Alt vedrørende vores forening - fx udstilling, stamtavler og nyheder.
-
kwo
Siigne skrev:Jeg kan ikke åbne den fil, der ska udfyldes

Det er et almindeligt Word-dokument. Prøv at højreklikke på linket og gem filen på computeren. Udfyld den dér, og send den så med en mail.
Jeg ved ikke hvad der er galt med mail-adressen, men ellers send en pb til Jeanne.
Kenneth Worm
-
Jeanne
burrus skrev:jeg mangler noget

hvor ska de 5kr/pr tavle sættes ind??? :lol:
og øhm ska de ansøgninger bare mailes ind til de to gæve stambogs "magere" (alt efter art self)?
Når du modtager dine stamtavler, vil der blive skrevet en pris for stamtavlerne, og dét kontonr, der skal betales til.
Mange hilsner fra Jeanne.
-
Benjamin
Der kan ikke stambogsføres flere dyr med samme navn fra samme opdræt
Hvorfor egentlig ikke det?
Der er da to der har købt uger af mig der har kaldt deres hamster for Ingolf den ene hedder godt nok (Kåre) til efternavn.
Hvad så hvis jeg registrer en hamster med et navn må jeg så ikke genbruge navnet om et par år når hamsteren sandsynligvis er død?
eller må man kun bruge et navn en gang i alt? :roll:
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
Jeanne
Du kan kun bruge navnet én gang - så må de efterfølgende hedde .... II, III o.s.v.
-
kwo
Benjamin skrev:
Hvorfor egentlig ikke det?
Der er da to der har købt uger af mig der har kaldt deres hamster for Ingolf den ene hedder godt nok (Kåre) til efternavn.
Hvad så hvis jeg registrer en hamster med et navn må jeg så ikke genbruge navnet om et par år når hamsteren sandsynligvis er død?
eller må man kun bruge et navn en gang i alt? :roll:
Eftersom alle hamstere bliver registreret i en database, kan man ikke bruge det samme navn to gange. Programmet vil jo så ikke vide hvilken af de to, der er relevant i en søgning. Og så kan der jo komme noget frygteligt rod ud af det, hvis den i en hamsters forældre skriver en anden hamster ind med samme navn. :)
Kenneth Worm
-
burrus
så kommer der mere end et resultat - med forskellige hamstere

det klarer pawpeds fint
men kan self godt se problematikken - der kan hurtigt komme MANGE xx's trunte... :lol: og det vil jo give urealistisk mange søgeresultater så - på trods af der er database nummer og forskellige forældre..
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Ringling
Hvad gør man, når man bare har købt en unge (jeg har jo min fra Benjamin)? Kan jeg godt få oprettet en stamtavle bare på ham, eller skal det gå igennem Benjamin, som har avlet kuldet?
Hilsen Lotte

-
Siigne
Hvad hvis man har købt en hamster i en butik.. Så kender man intet til dens gener..
Og er det iorden at kalde sin hamster f.eks. Springers Rottweiler, selvom den er købt i en butik ? opdrætternavnet indikerer jo at det er en selv der har avlet dyret...
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.
-
kwo
Siigne skrev:Hvad hvis man har købt en hamster i en butik.. Så kender man intet til dens gener..
Og er det iorden at kalde sin hamster f.eks. Springers Rottweiler, selvom den er købt i en butik ? opdrætternavnet indikerer jo at det er en selv der har avlet dyret...
Alle dyr kan få oprettet en stamtavle. Er dyret købt i en butik, kommer der bare ikke til at stå ret meget på stamtavlen.
Hvis det kun var dyr fra opdrættere, så betød det jo at vi aldrig kunne tilføre nyt blod og det er jo ikke hensigtsmæssigt.
Men er det købt i en butik, kan det ikke tilføjes ens opdrætternavn, da man ikke selv har opdrættet det.
Kenneth Worm
-
Siigne
Tak for svaret

det var ikke for at overfalde med spørgsmål, eller virke kritisk
Hvis der på et tidspunkt kommer udstillinger, skal man så bruge stamtavlen der?
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.
-
burrus
jep - står der ogs på siden

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Benjamin
For at registrere en hamster skal man skrive forældrenes navne og deres registrerings nummer hvordan gør man så når man skal have registreret sine første dyr? skriver man så bare forældrerenes navn og ikke andet hvis forældrerne ikke har noget nummer?
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
burrus
Benjamin skrev:For at registrere en hamster skal man skrive forældrenes navne og deres registrerings nummer hvordan gør man så når man skal have registreret sine første dyr? skriver man så bare forældrerenes navn og ikke andet hvis forældrerne ikke har noget nummer?
nemlig

og så er dine dyrs aner "ukendte" da programmet ikke sætte nogle på stamtavlen som ikke er registreret

hihi har lige fået mine første 3 tavler :D
Pia B
www.orkenrotte.dk
-
Jeanne
Der vil komme til at stå "ukendt" ved de dyr, der IKKE har stamtavle - dvs. det er en god ting at starte med at få stambogsført de dyr, man startede op med - for at få så meget med på stamtavlen på de dyr, man efterfølgende får stambogsført.