Min guldhamster er ikke renlig

Alt vedrørende vores forening - fx udstilling, stamtavler og nyheder.
Låst
Gumle
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. dec 2014 15:42

Min guldhamster er ikke renlig

Indlæg af Gumle » 16. dec 2014 07:30

Jeg fik en lille guldhamster fra 3 uger siden, og nu er den begyndt at gå på toilet over alt i sit bur... Jeg har læst at de kun gør det i et bestemt hjørne.

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Min guldhamster er ikke renlig

Indlæg af Lotte » 16. dec 2014 08:22

Det har jeg også oplevet, og jeg tror, det er, fordi den nu er så tryg, at den afmærker hele buret som sit territorium. Den har højst sandsynligt et hjørne, hvor den tisser mest, men alt andet skal jo også markeres. Mine 2 hamstere har en overgang tisset meget i deres løbehjul, men det er de heldigvis holdt op med.
Din lille guldhamster skal nok finde ud af det, er jeg sikker på. Men det kan godt være, det lige tager lidt tid.

Hamsterheaven
Indlæg: 38
Tilmeldt: 9. jun 2014 17:07

Re: Min guldhamster er ikke renlig

Indlæg af Hamsterheaven » 30. dec 2014 20:12

Jeg har oplevet at det fleste af mine hamstere fra et meget tidligt alder kan vænne sig til at tisse i et bestemt sted. Det er ofte i de kuld jeg har selv opdrættet, at hvis deres mor var vant at bruge en toilet, ja så gøre ungerne det automatisk.. Men hvis du få en lille hamster hjemme fra en opdrætter, den lille hamster kan være meget slået ude over den store nye område den nu få, er det ingenting der ser eller lugter bekendt. Det gøre den forvirret og den ved ikke hvor den skal tisse, og de søger rundt i buret for at finde det rigtige sted at holde sig renlig i. Det kan tage tid før den endelig finder det sted den skal bruge, men når du begynder at se at den foretrækker et sted, j a så sæt en lille bakke nede med måske noget sand eller noget som kan absorbere fugt, og den.lille hamster vil finde ud af det eventuelt. men jeg har også set at der er nogle hammers finder aldrig ude af det og stadig tisser alle steder, men det er langt fra regelmæssigt. Tror du vil finde at din hamster vil eventuelt finde 'det' rigtig sted at bruge når han bliver lidt ældre. Mht at de tisser i hjulet, ja, det har mine gjort hele tiden også på en bestemt alder, men heldigvis vokser fra det for det mest.
Bodil, Hamsterheaven. Medlem DHF

Låst