Hamstertræf og generalforsamling 2009

Alt vedrørende vores forening - fx udstilling, stamtavler og nyheder.
Låst
Jeanne
Indlæg: 1747
Tilmeldt: 12. jan 2007 22:26

Indlæg af Jeanne » 17. feb 2009 12:47

Jeg véd godt, det lyder hårdt, men det ER altså vores erfaring, at jyderne generelt ikke har været gode til at bakke op om vores arrangementer, hvad enten det har været på sjælland eller i jylland.
Ved jyske arrangementer er der altid deltagelse fra sjælland - men sjældent omvendt - faktisk kun én gang i de to år, jeg har været i bestyrelsen. Hvis man ser på de seneste to arrangemeneter - udstilling på sjælland - og udstillingen i jylland om tre uger :
På den sjællandske (og det er kun 3 mdr. siden) kom der 15 sjællænder og udstillede (ingen jyder). På udstillingen om tre uger kommer 9 jyder - og 7 sjællændere (her ville antallet have været 10 sjællændere, hvis der ikke havde været sygdom).
Mange hilsner fra Jeanne.

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 17. feb 2009 12:59

Jeanne skrev:Jeg véd godt, det lyder hårdt, men det ER altså vores erfaring, at jyderne generelt ikke har været gode til at bakke op om vores arrangementer.
ved jyske arrangementer er der altid deltagelse fra sjælland - men sjældent omvendt - faktisk kun én gang i de to år, jeg har været i bestyrelsen. Hvis man ser på de seneste to arrangemeneter - udstilling på sjælland - og udstillingen i jylland om tre uger :
På den sjællandske (og det er kun 3 mdr. siden) kom der 15 sjællænder og udstillede (ingen jyder). På udstillingen om tre uger kommer 9 jyder - og 7 sjællændere (her ville antallet have været 10 sjællændere, hvis der ikke havde været sygdom).
tja men det siger vel så også lidt om at de sidste to gf'er i jylland har været holdt uden der reelt har været aktive jyder?
De aktive jyder er vel de 9 aktive vi ser nu på udstillingen - men jeg tror (ved) næppe at alle 9 har muligheden for at tage til Sjælland...

De sidste to gf'er på jylland har jeg aldri forstået - for der har ikke været jyder nok med interessen! de er først ved at komme nu.. så hvorfor der har været holdt i jylland forstår jeg ikke når man tydeligt herinde har kunne se det var sjællændere der var flest af...
men nu sidder der tilfældigvis jyder i år - for første gang! - som gerne ville have været med - men ikke kan nu fordi det flyttes...
men fred være med det..
hold det endelig på sjælland - men der kommer ikke flere aktive jyder af det... og de der er aktive nu bliver næppe mere aktive af det...


det er præcis som den roklub jeg kommer i - de brokker sig over at der ingen unge er - men de gør ikke en pind for de unge når de endelig er derude og gerne vil ro...
det er samme problem...

Self er der geografi forskelle - og der vil ALTID være nogen som ikke kan komme med pga. hvor det holdes...

men at brokke sig over at jyderne ikke har deltaget før - der var INGEN i jylland der ville deltage før fordi seriøsiteten bare ikke havde ramt jylland endnu... også derfor jeg synes det har været underligt det var i jylland før!
men hvorfor så afholde jyderne nu hvor de endelig gir udtryk for de vil? når der endelig sidder nogle og vil - så fjerner man muligheden..

jeg håber sandelig den gf blir fyldt til bristepunktet med sjællændere...
:?   ellers er det altså lidt trist! mildest talt!
der sidder vel omkring 5-10 jyder som kunne komme til en jydsk gf - så jeg håber virkelig der er flere sjællændere - ud over bestyrelsen - som dukker op til gf'en!

så må vi se om der er andre end mig fra jylland som kan få arrangeret at bruge en weekend på at tage til gf på sjælland... og få råd til det...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

contraria
Indlæg: 768
Tilmeldt: 25. nov 2007 15:06

Indlæg af contraria » 17. feb 2009 13:06

jeg syns så at man skal lade vær med at klage over at jyderne ikke møder op, når nu beslutningen er taget.

