Hvor har du fået dine Vinterhvide fra? :)Solsikken skrev:Jeg begynder om kort tid at avle Vinterhvide :D
Avler du dværghamster - seriøst ?
-
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com
-
Hehee .. Okaay, var egentlig os bare nysgerrig 

Tjek min nye hjemmeside:
Og det kan man så først blive efter et års medlemsskab i DHF !?!darkangel87 skrev:ja men du er ikke registreret opdrætter så hjælper det os ikke rigtigtSolsikken skrev:Jeg begynder om kort tid at avle Vinterhvide :D
Det er jo ikke særlig gavnligt hvis man gerne vil have sparket noget 'seriøs' avl i gang hos dværgene.
Jeg kan så regne ud at jeg ikke behøver at bruge så meget energi på at få købt bure og hente avlsdyr lige med det samme.
Nu er jeg en tålmodig sjæl - men jeg tænker da på om der er nogen der melder pas inden de overhovedet er kommet i gang ??
Mvh. Manuela.
Jo man skal have et års medlemskab, og fåremålet med det er nemlig at sortere dem fra der melder pas inden de har været medlem et år.Manuela skrev:Og det kan man så først blive efter et års medlemsskab i DHF !?!darkangel87 skrev:ja men du er ikke registreret opdrætter så hjælper det os ikke rigtigtSolsikken skrev:Jeg begynder om kort tid at avle Vinterhvide :D
Det er jo ikke særlig gavnligt hvis man gerne vil have sparket noget 'seriøs' avl i gang hos dværgene.
Jeg kan så regne ud at jeg ikke behøver at bruge så meget energi på at få købt bure og hente avlsdyr lige med det samme.
Nu er jeg en tålmodig sjæl - men jeg tænker da på om der er nogen der melder pas inden de overhovedet er kommet i gang ??
Mvh. Manuela.
Vi har nemlig haft rigtigt mange der har registreret sig kort efter de har været blevet medlem og så har man aldrig hørt eller set noget til dem siden.
Så derfor skal man være medlem i et år først for nærmest at bevise at man er seriøs kan man vel nærmest sige.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

-
eller nogen der efter deres første kuld finder ud af at det ikke var så let som de regnede med eller finder ud af de ikke kan håndtere de lidt negative ting ved avl som dyr der dør, døde unger (der findes halv spiste i buret) og sådan nogle ting

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Jeg tror at de fleste folk bare finder det sjovest i starten når dyret er forholdsvis nyt, men når der så er gået noget tid så er de egentlig ikke så interreserede mere som de først var.darkangel87 skrev:eller nogen der efter deres første kuld finder ud af at det ikke var så let som de regnede med eller finder ud af de ikke kan håndtere de lidt negative ting ved avl som dyr der dør, døde unger (der findes halv spiste i buret) og sådan nogle ting

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

Det kan jeg sådan set godt forstå - og alligevel ikke helt. For det er vel mest administrativt at det har en betydning - samt at man "optager" et navn i 5 år. Jeg ville alligevel ikke vælge et som en anden har haft - så det kan jeg ikke lige hidse mig op over.Benjamin skrev:Jo man skal have et års medlemskab, og fåremålet med det er nemlig at sortere dem fra der melder pas inden de har været medlem et år.Manuela skrev:Og det kan man så først blive efter et års medlemsskab i DHF !?!darkangel87 skrev: ja men du er ikke registreret opdrætter så hjælper det os ikke rigtigt
Mvh. Manuela.
Vi har nemlig haft rigtigt mange der har registreret sig kort efter de har været blevet medlem og så har man aldrig hørt eller set noget til dem siden.
Så derfor skal man være medlem i et år først for nærmest at bevise at man er seriøs kan man vel nærmest sige.
Til gengæld er jeg en lille smule ærekær, og jeg vil gerne have MIT navn på MINE stamtavler - så jeg er sådan set nødt til at være en form for passivt medlem i noget der nærmer sig et helt år. For nu er "holdbarheden" på fertile hamstere jo ikke vanvittig lang - så at begynde at lede efter egnede avlsdyr nu er jo hul i hovedet.
Det betyder måske ikke så meget i forhold til guldhamsterne - de er der nok også om et år - men hvad med dværgene - hvis man gerne ville være med til at sikre arternes overlevelse i DK ?
Man kan måske sige at i forhold til det - så er stamtavler jo ligegyldige. Men jeg ser altid tingene lidt mere i en sammenhæng - så hvis jeg skal investere tid og penge i det - så vil jeg også have min "kredit" for det :lol:
Så hvad gør jeg ???
Mvh. Manuela.
-
med dværgenes overlevelse er stamtavlerne jo lige præcis meget vigtige for de er bevis på det er rene arter

