en opdrætter der meldte sig ud og derpå ind igen...
Pia B

contraria

Indlæg af contraria » 5. jan 2010 15:23

det ville være rart hvis dette så kunne  blive klarificeret, for det er rigtig godt at hvide.

kwo

Indlæg af kwo » 5. jan 2010 18:00

contraria skrev:det ville være rart hvis dette så kunne  blive klarificeret, for det er rigtig godt at hvide.
Jeg kan heller ikke helt huske reglen, derfor jeg ikke svarede men sendte det videre til kassereren. ;)
Kenneth Worm

Låst