Problemer med læsning af hjemmesiden?
Problemer med læsning af hjemmesiden?
Jeg har fået at vide at der er nogle der har problemer med at læse hjemmesiden, og vil derfor gerne høre hvor udbredt det er.
Hvis I har nogle problemer, vil I så ikke skrive det i denne tråd?
Skriv gerne hvilket styresystem og browser I bruger, og hvad problemet består af.
Hvis I har nogle problemer, vil I så ikke skrive det i denne tråd?
Skriv gerne hvilket styresystem og browser I bruger, og hvad problemet består af.
Kenneth Worm
Jeg har nogle få gange oplevet, at forummet ikke "registrere" hvilke indlæg jeg har været inde og læse, når jeg bruger "vis nye indlæg"-funktionen...
Det er udelukkende i Firefox.
Jeg bruger udelukkende beta versioner af firefox, men problemet kommer og går i samme version...
Det er dog ikke et konstant problem, men et der kommer og går...
Det er udelukkende i Firefox.
Jeg bruger udelukkende beta versioner af firefox, men problemet kommer og går i samme version...
Det er dog ikke et konstant problem, men et der kommer og går...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
ingen problemer hos mig
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
ingen problemer
Næstformand i Dansk Hamster Forening - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.
-
Jeg har også problemer med forummet - samme problem som burrus. Det er også i Firefox.
Jeg har også problemer med at rette min profil - hvis jeg går ind for at rette noget, forsvinder både mine interesser og min hjemmeside ...
Ingen problemer med hjemmesiden - men jeg bruger også primært forummet
Jeg har også problemer med at rette min profil - hvis jeg går ind for at rette noget, forsvinder både mine interesser og min hjemmeside ...
Ingen problemer med hjemmesiden - men jeg bruger også primært forummet
Knus Christina
Ejer af hamstrene Sif og Silvara & cairn terrieren Kayleigh. Har tidligere haft hamsteren Nefertiti (Nef) og dværghamsteren Maximilian (Max). Se mine hamstre på http://www.greenlilyrabbit.dk/hamstere.html
Ejer af hamstrene Sif og Silvara & cairn terrieren Kayleigh. Har tidligere haft hamsteren Nefertiti (Nef) og dværghamsteren Maximilian (Max). Se mine hamstre på http://www.greenlilyrabbit.dk/hamstere.html
Altså hjemmesiden er jo primært optimeret til Internet Explorer.
Det kan jeg se fordi jeg sidder med Firefox.
alt efter hvilken beta-version af Firefox jeg lige kører (om den er dansk eller engelsk optimeret) så får jeg en masse ?'er i stedet for de danske special-tegn (æøå)
Dette er et gennemgående "problem" for Internet Explorer optimerede hjemmesider - og jeg har faktisk ikke selv set en løsning på det.
når jeg støder på den slags sider kører jeg det i IE-tab i firefox'en, så større problem er det heller ikke...
men generelt, så kan folk med Firefox, godt "risikere" at hjemmesidens danske specialtegn bliver vist som ?'er.
alt efter hvilken beta-version af Firefox jeg lige kører (om den er dansk eller engelsk optimeret) så får jeg en masse ?'er i stedet for de danske special-tegn (æøå)
Dette er et gennemgående "problem" for Internet Explorer optimerede hjemmesider - og jeg har faktisk ikke selv set en løsning på det.
når jeg støder på den slags sider kører jeg det i IE-tab i firefox'en, så større problem er det heller ikke...
men generelt, så kan folk med Firefox, godt "risikere" at hjemmesidens danske specialtegn bliver vist som ?'er.
Pia B
Ja, det var det problem jeg havde hørt om. Men det undrer mig da jeg selv bruger Firefox og ikke har problemet.burrus skrev:Altså hjemmesiden er jo primært optimeret til Internet Explorer.
Kenneth Worm
Hm jeg har snakket en del med det danske beta-team...
Meget af det afhænger af versionen af firefox.
Hvis det er en engelsk version, så kan den ikke genkende de danske special tegn.
Den danske version burde kunne genkende dem, men ens cookie og cache har også lidt at sku have sagt.
Hvis jeg har dansk version og lige har genstartet min bærbar - så er der heller ikke nogle problemer overhovedet. Men så snart min maskine har været sat på standby, eller være tændt længe (min maskine er ofte tændt flere døgn af gangen ) så laver windows ged i den, og så kommer ?'ene... :? også i den danske version...
Men det er så et problem på alle IE-optimerede hjemmesider! :?
men jeg har funktion "IE tab" som får tab'en i firefox til at fungerer som IE.. Så løser det sig helt automatisk
Meget af det afhænger af versionen af firefox.
Hvis det er en engelsk version, så kan den ikke genkende de danske special tegn.
Den danske version burde kunne genkende dem, men ens cookie og cache har også lidt at sku have sagt.
Hvis jeg har dansk version og lige har genstartet min bærbar - så er der heller ikke nogle problemer overhovedet. Men så snart min maskine har været sat på standby, eller være tændt længe (min maskine er ofte tændt flere døgn af gangen ) så laver windows ged i den, og så kommer ?'ene... :? også i den danske version...