det med odense, så have jeg fået den opfattelse at der var en som tilbød sit hjem til GF. :oops:


om endt er, så uanset hvor vi holder det (med mindre det bliver i en af de der betalings båse på broen) skal vi alle betale for at møde op. nogen mere ind andre.

er selv på SU så ved godt hvordan det er for alle parter.

jeg er bare blevet trat af at høre på at jyderne ikke kommer.
ja der kom ingen de til to forgåne GF'er, men efter som der i det vær til fald er kommet 4 nye aktive jyder til, så ku der jo være at var en chance for at de ville møde op i år.

og det ku måske være meget godt med en afstemning for at se om der overhovedet ville komme nogen hvis det lå hænholds vis sønderjylland vis silkeborg kontra sjælland. i stedet for bare at feje dem afvejen på grund af to dårlige år. vi er tros alt i et år hvor vi blomstre både på sjældand men så sandeligt også i jylland.
de venligste hilsner amanda

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 17. feb 2009 13:12

må sige jeg nok desvære må melde fra til gf og træf når det er rykket derover, jeg ville vildt gerne med, men kan ikke selv holde til at køre derover og hjem igen og ikke lige umiddelbart har nogen der kan tage med og køre for mig.
nu ved jeg ikke hvor meget der er gjort for at gøre folk opmærksom på at dhf eksistere, men ved at kendskabet til foreningen i jylland er rimelig minimal.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 17. feb 2009 13:16

darkangel87 skrev:må sige jeg nok desvære må melde fra til gf og træf når det er rykket derover, jeg ville vildt gerne med, men kan ikke selv holde til at køre derover og hjem igen og ikke lige umiddelbart har nogen der kan tage med og køre for mig.
nu ved jeg ikke hvor meget der er gjort for at gøre folk opmærksom på at dhf eksistere, men ved at kendskabet til foreningen i jylland er rimelig minimal.
tja du ku tage toget til vejle eller fredericia og køre med mig derover - men jeg planlægger nok at finde et sted og sove hos nogle bekendte  - hvis de kan - så jeg tar der over dagen inden og kører hjem fra gf...
en 9-timers tur på en dag tar jeg bare ikke i bil :shock:  ikke igen!  :?

men kan du finde et sted at sove derovre kan du fint køre med mig fra fredericia e.l.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

AnetteFrost
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 1. jul 2008 22:54

Indlæg af AnetteFrost » 17. feb 2009 13:18

tja... kunne da godt være at det var en ide med en afstemning... jo jeg ville helst sikkert komme hvis jeg havde mulighed for det, men på sjælland nej, fyn - ved det ik, jylland - sandsynligvis.

Det er meget svært at planlægge når man ikke har nogen datoer at gå ud fra.

Nu kan jeg ikke lige huske hvad der står i vedtægterne, men en ide kunne være at det var altid samme weekend GF blev afholdt.

hvis jeg havde råd, havde jeg lånt mine forældres bil der kan der være 6 voksne i ialt. også er der faktisk ikke så dyrt at tage over broen hvis man fylder bilerne. mener der koster mellem 800 og 1000 at kører derover selv og delt med 5 eller 6 er det jo ikke mere en max 200 kr. og det ville jeg sagtens kunne finde. Mon ikke der var andre der også havde kørekort sådan man ikke skulle kører 8-900 km på en dag.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 17. feb 2009 13:21

burrus skrev:
darkangel87 skrev:må sige jeg nok desvære må melde fra til gf og træf når det er rykket derover, jeg ville vildt gerne med, men kan ikke selv holde til at køre derover og hjem igen og ikke lige umiddelbart har nogen der kan tage med og køre for mig.
nu ved jeg ikke hvor meget der er gjort for at gøre folk opmærksom på at dhf eksistere, men ved at kendskabet til foreningen i jylland er rimelig minimal.
tja du ku tage toget til vejle eller fredericia og køre med mig derover - men jeg planlægger nok at finde et sted og sove hos nogle bekendte  - hvis de kan - så jeg tar der over dagen inden og kører hjem fra gf...
en 9-timers tur på en dag tar jeg bare ikke i bil :shock:  ikke igen!  :?

