Ophævning af karantæne periode

Alt vedrørende vores forening - fx udstilling, stamtavler og nyheder.
Låst
sandi
Indlæg: 181
Tilmeldt: 27. okt 2011 06:43

Ophævning af karantæne periode

Indlæg af sandi » 5. jan 2012 16:41

Min opdræt, som er ikke en DHF opdræt endnu men jeg arbejder kraftig på sagen, har hvad jeg og dyrlægen troede havde et lesion af ringworm i hendes hoved. Jeg sat et billede af hende på '(Sygdomme -ungerne med ringorm). Prøver hos dyrlægen, efter podning af såret, og min egen læge ,hos mig, fordi jeg tilfældigt fik noget udslæt sammetid, har i dag d. 5. jan 2012 afblæst den diagnose af RINGORM. Min dyr har ALDRIG haft det, hverken før eller nu, og hvis jeg kan gøre for det hellere ikke herefter Det var et stort arbejde med sterilisering af alt der var bure og legetøj og tæpper, kluder, alt hvad hamstere har haft i berøring, vasket i VIRKON S og masser af penge med speciale dyrlæger som har erfaring med små-gnavere og til at skaffe det rigtigt midler til behandler omgivelse med, ( i det at jeg har 17 hamstere, )og jeg har selv pålagt et karantæne periode af 2 måneder iflg. DHF's regime for karantæne af dyre med smitsom sygdom, og er ikke længere nød til at kom under noget som helst forme for karantæn herfra. Det blev foreslået af drylægen at muligvis var det et slid-sår på Kias næse fordi hun havde skubbet og bygget rede i så uendelig langt tid, faktisk 2 dage efter hun BLEV gravid!! Og hun har simpelthen slidt pels af på snudeskaft.!!! Og at jeg sammetiden fik et eksem ubrud der kunne tolkes forkert, har min læge i dag afblæst at der er tale om svamp eller andet smitsomt sygdom eller form af zoonosis.Ingen af hendes unger har nogetsomhelst hårtab eller sår på sig. Det vil de havde haft hvis det VAR ringorm. Hele huset har været også  skrubbet med Virkon S som er et meget stærk desinfektions midler brugt af hospitaler, læger og dyrlæger til at gør rent i. Det har været MEGET hårdt da den stod på, fordi jeg er kørestolsbruger og alene i mit opdræt, og jeg har brugt en helt del af mine pension til dyrlæge regninger osv. fordi jeg vil kom det her til livs HVIS det vist sig at prøvene var positiv. Jeg vil osse hermed takke alle dem som skrev og var så søde at støtte mig i den periode og hvis der er brug for det, så kan jeg evt. fortæle en helt masse omkring problemet ringorm og dens konsekvenser i et opdræt eller hvor der er flere ANDRE dyr tilstede; og hvorfor  det er så vigtigt at man ikke 'bare lader det stå til i håb at den går væk'- Den går IKKE væk hvis det er ringorm. Der skal en kraftig kur fordi der er 2 typer ringorm vores hamstere kan være smittet med, det ene slags er ret nemt at behandle, men den anden kan kun behandles med meget radikale virkninger af medicin og desinficerende midler, så at langt det fleste af hamster IKKE kommer sig efter endt behandling. Det er SÅ vigtigt at der bliver taget en podning af såret, både på dyret og mennesker, så at den kan identificeres og det RIGTIGT behandling taget i brug. OG HUSK et spor fra et ringorm svamp kan overleve i op til 2 år i tørre varme omgivelse, til at vækkes til liv igen når den blir lidt fugtigt.
Jeg er SÅ lettet at udkomst bliv til den der er, og hermed vil sige at jeg vil gerne underkast mig enhver form for karantæne hvis min dyr  og andres har brug for det. Det er meget dårlig at prøve på at skjule denne type sygdomme, fordi det spredes i luften og kontakt.. Små spore som du ikke kan se er altid tilstede i omgivelse hvor dyr er, der bar venter for det rigtigt betingelse og forhold til at sætte sig nede på et dyr og blive til sygdomme.
TAK igen til alle, og nu kan jeg begynd at trække vejr igen!!!
Sandi :D  :D  :D  :D
sandi : all good things comes to those who wait....

Låst