skuffet over den måde mam bliver bedømmet på

Alt vedrørende vores forening - fx udstilling, stamtavler og nyheder.
chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: skuffet over den måde mam bliver bedømmet på

Indlæg af chlin » 22. maj 2014 13:48

Og de mange der sælger vinterhvide og campBells og siger at man selv skal søge tavle hos dhf ja det er vidst kun mig som udtaler det på min hjemmeside. Jeg (og måske bodil stadig?) er så vidt vides de eneste der avler renartede uden at registrere i dhf. Så det kunne være interessant at vide hvem de mange er???
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: skuffet over den måde mam bliver bedømmet på

Indlæg af PiaH » 22. maj 2014 15:43

Lars Nielsen63 du er hermed slettet på ventelisten på hamstere fra mig.
Fra mig og Zoo

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: skuffet over den måde mam bliver bedømmet på

Indlæg af taysha » 22. maj 2014 16:16

Tak for dit indlæg Lars, Nu fik du sikret dig at alle der er opdrættere og medlem af dette forum, uanset om opdrætter er med i DHF eller ej, ved hvem du er, og hvad du står for.

Jeg vil give dig det råd at sætte dig ind i tingene før du flipper ud på den måde. DHF er en klub af mennesker med fælles interesse. Nogen er opdrættere, andre er ikke.
Nogen har en del hamstre, andre kun en eller få.
Jeg er opdrætter og jeg har derfor, som jeg læser dit indlæg en hel fabrik ... dvs en hamsterfabrik med hele TO hamstre - en af hver køn - som i øvrigt ikke har lavet et kuld endnu. Jeg tror sgi ikke den fabrik løber ret godt rundt.
Jeg er opdrætter, fordi jeg har et opdrætternavn og det har jeg fordi jeg gerne vil sætte mit navn på mine hamstre, og dermed stå ved det jeg laver. Sådan tror jeg mange opdrættere tænker.

Ja, jeg planlægger at sælge ungerne, når og hvis de kommer - hvis man går og tror at man kan beholde alle ungerne selv, så er man uendeligt naiv, eller uendeligt uvidende om dyrs reproduktion. Især hvis man har tænkt sig at "lade naturen gå sin gang"

Jeg gider af princip ikke skændes over internettet, så jeg smutter ud af denne tråd igen og vil så bruge lidt tid på at hygge om mine to fabrikshamstre.
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Re: skuffet over den måde mam bliver bedømmet på

Indlæg af darkangel87 » 22. maj 2014 17:14

Du har også lige sørget for dine reservationer hos mig er ophørt.
Jeg gider ikke høre på at skulle angribes fordi du tror du ved hvordan det foregår hos opdrættere, hvilket du tydeligvis ikke gør.
Så kan de hamstere glæde nogle søde børn istedet der rent faktisk sætter pris på det arbejde jeg har lagt i at de kan få et godt kæledyr
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: skuffet over den måde mam bliver bedømmet på

Indlæg af chlin » 22. maj 2014 18:41

taysha skrev:... vil så bruge lidt tid på at hygge om mine to fabrikshamstre.
Nej Christina det må du endelig ikke gøre. Husk at den ene kommer fra en kæmpe fabrik og Fenella er jo ikke avlet til kæl og hygge men udelukkende for at jeg kunne tjene penge :oops:
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: skuffet over den måde mam bliver bedømmet på

Indlæg af LiseJuul » 22. maj 2014 20:52

Vi er nemlig så ligeglade med vores dyr at vi er meget forsigtige med hvem vi sælger unger til.. Ej, men nu må det stoppe. Enhver opdrætter (ikke avler) har ret til at sige nej - det kan du ikke brokke dig over. Det eneste du har opnået med dette er at der ikke er nogen af os som ønsker at sælge hamstere til dig. Især med de forhold du beskriver.

