jeg vil gerne lige forsvar mig selv her.
kwo skrev:Det er ikke helt så enkelt at stille det sådan op.
Vi har jo i foreningen valgt at lave en "karantæne" der indeholder to elementer: dels sygdomsforløbet og behandlingen, og derefter en periode til at dyret/dyrene skal komme sig ovenpå dette forløb.
Hvis der kommer unger i rekreationsforløbet, så er selve sygdommen (og smittefaren) jo overstået, og derfor er der ingen grund til at forlænge karantænen.
Kommer ungerne inden behandlingen er slut, ja så skal der forlænges en hel del. Først skal ungerne blive gamle nok til at kunne behandles, og derefter skal hele behandlingen starte forfra. Og så rekreationstid bagefter.
min sygdomsforløbet og behandling's tid har været på 18 uger. nu er jeg så inde i min +18 ugers rekreationstid, og der er så 6 uger tilbage ud af de +18.
jeg mener at retningsliner er gode, men regler er mindre godt på dette område.
1. fordi jeg er den eneste som kan vuder om mine hamstre er kommet sig og kan klare streeset, som vi alle er eninge om at det er.
2. jeg føler at min dømmekraft på dette område stilles i dårligt lys her. jeg vil selv vuder om mine dyr kan klare det. lige som jeg selv vil vælge vilke farver jeg vil sætte sammen.
3. jeg har været åben om alt. alt som er sket, alt som i andre kan drage nytte af, hvis i skulle stå den den grimme situation(gud forbyde det).
4. jeg vil mine hamstre det lige så godt som alle i andre vil for jeres dyr.
jeg føler lidt der gøres 1 fjer til 1000 høns. ja pelsmider er ikke rart at have. men det er altså ikke slemmer ind hvis vi mennesker får lus. ja medicien er en stærk koktail, og der er 50% chance for nyresvigt inden for de første 6 uger
efter endt behandling. men den er de forlængst ovre. de er oppe og veje mere ind før de fik mider, cleo stråler af sundhed.
ja regler er til for at blive overholdt og karentæner skal seføljeligt også oveholdes. men jeg føler lidt at her bliver der lavet regler bare for at lave regler. lidt lige som i svarige hvor foreningen bestemmer hvilke farver som må parres med hvilke og hvilke som ikke må. jeg syns det er aveligt at dette har udviklet sig som det har, at vi er så bange for en enkelt persons dømmekraft at der må laves regler for alle andre.
hvil det sige at vejleden omkring første kuld på hunner også skal gøres til en regl?
nej jeg tinker ikke kun på mig selv her, men på hvilke konsekvenser dette vil få for andre frem over.
pelsmider er ikke det slemmeste vi har inden for hamstre, HaPV er 1000 gange så slemt og der har vi da ingen regler for hvordan vi skal forholde os. der har vi kun vejledninger og fødevarestyrelsen som bestemmer.
så jeg vil gerne opfortre jer til at slappe af, jeg er altså ikke en galning som driver rovdraft på mine hamstre og lader dem gå for lud og koldt vand.
jeg er ikke sur eller vrad. jeg er ked, skuffet og frustreret.
Hvorfor skal vi være lige som rotteverden?