Udstilling - deltagerantallet

Alt vedrørende vores forening - fx udstilling, stamtavler og nyheder.
Låst
burrus

Udstilling - deltagerantallet

Indlæg af burrus » 1. nov 2008 12:48

Nu sad jge lige og kiggede i en tråd der pludselig kom til at dreje sig om manglende udstillere og tænkte det nok ku blive en tråd for sig selv :wink:  

Personligt ville jeg enormt gerne med til udstillingen, men tiden og penge er en faktor når man bor 450 km fra udstillingsstedet...

Jeg har siddet og gruplet lidt over, hvad den "manglende" tilmelding til d. første udstilling er generelt over hele foreningen...

1. jeg tænker på er faktisk - hvor mange af DHF medlemmer VED at der er udstilling nu? der er selvfølgelig dem som sidder herinde, men det er vel ikke alle medlemmer der sidder på forum? Har man forsøgt at få nyheden ud til alle medlemmer? Man sender i forvejen vores blad rundt på mail til alle medlemmer - ku man ikke sende indbydelser ud til alle medlemmer når udstilling er planlagt? - det ved jeg man gør hos kattene og det virker faktisk rigtigt godt at man lige bliver remindet om at tjekke hjemmesiden også :wink:

2. ting jeg tænker på er - er der overhovedet gjort andet pr. arbejde end lige her på forum, på hjemmeside og så det opslag jeg har set Benjamin lave på andet forum for gnavere ?
jeg ved godt at der har været MEGET arbejde i at få alt klar til denne udstilling fordi det er første gang - men for at få folk dertil må der vel gøres lidt pr? dyreforhandlere, internetsider, dyrlæger osv. - her kunne medlemmerne herinde hjælpe hvis der blev lavet en A4 side som reklame man ku printe ud og hænge op forskellige steder :wink:  
(til det vil jeg f.eks. godt være behjælpelig med at udarbejde reklamer hvis det er! :wink:  selvom jeg godt nok ikke er i bestyrelsen...)

3. ting - der er vel rigtig mange unge medlemmer som venter til sidste øjeblik og mange vil sikkert hellere bruge en weekend dag på noget andet :?   hvad ved jeg...  men kunne man fange de helt unge samtidig med de lidt ældre på en gang? og hvordan?

4. ting - information om udstillingen generelt - det er som om at hvis ikke man er meget aktivt spørgende her på forum, så får man ikke ret meget at vide om udstillingens forløb, krav, forventninger, osv...
Der burde stå en helt masse om udstilling på hjemmesiden, så ingen er i tvivl om hvordan det foregår fra start til slut, - hvad skal man have med, hvornår osv. - det tar tid at skrive og sætte ind ja - men hvis ikke man lige kan gennemskue en udstilling uden at spørge på et forum man måske aldrig har været på.. det frygter jeg lidt skræmmer nogle væk - hvis de overhovedet har opdaget der var udstilling..

5. ting - placeringen og tidspunkt tror jeg helt ærligt ikke er skidt her til første gang! i forhold til hvor mange af forummets brugere bor - så Vesterbro nok ikke skidt.. Der er dog ved at komme nogle jyder til efterhånden, men det kræver jo også at jyderne VIL dukke op hvis det bliver placeret mere centralt næste gang?
tidspunktet - som amanda var inde på er der en stor katteudstilling samtidig - MEN! amanda, af alle foreningens medlemmer er du nok den eneste lige pt. der ville skulle tages hensyn til for at undgå katteudstillingsdatoerne :wink:  jeg her i hvert falt ikke hørt om andre kattedustillere herinde :wink: (og jeg udstiller jo ikke lige pt. mine katte :wink: )... så tidspunktet er nok ikke skidt  - men dog midt i nogles julegave budget :lol:  (blandt andet mit eget :P )

Bare sådan lidt tanker herfra - for som jeg har forstået det kommer der ikke ret mange til den 1. udstilling :( ...

Hvorfor tror DU, at der ikke er tilmeldt flere til vores allerførste hamsterudstilling? og hvad kunne løsningen være? :?:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

liv

Indlæg af liv » 1. nov 2008 13:08

hmmm...

1. det ligger måske bare en dårlig dato

2. mange bor for langt væk

3. kan være folk ikke ved der er udstilling (måske skulle vi have en nyheds mail som kom)

kwo

Indlæg af kwo » 1. nov 2008 15:12

Til dit første punkt kan jeg da sige at alle medlemmer får vores blad, og deri er der info og indbydelse til udstillingen. ;)

Så jo, alle medlemmer er blevet informeret.
Kenneth Worm

burrus

Indlæg af burrus » 1. nov 2008 15:13

kwo skrev:Til dit første punkt kan jeg da sige at alle medlemmer får vores blad, og deri er der info og indbydelse til udstillingen. ;)

Så jo, alle medlemmer er blevet informeret.
jo men så er det jo så om alle sidder og læser den nøje igennem? og det er jo ikke sikkert bladet lige vil passe med udstilling osv. :wink:  derfor ville en mail KUN om udstillingen være en bedre "reklame" i mine øjne :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 1. nov 2008 15:15