men kan du finde et sted at sove derovre kan du fint køre med mig fra fredericia e.l.
så har jeg jo problemet med dyrene herhjemme for jeg har 2 hunde jeg ikke lige kan få passet nogen steder, og kæresten vil også gerne med til de forskellige ting. men nu må vi se
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 17. feb 2009 13:26

darkangel87 skrev:
burrus skrev:
darkangel87 skrev:må sige jeg nok desvære må melde fra til gf og træf når det er rykket derover, jeg ville vildt gerne med, men kan ikke selv holde til at køre derover og hjem igen og ikke lige umiddelbart har nogen der kan tage med og køre for mig.
nu ved jeg ikke hvor meget der er gjort for at gøre folk opmærksom på at dhf eksistere, men ved at kendskabet til foreningen i jylland er rimelig minimal.
tja du ku tage toget til vejle eller fredericia og køre med mig derover - men jeg planlægger nok at finde et sted og sove hos nogle bekendte  - hvis de kan - så jeg tar der over dagen inden og kører hjem fra gf...
en 9-timers tur på en dag tar jeg bare ikke i bil :shock:  ikke igen!  :?

men kan du finde et sted at sove derovre kan du fint køre med mig fra fredericia e.l.
så har jeg jo problemet med dyrene herhjemme for jeg har 2 hunde jeg ikke lige kan få passet nogen steder, og kæresten vil også gerne med til de forskellige ting. men nu må vi se
hm få hundene passet et sted og tag kæresten med  :wink:  der er da plads til 4 i en bil :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 17. feb 2009 13:28

burrus skrev:
darkangel87 skrev:
burrus skrev: tja du ku tage toget til vejle eller fredericia og køre med mig derover - men jeg planlægger nok at finde et sted og sove hos nogle bekendte  - hvis de kan - så jeg tar der over dagen inden og kører hjem fra gf...
en 9-timers tur på en dag tar jeg bare ikke i bil :shock:  ikke igen!  :?

men kan du finde et sted at sove derovre kan du fint køre med mig fra fredericia e.l.
så har jeg jo problemet med dyrene herhjemme for jeg har 2 hunde jeg ikke lige kan få passet nogen steder, og kæresten vil også gerne med til de forskellige ting. men nu må vi se
hm få hundene passet et sted og tag kæresten med  :wink:  der er da plads til 4 i en bil :wink:
kunne jeg også godt hvis det ikke var fordi at de to steder jeg lige kan komme i tanke om er der andre hunde og den store kan ikke med hunde større end ham selv (nogen der sagde problemhund)
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 17. feb 2009 13:31

men inden jeg tør planlægge noget ville sted og tidspunkt være rart..

det er lidt svært at planlægge overnatning i gentofte hvis det er på vestsjælland...  :?  eller hvis det er weekenden inden skriftlig eksamen e.l....  :?

jeg tør ikke planlægge noget før der er fundet tid og sted...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Jeanne
Indlæg: 1747
Tilmeldt: 12. jan 2007 22:26

Indlæg af Jeanne » 17. feb 2009 13:49

Burrus og Contraria : jeg kan ikke forstå, I bliver ved at sige, vi brokker os over manglende deltagelse fra jyderne. Vi KONSTATERER bare gang på gang, at det er sådan.
Jeg kan heller ikke, forsåt, I bliver ved at nævne, at der er kommet 4 aktive jyder til - der er altså også kommet aktive sjællændere til !
Jeg mener så bare ikke, at fordi man er aktiv på forum er ensbetydende med, at man vil deltage på GF  :?
Mange hilsner fra Jeanne.

contraria
Indlæg: 768
Tilmeldt: 25. nov 2007 15:06

Indlæg af contraria » 17. feb 2009 13:57

Jeanne skrev:Vi takker for de tilbud, vi har fået af jer, der vil lægge hus til GF og træf. Vi har dog besluttet, at lægge GF og træf i år på sjælland, og dét er der flere grunde til : der er dobbelt så mange medlemmer på sjælland som i jylland. De fleste bestyrelses-medlemmer er fra sjælland - og så er vores erfaring desværre, at selvom vi afholder det i jylland, møder der ikke rigtig nogen jyder op.
Vi håber således, der er nogen på sjælland, der har lyst til at lægge hus til GF og træf 2009. (April eller maj)  :D
jeg ved så ikke lige vad du så kalder denne sætning.


