Skal Dansk Hamster Forening også overleve i 2012?

Alt vedrørende vores forening - fx udstilling, stamtavler og nyheder.
kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Indlæg af kwo » 3. mar 2012 15:53

Der har desværre været problemer med sygdom hos personen, der står for denne del, men vi regner med problemet er løst senest i næste uge.
Kenneth Worm

kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Indlæg af kwo » 3. mar 2012 16:00

Eva-trold skrev:Der gik også lang tid før jeg fik svar. Det er nu 5 måneder siden jeg sendte stamtavle ansøgning ind og jeg har stadigvæk ikke fået dem...
Det er længe siden du sendte ansøgningen ind, men så fandt du ud af at du ville være opdrætter, og så gik der lige noget tid før du fik sendt den del ind, så det er jo ikke foreningens skyld at der er gået 5 måneder. ;-)
Kenneth Worm

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Indlæg af Laeborg » 3. mar 2012 16:14

Det nytter bare ikke noget at der er så lang tid vente tid ved ansøgning om stamtavle og indmeldelse - for det kan vi bestemt miste medlemmer på :-/

Det minder mig desuden om, at der så vidt jeg ved endnu ikke er sendt kontigentopkrævelse ud for 2012 - er det en fejl eller har jeg bare ikke modtaget den?
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Indlæg af kwo » 3. mar 2012 16:44

Som nævnt har kassereren været hårdt ramt af sygdom og uheld, og derfor har det taget lang tid med velkomstpakker og svar på indmeldelser. Og det er også grunden til at der ikke er kommet kontingentopkrævninger ud endnu.

Der har ikke tidligere været grund til at andre end kassereren havde adgang til vores konto, men den procedure vil vi få ændret, så der i fremtiden helst ikke skulle ske gentagelser af dette. :-)
Kenneth Worm

Eva-trold
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. mar 2011 14:09

Indlæg af Eva-trold » 3. mar 2012 19:32

Syns' tit der er sygdom, og jeg sendte det hele samlet?
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Indlæg af kwo » 4. mar 2012 10:40

Eva-trold skrev:Syns' tit der er sygdom, og jeg sendte det hele samlet?
Ja, du sendte ansøgningerne samlet, men da du også ville være opdrætter og er under 18 år, skulle dine forældre udfylde en blanket for dig. Og det gik der noget tid med. :-)
Kenneth Worm

Gunvor
Indlæg: 269
Tilmeldt: 30. jan 2012 11:24

Indlæg af Gunvor » 4. mar 2012 13:51

Jeg glæder mig til at høre fra foreningen :)

Håber sygdommen er ovre og uheldene ophørt.

Venlig hilsen

Gunvor
Med venlig hilsen

Gunvor


http://hamstervejen.weebly.com

LarsWS
Indlæg: 112
Tilmeldt: 10. okt 2011 13:56

Indlæg af LarsWS » 4. mar 2012 16:46

Nu skulle jeg vist også have været medlem i lidt over 3 måneder, så min ansøgning om opdrætter status dukker snart op.  :)
Lige nu og her kan jeg ikke påtage mig yderligere ansvar, men på sigt vil jeg glæde mig til at være aktiv i foreningen.

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 4. mar 2012 20:29

Det er rigtigt fedt at høre fra jer alle!

malthesmor
Indlæg: 1762
Tilmeldt: 16. sep 2008 20:36

Indlæg af malthesmor » 4. mar 2012 23:38

Hvordan var det lige det var op til sidste Gf, rigtig mange tilbød at hjælpe med en masse, der kunne lige akkurat stilles en bestyrelse, men ikke ret meget er der sket det sidste år alligevel, selvom foreningen valgte at foresætte.INGEN udstillinger, 1 enkelt hamsternyt.

Da jeg selv sad i bestyrelsen blev der råbt og skreget om hvornår kommer der udstilling, hvornår et nyt hamsternyt osv. , ikke nemt at lave et blad når ingen bidrager med nogen  :(

Hedder det sig ikke at når man er i bestyrelsen skal man være aktiv på forum mindst 1 gang i døgnet ? hvor mange af jer er det ?
Syntes at det er meget trist at se gang på gang at nye folk står med spørgsmål som ikke bliver besvaret, det er ikke noget som får folk til at blive her, så vælger de at finde svar andre steder   :(

I øvrigt behøver ikke ikke sende opkrævning til mig, jeg ønsker ikke at foresætte mit medlemskab , klarer mig ganske fint uden.

Gunvor
Indlæg: 269
Tilmeldt: 30. jan 2012 11:24

Indlæg af Gunvor » 5. mar 2012 11:05

Vil det sige, at der ikke længere vil være stamtavle på hamsterne fra Malthes opdræt? :cry:
Med venlig hilsen

Gunvor


http://hamstervejen.weebly.com

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 5. mar 2012 21:13

Jf. det link, jeg satte ind, i den første post her - som handler om bestyrelsesarbejdet - så bliver der lagt op til at bestyrelsesmedlemmer skal være på forum mindst en gang om UGEN.
Det er ikke særligt tit, hvis det er bestyrelsen, som skal have ansvaret for alt der foregår på forum - men det har der såvidt jeg ved aldrig været lagt op til, for det er ikke alle, der går på nettet dagligt og folk har også andre aktiviteter i deres liv.

