spørgsmål til et års reglen for at kunne søge stamtavle..
spørgsmål til et års reglen for at kunne søge stamtavle..
hej venner.. jeg er kommet i tvivl.
hvis en DHF opdrætter(har været medlem i 2 år, og har stamnavn) ikke har råd til kontigentet i januar. så er han/hun ikke længere medlem af DHF. han/hun vil så heller ikke kunne få lavet stamtavler...
men hvad så når han/hun får råd igen og mælder sig ind... skal han hun så vente et år igen, før han/hun igen kan søge stamtavler med sit opdrætternavn?
hvis en DHF opdrætter(har været medlem i 2 år, og har stamnavn) ikke har råd til kontigentet i januar. så er han/hun ikke længere medlem af DHF. han/hun vil så heller ikke kunne få lavet stamtavler...
men hvad så når han/hun får råd igen og mælder sig ind... skal han hun så vente et år igen, før han/hun igen kan søge stamtavler med sit opdrætternavn?
de venligste hilsner amanda
stamnavnet er beskyttet - så hvis man melder sig ud og ind inden for den periode får man automatisk sit stamnavn igen.
(som jeg læser de regler om beskyttet stamnavn)
(som jeg læser de regler om beskyttet stamnavn)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
Man kan læse har at man skal være medlem for at søge stamtavler på sine dyr,det er jo også fair nok.
http://hamsterland.dk/registrering.htm
ja, sådan forstår jeg det også.
men tænkt eksempel. Mia tryne har været medlem i 2 år, hun har stamnavn. men nu har hun ikke råd til kontigentet. det får hun først i marts/april måned.
ved at hun ikke er medlem fra januar til marts/april måned, så er hendes stamnavn beskyttet. men når hun så igen har råd til kontigentet og får sig meld ind igen, skal hun så vente et år inden at hun må bruge sit stamnavn, eller kan hun med det samme søge stamtavler med sit stamnavn på?
men tænkt eksempel. Mia tryne har været medlem i 2 år, hun har stamnavn. men nu har hun ikke råd til kontigentet. det får hun først i marts/april måned.
ved at hun ikke er medlem fra januar til marts/april måned, så er hendes stamnavn beskyttet. men når hun så igen har råd til kontigentet og får sig meld ind igen, skal hun så vente et år inden at hun må bruge sit stamnavn, eller kan hun med det samme søge stamtavler med sit stamnavn på?
Senest rettet af contraria 5. jan 2010 11:36, rettet i alt 1 gang.
problemet er ikke at få tavle - men at få tavle med sit opdrætternavnmalthesmor skrev:Man kan læse har at man skal være medlem for at søge stamtavler på sine dyr,det er jo også fair nok.
men navnet er jo netop beskyttet til opdrætteren i en årrække, og melder man sig ind igen inden for den årrække, kan man bruge sit navn som før.
Pia B
det var bare det jeg ikke var helt sikker på. og derfor min tvivl.burrus skrev:problemet er ikke at få tavle - men at få tavle med sit opdrætternavnmalthesmor skrev:Man kan læse har at man skal være medlem for at søge stamtavler på sine dyr,det er jo også fair nok.
men navnet er jo netop beskyttet til opdrætteren i en årrække, og melder man sig ind igen inden for den årrække, kan man bruge sit navn som før.
jeg så dog ikke helt gennemskue om man skal ansøge sit stamnavn igen eller om det skal ansøges på ny...
men jeg ved at vi har haft situationen før med en opdrætter der meldte sig ud og derpå ind igen...
men jeg ved at vi har haft situationen før med en opdrætter der meldte sig ud og derpå ind igen...
Pia B