og det er det som fik mig op af stolen.

bliver det holdt i jylland har der allerede været til savn fra 3-4 jyder om at de gerne vil komme. og der er nok nogle fler som mæller sig når de kænder datoen.

nu har i jo troffet en beslutning om at lig det på sjælland. og så er der måski ingen jyder som kommer 2 har ellerade mældt fra igen.

uanset hvor det bliver holdt så kommer jeg.  :lol:
de venligste hilsner amanda

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 17. feb 2009 14:00

Jeanne skrev:Burrus og Contraria : jeg kan ikke forstå, I bliver ved at sige, vi brokker os over manglende deltagelse fra jyderne. Vi KONSTATERER bare gang på gang, at det er sådan.
Jeg kan heller ikke, forsåt, I bliver ved at nævne, at der er kommet 4 aktive jyder til - der er altså også kommet aktive sjællændere til !
Jeg mener så bare ikke, at fordi man er aktiv på forum er ensbetydende med, at man vil deltage på GF  :?
i konstatere på tilfælde, hvis omstændigheder som ikke er gældende mere :wink:
for et år siden var der ingen aktive jyder - de sidder her i dag...
så er det da klart at der for et år siden ikke dukkede nogen op?
folket skal lige have lov til at opdage dhf i jylland! Det går ikke så voldsomt stærkt! slet ikke uden pr ... (jeg VED godt bestyrelsen har mange opgaver osv. og pr ikke er først på listen - men det er nu en gang nødvendigt hvis dhf skal ses - også i jylland! og uden pr kan man næppe bebrejde at man er lang tid om at opdage en)

At man har holdt gf i jylland de sidste år er mig en gåde? jeg fatter ikke hvorfor - der har jo netop ikke været interesse for det i jylland! Der har knap været nogen i jylland der anede dhf eksisterede!

Men nu sidder der flere jyder synes det er øv at det flyttes...
havde man fra start meldt ud det var i københavn - så fint så måtte man leve med det og så sad man ikek nu og følte muligeden blev "fjernet"- men først melder ud at det skal være i jylland - så ikke pga. manglende sted/interesse...
Men så må i da også forvente at der nu sidder jyder og er trætte af det fordi der endelig er kommet nogle aktive jyder som gerne ville have haft muligheden nu...

men find nu et sted og et tidspunkt så vi jyder har en chance for at få planlagt at tage til sjælland! :wink:
ellers kommer der i hvert fald ikke nogen fra jylland...  :(  

jeg håber bare det bliver CENTRALT - a la københavn med ordentlige trafik muligheder med s-tog, metro og by-busser så det er til at komme til...  
for ellers ku man lige så godt holde det i sønderjylland...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Jeanne
Indlæg: 1747
Tilmeldt: 12. jan 2007 22:26

Indlæg af Jeanne » 17. feb 2009 14:05

contraria skrev:
Jeanne skrev:Vi takker for de tilbud, vi har fået af jer, der vil lægge hus til GF og træf. Vi har dog besluttet, at lægge GF og træf i år på sjælland, og dét er der flere grunde til : der er dobbelt så mange medlemmer på sjælland som i jylland. De fleste bestyrelses-medlemmer er fra sjælland - og så er vores erfaring desværre, at selvom vi afholder det i jylland, møder der ikke rigtig nogen jyder op.
Vi håber således, der er nogen på sjælland, der har lyst til at lægge hus til GF og træf 2009. (April eller maj)  :D
jeg ved så ikke lige vad du så kalder denne sætning.
jeg synes nu selv, det er "ordentligt" formuleret - ikke som brok - blot en konstatering. men det kommer jo også an på, hvordan man vælger at læse det.
Mange hilsner fra Jeanne.

Jeanne
Indlæg: 1747
Tilmeldt: 12. jan 2007 22:26

Indlæg af Jeanne » 17. feb 2009 14:07

Burrus, det er jo ikke rigtigt, hvad du siger. Der har været mange jyder, der har været temmelig aktive på forum, og som aldrig har vist sig til vores arrangementer. At man er aktiv på forum er altså ikke ensbetydende med, at man vil deltage på arrangementer !
Mange hilsner fra Jeanne.

Låst