Men det er så et problem på alle IE-optimerede hjemmesider! :?
men jeg har funktion "IE tab" som får tab'en i firefox til at fungerer som IE.. Så løser det sig helt automatisk
Pia B
Jeg bruger Firefox og har aldrig haft problemer!burrus skrev:Altså hjemmesiden er jo primært optimeret til Internet Explorer.
Kunne det være fordi du bruge Beta? Der er kommet den nye verison 3.6 som ikke er Beta!
Altså i følge de firefox mennesker jeg har snakket med, handler det om man har en dansk version af firefox...
rigtig mange "opdatere bare", fordi firefox beder om opdatering. På den måde har man altid den nyeste - men nogle gange en engelsk version af firefox. Og så kan den ganske enkelt ikke genkende de danske special tegn (for det er den jo ikke lavet til)
Dog er Firefox-teamet godt klar over, at problemet også kan opstå i danske versioner af firefox
Det opstår typisk, når en computer har været i standby/dvale tilstand en eller flere gange, for så går der let "kludder" i windows - ikke firefox.
Men det indvirker på Firefox og derved kan den lige pludselig ikke genkende danske specialtegn, selv den burde kunne :?
Og Firefox arbejde helt vildt på det!
Lige pt. sidder jeg på en dansk beta version 3.8.2.
Og her skulle problemet være totalt væk - jeg (og en masse andre) har prøvet at standby og dvale computeren, og der er ingen problemer mere Den kan endda nogle gange læse de "gamle ramme sider" som f.eks. Frontpage laver helt uden at siden ser anderledes ud - IE-tab bliver faktisk næsten overflødig
(så glæd jer people! den version er lækker lækker lækker! )
problemet er i bund og grund at op mod 90% af alle sider på nettet er optimeret til Internet Explorer, takket være de programmer hjemmesiderne er lavet i, og det ses på bl.a. specialtegnene.
Browsere som Firefox, Opera, Chrome, Safari osv. prøver så, så godt de kan, at arbejde sig ud af disse "optimerings"problemer, ved at gøre deres browser bedre til at læse IE-optimerede sider.
rigtig mange "opdatere bare", fordi firefox beder om opdatering. På den måde har man altid den nyeste - men nogle gange en engelsk version af firefox. Og så kan den ganske enkelt ikke genkende de danske special tegn (for det er den jo ikke lavet til)
Dog er Firefox-teamet godt klar over, at problemet også kan opstå i danske versioner af firefox
Det opstår typisk, når en computer har været i standby/dvale tilstand en eller flere gange, for så går der let "kludder" i windows - ikke firefox.
Men det indvirker på Firefox og derved kan den lige pludselig ikke genkende danske specialtegn, selv den burde kunne :?
Og Firefox arbejde helt vildt på det!
Lige pt. sidder jeg på en dansk beta version 3.8.2.
Og her skulle problemet være totalt væk - jeg (og en masse andre) har prøvet at standby og dvale computeren, og der er ingen problemer mere Den kan endda nogle gange læse de "gamle ramme sider" som f.eks. Frontpage laver helt uden at siden ser anderledes ud - IE-tab bliver faktisk næsten overflødig
(så glæd jer people! den version er lækker lækker lækker! )
problemet er i bund og grund at op mod 90% af alle sider på nettet er optimeret til Internet Explorer, takket være de programmer hjemmesiderne er lavet i, og det ses på bl.a. specialtegnene.
Browsere som Firefox, Opera, Chrome, Safari osv. prøver så, så godt de kan, at arbejde sig ud af disse "optimerings"problemer, ved at gøre deres browser bedre til at læse IE-optimerede sider.
Pia B
Det er sjovere at bruge beta-versioner :P lige pt- sidder jeg med en dansk 3.8.2 dansk version, som kan lige lidt mere end 3.6'eren :)PlayEasy skrev: Kunne det være fordi du bruge Beta? Der er kommet den nye verison 3.6 som ikke er Beta!
det er lige lidt sjovere :lol:
men jo - 3.6 dansk version har udryddet RIGTIG mange af special-tegn problemerne :)
Pia B
Har de her Firefox-mennesker så ikke en idé til hvordan undgår problemet når man laver hjemmesiderne? Altså udover at skulle sidde og erstatte alle æøå'erne med specialtegn.burrus skrev:Altså i følge de firefox mennesker jeg har snakket med, handler det om man har en dansk version af firefox...
Kenneth Worm
Det er vist "eneste" løsning - eller også sørge for at få opdateret den danske firefox konstant, for det er et problem som de selv arbejder rigtig meget på, og mange af problemerne er allerede fjernet i 3.6'eren og det bliver kun bedre...kwo skrev:Altså udover at skulle sidde og erstatte alle æøå'erne med specialtegn.
problemet er ikke den danske Firefox som sådan - det er typisk Windows'es fejl efter en Standby eller Dvale :? og så kan Mozilla jo arbejde nok så hårdt, hvis Windows ikke virker ordentligt efter dvale eller standby :? :roll: (endnu en grund til, ikke at bruge Microsoft programmer :lol: )
Men hvis du hører fra folk som igen har problemer - så prøv at tjekke med dem, om de kører med nyeste danske version af firefox og om en genstart af Windows ikke hjælper
Pia B