Alt vedrørende vores forening - fx udstilling, stamtavler og nyheder.
-
Benjamin
Billy The Kid skrev:Jeg har søgt længe og kan ikke finde hvor på hvilken hjemmesiden det link er til registrering af hamsterne.????????

her er et link direkte til den side du skal bruge.
http://hamsterland.dk/registrering.htm
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
Sabina1003
Hvor mange led går stamtavlen tilbage?
De avler jo som sindsyge, så på et år har vi jo 10 generationer måske.. :lol:
-
Jeanne
Det kommer jo an på, hvor mange forfædre, der er stambogsført
der er plads til 3 generationer på stamtavlen - dvs. forældre, bedsteforældre og oldeforældrene :D
Mange hilsner fra Jeanne.
-
Sabina1003
Okay, skulle lige høre..
Tænkte bare at det kunne blive en rimelig lang stamtavle, pænt hurtigt... :lol:
-
sadako
Hjææææææææææælp :oops:
Jeg kan ikke fatte det med stamtavler :?
Så vidt jeg ved er ingen af forældrene, bedsteforældre, oldeforældrene osv til min dværge fået lavet deres stamtavler. Jeg har lavet mit eget stamtræ som går 8 generationer tilbage.
Mit spørgsmål er så kan jeg lave stamtavler på dværge (forfædre til min dværge) som andre ejer ?
Hvis ja, er det så nødvendigt at lave stamtavle på de første dværge(forældre) man har kendskab til for at kunne få stb.nr til næste dværg (unger) ? eller kan man senere få tilført ?
øhhh forstår i hvad jeg mener
Ulla
-
Jeanne
For at få så mange led med på stamtavlen som muligt, skal de hamstere, der ligger længst tilbage i stamtavlen registreres først.
Du kan selvfølgelig sagtens sende alle ansøgninger sammen - husk blot at gøre opmærksom på, at de skal registreres i den "rigtige" rækkefølge.
Du kan ikke ansøge om stamtavler på andre dyr, end dem, du selv ejer (eller lige har solgt), men hvis du kontakter ejerne, og spørger, om det er i orden, du får lavet stamtavler på de dyr, de har købt af dig, er det selvfølgelig i orden (og de vil nok blive glade for at få stamtavler på deres dyr).
Hvis man søger om stamtavler på et dyr, der ikke har stambogs-førte forældre, vil der komme til at stå "ukendt" ud for forældrene.
-
sadako
Jeanne skrev:For at få så mange led med på stamtavlen som muligt, skal de hamstere, der ligger længst tilbage i stamtavlen registreres først.
Du kan selvfølgelig sagtens sende alle ansøgninger sammen - husk blot at gøre opmærksom på, at de skal registreres i den "rigtige" rækkefølge.
Du kan ikke ansøge om stamtavler på andre dyr, end dem, du selv ejer (eller lige har solgt), men hvis du kontakter ejerne, og spørger, om det er i orden, du får lavet stamtavler på de dyr, de har købt af dig, er det selvfølgelig i orden (og de vil nok blive glade for at få stamtavler på deres dyr).
Hvis man søger om stamtavler på et dyr, der ikke har stambogs-førte forældre, vil der komme til at stå "ukendt" ud for forældrene.
Hvis jeg får ejeren accept at få lavet stamtavler på deres dyr (forfædre til min dyr) og selvfølglig får dem som ansøgers navn og medl nr til at stå på stamtavlen - er det så ikke i orden ?
Det vil være helt vildt irriterende og ikke helt fair hvis min dværge skulle have ukendte forældre "bare" fordi ejerene ikke laver stamtavler

-
Sabina1003
Det har jeg også tænkt på!
For min nye saphir hun er fra Kwo, og hans generationer går jo virkelig langt tilbage, men jeg er ikke sikker på at han har stamtavler på alle sine..
Derved kan man jo ikke rigtig bevise over for "køber" at man sælger "helt rene" vinterhvide..
-
sadako
Sabina1003 skrev:Det har jeg også tænkt på!
For min nye saphir hun er fra Kwo, og hans generationer går jo virkelig langt tilbage, men jeg er ikke sikker på at han har stamtavler på alle sine..
Derved kan man jo ikke rigtig bevise over for "køber" at man sælger "helt rene" vinterhvide..
Bingo !! Lige min ord :D
-
burrus
sadako skrev:Sabina1003 skrev:Det har jeg også tænkt på!
Bingo !! Lige min ord :D
tja et sted skal man jo starte

og databasen kan ikke putte hamstere på tavlen - som ikke allerede eksistere i databasen...
så hvis jeres købere gerne vil kunne se flere generationer tilbage må i jo vedlægge en hjemmelavet stamtavle - som jeg f.eks. gør indtil alle generationer er fyldt ud på den fra dhf

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
sadako
Selvfølgelig skal man starte et sted - helt enig. Men det er det ikke særlig smart ikke at start helt fra starten ........når man nu har den viden. Og kender (i mit tilfælde) 8 generationer bagud, vil det da en god ide at få det hele med

-
Jeanne
sadako skrev:Selvfølgelig skal man starte et sted - helt enig. Men det er det ikke særlig smart ikke at start helt fra starten ........når man nu har den viden. Og kender (i mit tilfælde) 8 generationer bagud, vil det da en god ide at få det hele med

Jeg kan godt forstå din frustration - men sådan er det desværre, når man starter en database op. Der er også nogle af mine egne hamstere, som jeg kender baggrunden på, men hvor forældredyrene af forskellige årsager ikke er stambogs-førte, har jeg måttet skrive "ukendt" ved disses forældre. Nu er hamstere jo "heldigvis" drægtige så kort tid, at felterne med "ukendt" hurtigt bliver fyldt ud med navne og stb.nr.
Jeg kan kun anbefale, at du gør, som Burrus skriver : Giv folk en hjemmelavet stamtavle med, hvor de kan se, at dine hamstere er rene vinterhvide :D
-
Hopiw
Lige et spørgsmål.
Man skal bare udfylde moren og farens stb.nr så finder DHF deres forældres stb.nr ?
-
Jeanne
Lige præcis :D