Skal Dansk Hamster Forening også overleve i 2012?

Alt vedrørende vores forening - fx udstilling, stamtavler og nyheder.
Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Skal Dansk Hamster Forening også overleve i 2012?

Indlæg af Lykke » 27. feb 2012 16:58

Kære alle hamsterinteresserede!

Dansk Hamster Forening holder generalforsamling én gang om året i april-maj. Her diskuteres alle de formelle ting om økonomi, planer for året og valg af bestyrelse.

Sidste år (i 2011) blev det foreslået at nedlægge foreningen. Problemet er, at vi er en meget lille forening med kun få aktive.
Vi fandt lige præcis nok personer til at samle en bestyrelse, der kunne køre foreningen videre.

Desværre har vi alle også arbejde og privatliv ved siden af vores interesse for hamsterne - og vi har i realiteten være for få aktive i bestyrelsen til at varetage arbejdet. Når vi har efterspurgt hjælp fra andre her på forum, har interessen været stor, men det har ikke ført til at nogen (eller kun for få) faktisk meldte sig til at hjælpe.

Vi kommer derfor til på den næste generalforsamling (der bliver i slutningen af april eller i maj) at diskutere de samme ting igen!

Heldigvis har vi fået flere nye opdrættere i løbet af det sidste år - og der er også nye ansigter på forum og blandt foreningens medlemmer.

Jeg vil derfor bede en stille bøn til jer alle om at overveje at gå ind i bestyrelsesarbejdet eller tilbyde at hjælpe på anden vis (skrive til HamsterNyt, finde egnede lokaler til udstilling, hjælpe med at stå i en stand på et marked, svare på spørgsmål på forum osv.). Hvis vi er mange om arbejdet, behøver det ikke kræve så meget af hver enkelt!

Man kan være opdrætter, have en enkelt hamster eller være mor til en der har en hamster - det er åbent for alle (medlemmer).

I bestyrelsen skal der helst sidde 7 faste bestyrelsesmedlemmer, samt 2 suppleanter.

Arbejdet har tidligere være beskrevet her:
http://www.hamsterland.dk/forum/viewtopic.php?t=9966

Skriv endelig her eller på pb til mig, hvis du har spørgsmål eller er interesseret i at deltage i foreningens arbejde.

mange hilsner
Mette/ Lykke

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Indlæg af Laeborg » 27. feb 2012 19:31

Jeg har tidligere tilbudt min hjælp til fx. kodning af en ny hjemmeside, og jeg kan i denne omgang også godt stille op til bestyrelsen, hvis det er nødvendigt for foreningens overlevelse, dog har jeg meget svært ved at deltage i begivenheder på Sjælland og lignende. :)

Én ting er dog sikkert - vi er nød til at blive mere aktive som forening, og så få afholdt de udstillinger, happenings og hvad der ellers skal til for at folk øjnene op for os som forening.
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

MorTilKatja
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. feb 2012 09:03

Indlæg af MorTilKatja » 27. feb 2012 20:36

Så vidt jeg ved skal der i en bestyrrelse kun sidde 5 faste og 2 sub..

Jeg har desværre ikke overskudet til at hjælpe, heller ikke på udstillinger pgs min angst..
Hilsen Tanja.

Mor til en dejlig hambamse fra 2016 og en dyretosset datter fra 2009

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 27. feb 2012 21:08

Vores vedtægter siger 5-7 faste medlemmer og 1-2 suppleanter. Vores erfaring er, at 5 ikke er nok. Der er altid nogen, som ikke er særligt aktive af den ene eller anden grund, og så er der bare ikke nok personer til at løfte opgaven. Derfor skrev jeg 7.  :)

MorTilKatja
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. feb 2012 09:03

Indlæg af MorTilKatja » 27. feb 2012 21:22

Lykke skrev:Vores vedtægter siger 5-7 faste medlemmer og 1-2 suppleanter. Vores erfaring er, at 5 ikke er nok. Der er altid nogen, som ikke er særligt aktive af den ene eller anden grund, og så er der bare ikke nok personer til at løfte opgaven. Derfor skrev jeg 7.  :)
Men hvad er det i mener der ikke er aktive nok i bestyrelsen?