Personligt er jeg på næsten hver dag - og jeg prøver f.eks. at tjekke at folk får svar på deres spørgsmål. Jeg oplever heller ikke, at der er mange ubesvarede spørgsmål. Jeg synes, at der er rigtigt mange personer herinde, der er gode til at svare på spørgsmål - og svarene behøver jo ikke komme fra bestyrelsesmedlemmer.

Så hvis du ser spørgsmål, der ikke er besvaret, er du velkommen til at svare på dem...
(og det tror jeg i øvrigt også du gør!)

---

Men bortset fra det var hele pointen med denne tråd jo netop, at vi oplever, at bestyrelsesmedlemmer af mange forskellige grunde ikke er særligt aktive.

Og hvis et eller flere bestyrelsesmedlemmer ikke påtager sig nogen opgaver, ikke tager initiativ til at løse vores opgaver eller ikke følger op på de opgaver, de har meldt ind på, så har resten af bestyrelsen ikke en chance, før det faktisk er for sent.
Og hvad skal resten af bestyrelsen i øvrigt stille op over for bestyrelsesmedlemmer, som ikke logger på forum eller ikke svarer på emails osv? Vi har ingen sanktionsmuligheder.

Desuden er vi jo allesammen mennesker, som har arbejde, personlige glæder og sorger osv., så der vil være perioder, hvor man ikke kan være så aktiv.
Så hver enkelt persons grund kan være helt legitim.
Det er bare ikke særligt godt for foreningen, når det betyder, at der ikke er aktivitet...

Med en lidt større bestyrelse vil der være flere til at bære læsset, selvom nogle skulle falde fra. Og vi kan kun håbe, at det også er nogen, som tager nogle initiativer.

Måske skal vi også være bedre til at sige, at det ikke er ok, at man ikke laver noget - igen har vi bare ingen sanktionsmuligheder ud over at opfordre til, at man ikke stiller op igen...

---

Når det er sagt, så er det stadig heller ikke kun bestyrelsens skyld, at der ikke er aktiviteter. For selvom både bestyrelsen, foreningens medlemmer og de aktive her på forum gerne vil have aktiviteter, har de ikke været særligt gode til at melde sig til dem:
- vi kunne ikke vise flaget på et marked, fordi kun et bestyrelsesmedlem kunne den dag og selvom der var stor interesse på forum, var der kun 1 der meldte sig til at hjælpe
- vi måtte aflyse en udstilling, fordi der ikke var nok tilmeldinger

En aktiv forening kræver aktive medlemmer.

Men det er fedt at se at vi har fået en del nye medlemmer, en del nye opdrættere og at så mange melder ud at de gerne vil bidrage på den ene eller den anden måde!  :D

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 5. mar 2012 21:18

Det gør jo i øvrigt ikke tingene nemmere, at de aktive, der er, er spredt i hele landet!  :D

Så hvis 10 gerne vil hjælpe eller deltage, men kun én af dem bor i nærheden af hvor markedet, vi bør deltage på, befinder sig eller hvor udstillingen holdes - så er det jo svært at samle nok personer...

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 5. mar 2012 22:20

Jeg kan godt se det er hårdt at de aktive i foreningen er spredt over hele landet, men jeg er enig med Lykke om at det hele er nemmere når man er flere om at løfte opgaven. Jeg kan så læse og fornemme at der kommer flere og flere aktive i Jylland, men det er selvfølgelig vigtig at vi fra Jylland også kommet til Sjælland og hjælper til og omvendt  :D

Jeg har været medlem siden juli, og jeg er meget tilfreds med at være medlem. Jeg har kunne læse herind hvordan bestyrelsen kæmper for at få tingene til at gøre, selvom de er ramt af sygdom, computernedbrud m.m. Jeg synes alle jer i bestyrelsen skal klappe jer selv på skulderen og sige at selvom nogle af tingene går langsomt eller bliver aflyst, så gør i alle jeres bedste og det er det vigtigst, og der er altså også ting som lykkes. Det er dem vi skal huske, og ikke de ting som går skævt. Jeg er rigtig glad for at denne forening er til og den har hjulpet mig meget
                     :yeah:  :juble:  :wave2:  :juble:  :yeah:
Senest rettet af mosegaardmortensen89 5. mar 2012 23:09, rettet i alt 1 gang.

Gunvor
Indlæg: 269
Tilmeldt: 30. jan 2012 11:24

Indlæg af Gunvor » 5. mar 2012 23:03

Alle medlemmer af DHF kan få udfærdiget stamtavler på deres hamstere (gælder dog ikke hybrider). Stamtavlen er et godt værktøj for dén, der ønsker at avle, og ønsker man at udstille sin hamster, SKAL den have en stamtavle udfærdiget hos DHF. Du behøver dog ikke et opdrætternavn for at kunne få stamtavler på dine dyr.


Som jeg læser det, skal man være medlem af DHF, man behøver dog ikke at være opdrætter.
Med venlig hilsen

Gunvor


http://hamstervejen.weebly.com

Låst