Jeg véd godt, der er mange unge medlemmer i foreningen, og at de formentlig ikke har råd til at tage på udstilling alt for langt væk.
Men det undrer mig alligevel, der er så få tilmeldinger, når jeg tænker på, hvor stor interessen har været, når der er blevet spurgt til udstillinger her på forum :wink:

Burrus : Alle medlemmer har fået bladet via mail hvori indbydelsen er - og der er jo pænt mange medlemmer efterhånden  :wink:  

Måske kan det også tænkes, at folk er i tvivl om, hvor "svært" det er at få en god bedømmelse - og venter med at tilmelde sig til næste udstilling, efter at have hørt om den første udstilling ? - Her kan jeg dog indskyde, at hvis man har et dyr med et godt temperament kan man altid stille op i børnedyr eller kæledyr, hvor netop temperamentet er noget, der vægtes højt  :D

Uanset hvor man placerer en udstilling, vil der altid være mange, der "bor langt væk"  :wink:  - Og som Kenneth nævner i en anden tråd, så var der til træffet i Fredericia for ½ år siden kun 2 deltagere (udover værten, hendes familie og bestyrelsen)  :wink:
Mange hilsner fra Jeanne.

Lykke

Indlæg af Lykke » 1. nov 2008 17:46

Skal vi ikke starte med at se, hvor mange tilmeldinger der kommer, før vi tager den helt store diskussion?

Personligt har jeg ikke meldt mig til endnu, men gør det her i weekenden - jeg har været i tvivl om mange ting og ikke alle stiller lige så mange spørgsmå som jeg gør  :wink:
Og efter alle de basale spørgsmål, var jeg nødt til at finde ud af først om jeg havde transport-kasser, for ellers skal man jo bestille og betale ved tilmeldingen.

Jeg tror dog, at det betyder meget at få sådan en dato meldt ud i bedre tid. Jeg har hørt mange sige, at de ikke kunne den dag.
Jeg tror også, det betyder noget, at mange almindelige hamsterejere ikke aner, at man kan udstille hamstere.
Og jeg tror, det har stor betydning, at mange af os aktive herinde ikke har nogen anelse om, hvordan en udstilling foregår og alle de krav/ regler   :? - hvad man også har kunnet se på spørgsmålene.

Selvom der ikke kommer vildt mange tilmeldinger, tror jeg ikke, der er nogen grund til at gå i panik.
Med mere erfaring, tidligere info om dato, evt. noget mere reklame skal det nok vokse. Jeg har reklameret over for ca. ½ af de købere, jeg har haft, og mange var meget interesserede - selvom de var forbavsede over, at der fandtes sådan noget som udstilling - men mange kunne så ikke den dag.

Men jeg tror også, det kunne være fedt at lave noget pr - få nogle aviser eller tv til at komme og rapportere fra begivenheden. Hav evt. den næste dato parat (selvom det nok er meget forlangt her i starten), og sørg i hvert fald for at knytte info om hjemmesiden til.
Jeg kan lige se det for mig: et indslag i tv-avisen hvor de viser folk med alle de her kære dyr, uddeling af præmier osv. - og det ville være perfekt til rulleteksterne også  :wink:

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 1. nov 2008 17:50

Det ville være rigtig fedt hvis man kunne ha en bestemt weekend hvert år (eller hvis det skal være hver ½). Altså fx d. 2. lørdag i november eller i den retning.

Men vi skal jo starte et sted... Synes nu det er et rigtig godt emne at tage op til diskution. Lækkert med nogle input udvalget kan arbejde videre med (efter min mening... sidder ikke selv i udvalget).
Mvh. Pia

burrus

Indlæg af burrus » 1. nov 2008 18:17

Lykke skrev:Skal vi ikke starte med at se, hvor mange tilmeldinger der kommer, før vi tager den helt store diskussion?
jo men det kunne for så vidt være en diskussion om at højne deltager antallet generelt også :wink: ikke nødvendigvis fordi der ikke kommer mange - men hvordan vi generelt får flere afsted :wink:
Lykke skrev:Jeg tror også, det betyder noget, at mange almindelige hamsterejere ikke aner, at man kan udstille hamstere.
Og jeg tror, det har stor betydning, at mange af os aktive herinde ikke har nogen anelse om, hvordan en udstilling foregår og alle de krav/ regler   :? - hvad man også har kunnet se på spørgsmålene.
præcis - og det er den slags info der vil burde have været oppe på hjemmesiden? for ikke alle medlemmer sidder på dette forum :wink:
Lykke skrev:Med mere erfaring, tidligere info om dato, evt. noget mere reklame skal det nok vokse.

Men jeg tror også, det kunne være fedt at lave noget pr - få nogle aviser eller tv til at komme og rapportere fra begivenheden. Hav evt. den næste dato parat (selvom det nok er meget forlangt her i starten), og sørg i hvert fald for at knytte info om hjemmesiden til.
Jeg kan lige se det for mig: et indslag i tv-avisen hvor de viser folk med alle de her kære dyr, uddeling af præmier osv. - og det ville være perfekt til rulleteksterne også  :wink:
præcis :D
Pia B

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 1. nov 2008 18:17

Det er helt fint med input.
Håber der er flere som dig Lykke, der bare ikke har nået at tilmelde sig.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Låst