Da jeg var i Hittekilling der var man ikke nødvendigvis samlet når man lavede noget, men havde små opgaver som man stod for..

Den er ikke en særlig storforening, og tjener ikke det store, da det meste af salget for killinger går til foder, sutteflasker, neutralisering osv osv til nye killinger..
Hilsen Tanja.

Mor til en dejlig hambamse fra 2016 og en dyretosset datter fra 2009

Desiree
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 5. jun 2007 15:49

Indlæg af Desiree » 27. feb 2012 21:31

Jeg mener bestemt vi skal overleve, og melder mig under fanerne.
mvh Desiree

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 27. feb 2012 21:35

Jeg mener, at de små opgaver ikke bliver lavet.
Der er altid nogen som er (langtids-)syge, på barsel, har overarbejde eller lignende grunde til ikke at yde en aktiv indsats - og det kan være helt legitime grunde, men det er et problem for foreningen, hvis der så kun er 2 eller 3 personer tilbage til arbejde.

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 27. feb 2012 21:38

Desiree skrev:Jeg mener bestemt vi skal overleve, og melder mig under fanerne.
Helt fantastisk!
(havde nok luret den mulighed)

Også til dig Jonas!

Man behøver ikke kunne deltage i alle arrangementer for at deltage  :D

Eva-trold
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. mar 2011 14:09

Indlæg af Eva-trold » 27. feb 2012 22:33

Øvøv at man ikke er fyldt 18! Jeg ville så gerne hjælpe  :( Men sådan er det jo. Så kan man kun håbe på at vi overlever for det skal vi!!!!
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 28. feb 2012 09:07

Jeg er helt enig med jer andre. Jeg ønsker ikke foreningen bliver nedlagt.

Jeg har længe gået og overvejet om det med bestyrelse er noget for mig, men jeg har besluttet at jeg også gerne vil stille op, og tilbyde min hjælp hvor der er behov for den  :D

kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Indlæg af kwo » 28. feb 2012 16:19

Selv om man ikke er fyldt 18, kan der godt være brug for hjælp. F.eks. til udstillinger, hvor vi skal bruge folk til at tage imod entré, sidde ved tombolaen osv.  :-)
Kenneth Worm

Eva-trold
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. mar 2011 14:09

Indlæg af Eva-trold » 28. feb 2012 22:00

Ok, det vil jeg gerne hjælpe med hvis jeg kan og har tid :wink:
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Loan
Indlæg: 802
Tilmeldt: 22. jul 2006 23:37

Indlæg af Loan » 1. mar 2012 19:43

Det bliver en fremtid uden mig, da jeg ikke længere holder hamstere, og ikke har gjort det et godt stykke tid.
Håber dog der er nogle som vil tage arbejdet op, så foreningen ikke skal lukke så alt arbejde har været spildt.
Hilsen
Loan Vejby

Gunvor
Indlæg: 269
Tilmeldt: 30. jan 2012 11:24

Indlæg af Gunvor » 3. mar 2012 14:34

Jeg vil gerne hjælpe til i foreningen - på den ene eller anden måde. Problemet er, at selvom det er ved at være et stykke tid siden jeg indsendte indmeldelsen og betalte, har jeg endnu ikke hørt noget. Jeg har efterfølgende skrevet to fange uden at få svar. Jeg håber det er er enestående tilfælde for ellers ser det ikke godt ud for foreningens fremtid.
Men som sagt, jeg vil gerne gøre mit til at foreningen kan fortsætte. Jeg synes, det er vigtigt, at hamsteren også i fremtiden er et sundt dyr (det gælder alle arterne).
Med venlig hilsen

Gunvor


http://hamstervejen.weebly.com

Eva-trold
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. mar 2011 14:09

Indlæg af Eva-trold » 3. mar 2012 15:40

Der gik også lang tid før jeg fik svar. Det er nu 5 måneder siden jeg sendte stamtavle ansøgning ind og jeg har stadigvæk ikke fået dem...
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Låst