Det har du da helt ret i. Jeg har simpelthen læst forkert. Jeg undskylder for fejlen. Jeg sletter det lige fra ovenstående kommentar, så jeg ikke forvirre nogen :DGunvor skrev:Alle medlemmer af DHF kan få udfærdiget stamtavler på deres hamstere (gælder dog ikke hybrider). Stamtavlen er et godt værktøj for dén, der ønsker at avle, og ønsker man at udstille sin hamster, SKAL den have en stamtavle udfærdiget hos DHF. Du behøver dog ikke et opdrætternavn for at kunne få stamtavler på dine dyr.
Som jeg læser det, skal man være medlem af DHF, man behøver dog ikke at være opdrætter.
Skal Dansk Hamster Forening også overleve i 2012?
-
det er også ved at være sent
Jeg synes, det er vigtigt at foreningen består og at det bliver mere udbredt at få stamtavle på sin hamster. Det er vores garanti for, at der også er sunde dyr i fremtiden.
Derfor vil jeg være ked af, hvis seriøse opdrættere ikke længere bruger stamtavler.
Jeg glæder mig til at se jer IRL, når der er udstilling.
Mvh
Gunvor
Jeg synes, det er vigtigt at foreningen består og at det bliver mere udbredt at få stamtavle på sin hamster. Det er vores garanti for, at der også er sunde dyr i fremtiden.
Derfor vil jeg være ked af, hvis seriøse opdrættere ikke længere bruger stamtavler.
Jeg glæder mig til at se jer IRL, når der er udstilling.
Mvh
Gunvor
Vi havde planlagt det til dagen efter udstillingen. Det er stadig kun én tur for jyderne men vil dog kræve en overnatning. Vi kunne dog starte kl 10 f.eks. så man stadig kan nå hjem og få lidt ud af dagen bagefter.Gunvor skrev:Kunne det være en ide, at holde bestyrelsesmøde/generalforsamling samme dag som der er udstilling? På den måde er det kun en tur til København for jyderne?
Gunvor
Skal det være samme dag som udstillingen, bliver det en meget lang dag. Udstillingen slutter kl. 17, og så skal bestyrelsen først rydde op og gøre lokalet rent. Så generalforsamlingen kommer tidligst i gang ved 18.30-tiden. Læg et par timer oveni det, og derefter turen hjem til Jylland, så er man hjemme meget sent.
Kenneth Worm
Nu fik jeg ikke set den oprindelige kommentar der udløste den her linie, men det er helt korrekt at alle medlemmer kan få lavet stamtavler, også selv om man ikke er opdrætter.Gunvor skrev:Som jeg læser det, skal man være medlem af DHF, man behøver dog ikke at være opdrætter.Alle medlemmer af DHF kan få udfærdiget stamtavler på deres hamstere (gælder dog ikke hybrider). Stamtavlen er et godt værktøj for dén, der ønsker at avle, og ønsker man at udstille sin hamster, SKAL den have en stamtavle udfærdiget hos DHF. Du behøver dog ikke et opdrætternavn for at kunne få stamtavler på dine dyr.
Og som der også står på hjemmesiden:
Så der kan stadig laves stamtavler på sådanne dyr, men der vil jo bare ikke stå oplysninger om forældre, bedsteforældre osv, fordi der ikke er stamtavler på disse.Hvis man har købt en hamster hos en opdrætter, der ikke har lavet stamtavler på sine dyr, kan der være mulighed for at få lavet en sådan. Det kræver dog at opdrætteren sender en fuldmagt direkte til stambogskontoret om at den/de pågældende hamstere godt må få lavet stamtavler af køberen.
Kenneth Worm
JaGunvor skrev:Alle medlemmer af DHF kan få udfærdiget stamtavler på deres hamstere (gælder dog ikke hybrider). Stamtavlen er et godt værktøj for dén, der ønsker at avle, og ønsker man at udstille sin hamster, SKAL den have en stamtavle udfærdiget hos DHF. Du behøver dog ikke et opdrætternavn for at kunne få stamtavler på dine dyr.
Som jeg læser det, skal man være medlem af DHF, man behøver dog ikke at være opdrætter.
-