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
En stamtavle er et stykke papir der udtrykker det jeg har fortalt der skal stå på den. Den er ikke et bevis for noget som helst .............darkangel87 skrev:med dværgenes overlevelse er stamtavlerne jo lige præcis meget vigtige for de er bevis på det er rene arter
Det jeg mente er kun - at i forhold til arbejdet med at bevare arterne - så er min egen ærekærhed (hvis der er noget der hedder det) jo latterlig ligegyldig. Hvis der ikke er nogen dværge at hente om et år - som man bare er nogenlunde overbevist om ikke er hybrider - så er der jo ikke noget at komme efter. Så må man jo bare selv sørge for at holde sin egen avlsdokumentation helt efter bogen - så man stadig har styr på hvad det er man laver/har lavet. Men så er det efter min ringe mening også sur røv at stå med 3-4 generationer man ikke kan få papir på. Når man nu opdrætter mere for opdrættets skyld end f.eks. med salg for øje (det var KUN et eksempel - og dermed ikke møntet på nogen :).
Jeg ved ikke om det overhovedet giver mening det jeg siger - så hvis ikke - så bær over med mig

Mvh. Manuela.
Men det er jo det jeg vil Benjamin - kan du slet ikke se mit problem ? :lol:Benjamin skrev:Du kan sagtens få registreret dine dyr når du bare er medlem du kan bare ikke få dit opdrætternavn på tavlen.
Men hvad skriver man så under opdrætter - bare ens eget navn ? Det vil jo være rart hvis dyret skulle i avl et andet sted at man kunne finde ud af hvor det stammede fra.
Mvh. Manuela.
Ja det forstår jeg godt at du vil, men det passede bare ikke helt at du ikke kunne få dem registreret som du gav udtryk for.Manuela skrev:Men det er jo det jeg vil Benjamin - kan du slet ikke se mit problem ? :lol:Benjamin skrev:Du kan sagtens få registreret dine dyr når du bare er medlem du kan bare ikke få dit opdrætternavn på tavlen.
Men hvad skriver man så under opdrætter - bare ens eget navn ? Det vil jo være rart hvis dyret skulle i avl et andet sted at man kunne finde ud af hvor det stammede fra.
Mvh. Manuela.

På stamtavlerne vil opdrætterens navn altid stå hvis opdrætteren ikke er ukendt, dog kommer dit navn ikke til at stå i forbindelse med dyrets navn men det vil stå længere nede på tavlen.

Nå, så er jeg nok nødt til at affinde mig med det - hvis Kenneth ellers kan finde nogen til mig - for jeg har vidst ikke tålmodighed til at vente et helt år.Benjamin skrev:Ja det forstår jeg godt at du vil, men det passede bare ikke helt at du ikke kunne få dem registreret som du gav udtryk for.Manuela skrev:Men det er jo det jeg vil Benjamin - kan du slet ikke se mit problem ? :lol:Benjamin skrev:Du kan sagtens få registreret dine dyr når du bare er medlem du kan bare ikke få dit opdrætternavn på tavlen.
Mvh. Manuela.![]()
På stamtavlerne vil opdrætterens navn altid stå hvis opdrætteren ikke er ukendt, dog kommer dit navn ikke til at stå i forbindelse med dyrets navn men det vil stå længere nede på tavlen.
Og jeg har bedt ham om par fra alle dværgene - til dem der holder regnskab med det :)
Mvh. Manuela.