Held og lykke.
Billede

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: skuffet over den måde mam bliver bedømmet på

Indlæg af Luna » 22. maj 2014 21:47

Uhyggeligt som folk ofte bare trækker "Jeres dyr med stamtavler er møgelendige i forhold til hybrider"- kortet, når de bliver fornærmede :S SÅ LAD DA VÆR MED AT SØGE RENARTEDE DYR I FØRSTE OMGANG hvis ikke du kan se forskellen! Fair nok, du er sur på en eller to opdrættere, men lad dog for guds skyld være med at ødelægge alle vores andres dag! Jesus mand!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

gnaverhuset
Indlæg: 233
Tilmeldt: 31. dec 2013 14:45

Re: skuffet over den måde mam bliver bedømmet på

Indlæg af gnaverhuset » 22. maj 2014 21:49

Luna skrev:Uhyggeligt som folk ofte bare trækker "Jeres dyr med stamtavler er møgelendige i forhold til hybrider"- kortet, når de bliver fornærmede :S SÅ LAD DA VÆR MED AT SØGE RENARTEDE DYR I FØRSTE OMGANG hvis ikke du kan se forskellen! Fair nok, du er sur på en eller to opdrættere, men lad dog for guds skyld være med at ødelægge alle vores andres dag! Jesus mand!
Lige mine ord :)
Moeskjær's Hamsteropdræt :)

Facebook: moeskjaer's hamstery

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: skuffet over den måde mam bliver bedømmet på

Indlæg af Rasholm » 23. maj 2014 06:17

Meget trist at der er så mange som tror en stamtavle "bare er et stykke papir". En stamtavle er meget mere end paipir. Det er OPDRÆTTERE som virkelig tænker meget over hvilke hamster de sætter sammen, hvilke farver, hvilke temperamenter, hvilket udseende i forhold til standarden. Det er opdrættere som ønsker at få lige præcis den hamster som bare er perfekt. Den perfekte hamster findes så desværre ikke, da intet er 100% perfekt, men med fornuftig avl, kan man dælme komme langt hen imod det. Og det kan man ikke mindst fordi man kan se i en stamtavle hvilke linier der går forud.
De rigtige opdrættere får ikke bare unger i flæng på deres hamster, de lader ikke bare naturen råde, hvor hamster risikere at få det ene kuld efter det andet, uden hensyntagen til at det rent faktisk slider ret meget på en hun's krop at være konstant drægtig.
En rigtig opdrætter parre ikke sin hun på dag et hvor den er gammel nok, de giver den lidt ekstra tid til rigtig at blive voksen, og så den også opnår en fornuftig vægt, så den helbredsmæssigt bedre kan klare en graviditet og et kuld søde, men nok til tider ustyrlig kuld unger :wink:
En rigtig opdrætter får i langt de fleste tilfælde kun 2 kuld unger på deres hamster, hvor hvis de lod naturen råde, at et hamster kunne ende med at få 5-6-7-8 kuld måske i deres forholdsvise korte liv - hvilket jo er at drive rovdrift på sin hamster.
En rigtig opdrætter sørger for at deres unger får en god start på livet, at de har fået det rigtige foder i deres opvækst, at ungerne hver og en er blevet håndteret i hænder, er blevet nusset med. Det betyder, at en opdrætter kender sine unger ret meget og vil kunne fortælle en køber om lige den præcis deres unges finurligheder og personlighedstræk, om det er en stille hamster, en forsigtig hamster eller det er den i kuldet som laver mest sjov og ballade.

Så det at være opdrætter og have stamtavle på sine hamster, kræver langt mere omtanke og engagement end folk er klar over. Så det er helt tydeligt,at du Lars ikke kender den væsentlige forskel på OPDRÆTTERE og hamster-fabrikker !
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

