registrering af inportede hamstere...

Alt vedrørende vores forening - fx udstilling, stamtavler og nyheder.
Låst
contraria

registrering af inportede hamstere...

Indlæg af contraria » 31. aug 2008 09:45

jeg skal lige være helt sikker... er ledt i tvivl.

når man inporter fra udlandet vil det kun være den hamster som bliver indporteret som kan registres og dens stamtavle bag den vil være tom.... ikke

hvis man fik tilladelse fra opdrætterne hvis hamstre som ligger i stamtavlen.. ville man så ku oprette dem alle og der med få udfyldt stamoplysningerne bag den inporterrede hamster?

hvis overstående kan lade sig gøre... skal de udlanske opdrættere så skrive til sekretariatet om at de har godtaget det, eller er deres mail med tilbage melling til mig okay samtykke?
de venligste hilsner amanda

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 31. aug 2008 11:25

Det kan man desværre ikke - svenske hamstere har et stb.nr, der ikke kan indsættes i feltet med forældrenes stb.nr, der altid (i DK) skal bestå af flg. nr. : 200_ - xxxx
Mange hilsner fra Jeanne.

contraria

Indlæg af contraria » 31. aug 2008 12:05

okay.. takker... :P  så må jeg jo leve med tomme fælder ved mine inpoterede hamstere..

tillægs spørgsmål... vil det så fremgå at det er en inport? :scratch: det ku måske være en god ide da de ellers vil blive taget som værende dyrehandler hamstere...

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 31. aug 2008 12:13

Der kommer til at stå "udenlandsk registreret"  :D

kwo

Indlæg af kwo » 31. aug 2008 12:18

Jeanne skrev:Det kan man desværre ikke - svenske hamstere har et stb.nr, der ikke kan indsættes i feltet med forældrenes stb.nr, der altid (i DK) skal bestå af flg. nr. : 200_ - xxxx
Det kan vel i teorien godt lade sig gøre.

Hamsteren får så bare et nyt dansk nummer, der ikke stemmer med det du har stående på den svenske stamtavle. Så det vil give dig en del forvirring at gøre det.
Kenneth Worm

contraria

Indlæg af contraria » 31. aug 2008 12:46

jeg ved det funger fint inden for race katte... altså man henter en kat hjem som har stamtavle i *** som køre med 08 L777 som stamnr. og mit eget forbund er """ og de køre med et andet nummer system. man har så to stamtavler på samme kat. man har så alle papir på samme kat samlet i samme bog/mappe, og derved vil man ku nem ku finde lige de papir der er relevant for det man skal bruge dem til.

her ville jeg så bare sende ind til registrering enkelt hvis og stille og roglit opbygge stamtavlen fra bunden af. jeg vil så seføljeligt ligge inde med daske stamtavler på hamstere som ike er mine, men dem ku jeg jo sende til de rette mennesker. de vil så ha to stamtavler i to forskællige forbund og vil derved ku tage til danmark og udstille deres nu indregistreret hamstre(hvis de stadig er i live)

jeg vil jo uanset ha toi stamtavler på mine to inporter.. så hvor forviringen ligger kan jeg ikke lige se :oops:

men det er rert at have styr på nu hvor jeg skal til at registre Cantal og Parmesan :D

kwo

Re: registrering af inportede hamstere...

Indlæg af kwo » 31. aug 2008 12:53

contraria skrev:jeg skal lige være helt sikker... er ledt i tvivl.

når man inporter fra udlandet vil det kun være den hamster som bliver indporteret som kan registres og dens stamtavle bag den vil være tom.... ikke

hvis man fik tilladelse fra opdrætterne hvis hamstre som ligger i stamtavlen.. ville man så ku oprette dem alle og der med få udfyldt stamoplysningerne bag den inporterrede hamster?

hvis overstående kan lade sig gøre... skal de udlanske opdrættere så skrive til sekretariatet om at de har godtaget det, eller er deres mail med tilbage melling til mig okay samtykke?
Men det kræver at de svenske opdrættere sender en fuldmagt direkte til bestyrelsen.
Kenneth Worm

contraria

Indlæg af contraria » 31. aug 2008 12:54

ok.

kwo

Indlæg af kwo » 31. aug 2008 13:26

Vent lige med at sende dem her ind lidt endnu. Det kan være at jeg har misforstået noget. :-)

Men vi tager det op på næste møde, så det skulle snart blive præciseret.
Kenneth Worm

contraria

Indlæg af contraria » 31. aug 2008 13:32

takker.

det ku jo være rigtig godt hvis der ku findes en slags "transfer"... så jeg vil bare afvente jeres resultat af mødet :D

kwo

Indlæg af kwo » 31. aug 2008 16:47

Jeg må beklage at jeg ikke lige fik læst reglerne godt nok.  :oops:

Men som der står i første linie af reglerne på hjemmesiden:
"Alle medlemmer af DHF kan få udfærdiget stamtavler på deres hamstere ..."
Det vigtige her er DERES hamstere. Man kan altså kun lave stamtavle på dyr, som man selv ejer, hvad enten de er født hos én eller købt.
Kenneth Worm

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 31. aug 2008 16:49

Netop - så det du skal gøre, Contraria er, at få opdrætteren af din hamster til at sende mig en fuldmagt på, at du må få lavet stamtavle på din svenske hamster  :D

contraria

Indlæg af contraria » 31. aug 2008 20:23

okay.. så den svenke opdrætter som har givet mig deres stamtavle skal give samtykke på at den hamster jeg har købt og betalt for til vider avl godt må registrers i dhf så jeg kan avle på den herjemme...

det vil jeg så gøre... takker

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 31. aug 2008 20:27

contraria skrev:okay.. så den svenke opdrætter som har givet mig deres stamtavle skal give samtykke på at den hamster jeg har købt og betalt for til vider avl godt må registrers i dhf så jeg kan avle på den herjemme...

det vil jeg så gøre... takker
- Netop  :D

- Det var så lidt  :D

Låst