Hvordan lægger jeg billeder ind i et indlæg?

Alt vedrørende vores forening - fx udstilling, stamtavler og nyheder.
Lilly03

Hvordan lægger jeg billeder ind i et indlæg?

Indlæg af Lilly03 » 11. jun 2008 19:14

Ja, det burde være nemt, men det er som om mine billeder er FOR store, og jeg kan altså bare ikke finde ud af at forminske dem! Er der nogen af jer derude, der ved hvordan jeg gør det?  :wink:

Passionen

Indlæg af Passionen » 11. jun 2008 19:50

Der er to ting, jeg gør for at lave dem mindre.

1. jeg åbner billedet i noget, der hedder Microsoft Office Picture Manager, og "beskærer" den lidt. (der er en funktion, der hedder det :P)

2. efter det skal du redigere det. Det gør du i paint, hvor du "billede" finder funktionen "stræk/vrid". Så formindsker du den, indtil du har den passende størrelse. :)

Og det er ikke pinligt at tilstå det. Jeg havde også problemer med det i starten  8-)

Men held og lykke med det! ^^

Lilly03

Indlæg af Lilly03 » 11. jun 2008 19:58

Mange tak, må se om jeg kan finde ud af det ;)

Passionen

Indlæg af Passionen » 11. jun 2008 20:07

Lilly03 skrev:Mange tak, må se om jeg kan finde ud af det ;)
Ellers spørger du bare. :)

Lilly03

Indlæg af Lilly03 » 11. jun 2008 20:09

Passionen skrev:
Ellers spørger du bare. :)
Bare en aftale  :lol:

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 12. jun 2008 08:00

Der er slet ikke nogen grund til at bruge paint. I Microsoft Office Picture Manager vælger du bare rediger og så derefter tilpas. Så kan du hele tiden følge med i hvor mange pixels dit billed er og stoppe når det er lille nok. Du kan også vælge den funktion der hedder komprimer billed. Der plejer jeg at vælge til websider. Så passer det fint her ind.
Paint er meget sjovt men ikke optimalt. Programmet er fuldstændigt det samme som det var for 15 år siden, hvor min familie fik den første computer derhjemme.

Hvis du vil have mere hjælp siger du bare til. Ellers hvis der er noget jeg skal forklare nærmere.

kaslejne

Indlæg af kaslejne » 12. jun 2008 10:36

Bare et lille spørgsmål :)

Hvor vil i overhovede gøre det mindre på pc'en?

Når man oploader til photobucket gør den det jo den størrelse du har valgt, det er da klart det nemmeste :)

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 12. jun 2008 13:44

Hvis man nu ikke bruger photobucket. Den er heller ikke lige frem den hurtigste til at uploade billeder...

Jeg svarede bare på passions indlæg. Men hvis lilly03 gerne vil lære photobucket, vil jeg da også gerne forklare dette.

Lilly03

Indlæg af Lilly03 » 12. jun 2008 15:14

Hvad gør jeg når jeg lige har fundet ud af at Microstoft Picture IKKE er der på min computer?..  :?

Lul

Indlæg af Lul » 12. jun 2008 17:50

Mange hilsner fra Louise ;D

kaslejne

Indlæg af kaslejne » 12. jun 2008 17:53

AnnaR skrev:Hvis man nu ikke bruger photobucket. Den er heller ikke lige frem den hurtigste til at uploade billeder...

Jeg svarede bare på passions indlæg. Men hvis lilly03 gerne vil lære photobucket, vil jeg da også gerne forklare dette.
Det kommer nu an på ens forbindelse til nettet.
Hvis du har en god forbindelse, tager det 2 sek. (pr. billede) og det er da hurtige en at sidde at lave alle billederne små

liv

Indlæg af liv » 12. jun 2008 18:24

nogen der ved hvad man gør når man har en Mac computer?

kaslejne

Indlæg af kaslejne » 12. jun 2008 18:56

liv skrev:nogen der ved hvad man gør når man har en Mac computer?
Enten kan du bruge photobucket eller også kan du downloade irfanView.
Det er nok de letteste måde :)

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 12. jun 2008 20:12

Lilly03: Så vil jeg foreslå at du bruger det der hedder photobucket(.com). Det er gratis og når du har lavet en bruger der inde skal du bare vælge det sted hvor man uploader filer. Husk at du skal vælge hvilken størrelse billeder skal have inden du vælger hvilke billeder du vil uploade. Jeg plejer vist at vælge Large. Når du så har uploadet dit billed trykker du bare en enkel gang i feltet ud for IMG Code. Så kopier den automatisk den kode og så skal du bare sætte den ind i det indlæg du vil skrive. Og når du har trykket udført så først der kan man se dit billed i indlægget.
Synes det er at strække og vridde i paint er helt &¤#&/¤!# langsom og gammel dags metode.

Hvis du har spørgsmål spørger du bare løs.

Christina S.R.

Indlæg af Christina S.R. » 12. jun 2008 20:42

Vedr. Mac:

Jeg har downloadet et program der hedder iZoom til at formindske billeder med og det er bare herre-nemt.
Man trækker bare billedet derind og formindsker det og vupti  :)
Knus Christina
Ejer af hamstrene Sif og Silvara & cairn terrieren Kayleigh. Har tidligere haft hamsteren Nefertiti (Nef) og dværghamsteren Maximilian (Max). Se mine hamstre på http://www.greenlilyrabbit.dk/hamstere.html

Låst