gnaverhuset
Indlæg: 233
Tilmeldt: 31. dec 2013 14:45

Re: skuffet over den måde mam bliver bedømmet på

Indlæg af gnaverhuset » 23. maj 2014 07:04

Rasholm skrev:Meget trist at der er så mange som tror en stamtavle "bare er et stykke papir". En stamtavle er meget mere end paipir. Det er OPDRÆTTERE som virkelig tænker meget over hvilke hamster de sætter sammen, hvilke farver, hvilke temperamenter, hvilket udseende isforhold til standarden. Det er opdrættere som ønsker at få lige præcis den hamster som bare er perfekt. Den perfekte hamster findes så desværre ikke, da intet er 100% perfekt, men med fornuftig avl, kan man dælme komme langt hen imod det. Og det kan man ikke mindst fordi man kan se i enstamtavle hvilke linier der går forud.
Derigtige opdrættere får ikke bare unger i flæng på deres hamster, de lader ikke bare naturen råde, hvor hamster risikere at få fra det ene kuld efter det andet, uden hensyntagen til at det rent faktisk slider ret meget på en hun's krop at være konstant drægtig.
En rigtig opdrætter parre ikke sin hun på dag et hvor den er gammel nok, de giver den lidt ekstra tid til rigtig at blive voksen, og så den også opnår en fornuftig vægt, så denhelbredsmæssigt bedre kan klare en graviditet og et kuld søde men nok til tider ustyrlig kuld unger.
En rigtig opdrætter får i langt de fleste tilfælde kun 2 kuld unger på deres hamster,hvor hvis. De lod naturen råde, at et hamster kunne ende medat få 5-6-7-8 kuld måske i deres forholdsvise korte liv - hvilket jo er at drive rovdrift på sin hamster.
En rigtig opdrætter sørger for at deres unger får en god start på livet, at de har fået den rigtige foder i deres opvækst, at ungerne hver og en er blevet håndteret i hænder, er blevet nusset med. Det betyder, at en opdrætter kender sine unger ret meget og vil kunne fortælle en køber om lige den unge de vælger finurligheder og personlighedstræk, om det er en stille hamster, en forsigtig hamster eller det er den i kuldet som lavermest sjov og ballade.

Så det at være opdrætter og have stamtavle på sine hamster, kræver langt mere omtanke og engagement end folk er klar over. Så det er helt tydeligt,at du ikke kender den væsentlige forskel på OPDRÆTTERE og hamster-fabrikker !
Præcis :)
Moeskjær's Hamsteropdræt :)

Facebook: moeskjaer's hamstery

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: skuffet over den måde mam bliver bedømmet på

Indlæg af taysha » 23. maj 2014 07:42

det er dælemne godt skrevet Rasholm!
Perfekt forklaret!
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Re: skuffet over den måde mam bliver bedømmet på

Indlæg af darkangel87 » 23. maj 2014 10:45

Rasholm skrev:Meget trist at der er så mange som tror en stamtavle "bare er et stykke papir". En stamtavle er meget mere end paipir. Det er OPDRÆTTERE som virkelig tænker meget over hvilke hamster de sætter sammen, hvilke farver, hvilke temperamenter, hvilket udseende isforhold til standarden. Det er opdrættere som ønsker at få lige præcis den hamster som bare er perfekt. Den perfekte hamster findes så desværre ikke, da intet er 100% perfekt, men med fornuftig avl, kan man dælme komme langt hen imod det. Og det kan man ikke mindst fordi man kan se i enstamtavle hvilke linier der går forud.
Derigtige opdrættere får ikke bare unger i flæng på deres hamster, de lader ikke bare naturen råde, hvor hamster risikere at få fra det ene kuld efter det andet, uden hensyntagen til at det rent faktisk slider ret meget på en hun's krop at være konstant drægtig.
En rigtig opdrætter parre ikke sin hun på dag et hvor den er gammel nok, de giver den lidt ekstra tid til rigtig at blive voksen, og så den også opnår en fornuftig vægt, så denhelbredsmæssigt bedre kan klare en graviditet og et kuld søde men nok til tider ustyrlig kuld unger.
En rigtig opdrætter får i langt de fleste tilfælde kun 2 kuld unger på deres hamster,hvor hvis. De lod naturen råde, at et hamster kunne ende medat få 5-6-7-8 kuld måske i deres forholdsvise korte liv - hvilket jo er at drive rovdrift på sin hamster.
En rigtig opdrætter sørger for at deres unger får en god start på livet, at de har fået den rigtige foder i deres opvækst, at ungerne hver og en er blevet håndteret i hænder, er blevet nusset med. Det betyder, at en opdrætter kender sine unger ret meget og vil kunne fortælle en køber om lige den unge de vælger finurligheder og personlighedstræk, om det er en stille hamster, en forsigtig hamster eller det er den i kuldet som lavermest sjov og ballade.

Så det at være opdrætter og have stamtavle på sine hamster, kræver langt mere omtanke og engagement end folk er klar over. Så det er helt tydeligt,at du ikke kender den væsentlige forskel på OPDRÆTTERE og hamster-fabrikker !
Nej nej vi laver jo genforsøg med hamsterne lige som hitler gjorde med mennesker (kommer af en besked fra LArs på facebook)
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

gnaverhuset
Indlæg: 233
Tilmeldt: 31. dec 2013 14:45

Re: skuffet over den måde mam bliver bedømmet på

Indlæg af gnaverhuset » 23. maj 2014 10:48

:lol:
Moeskjær's Hamsteropdræt :)

Facebook: moeskjaer's hamstery

Låst