synes egentlig det lyder ret skræmmende... nu ved jeg ikke om man har opdaget sygdommen i sverige, men ved at mine hamstere højest sandsynlig er importeret derfra... vi har dog haft trunte i 6 1/2 måned nu og frække i 4 1/2 måned... så med det jeg har kunne læse, burde jeg så ikke have set nogen symtomer eller noget nu hvis der ville komme nogen i det hele taget? De er jo ik så gamle endnu
Bare en tanke, dog ikke noget jeg er bekymmeret for, men tror jeg ville få aflivet mine og måske ofre de penge for at finde ud af om det var aktuel. og skal lige tilføje at jeg altså er på su. så det ville være en dyr omgang, men hellere det og så få det afklaret om det er aktuel end at sprede sygdommen.
tanken om en fælleskasse er en ok ide, men hvem skal så vurder om der skal fortages en obduktion, det tror jeg ikke der er nogen herinde der er uddannet til, selvfølgelig hvis der er bylder og sådan, men der er jo mange der bare sådan lige forlades os uden nogen tegn og så kan det blive ret dyrt.
har lidt regnet med at snakke med min egen dyrlæge og forhører mig om prise og hans/hendes erfaring med gnavere/hamstere hvis det skulle blive nødvendig. Har endnu ikke haft brug for at kontakte en dyrlæge heldigvis og håber meget det forbliver sådan. men man skal aldrig sige aldrig.
Nå en længere smørre.... håber ik jeg har trådt nogen over tæerne og krydser finger for at vi ikke for sygdommen til danmark :!: