Bork's opdræt - Herning/ Aalborg

Alle registrerede opdrættere må én tråd, hvor kan de præsentere deres opdræt.
Låst
Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Bork's opdræt - Herning/ Aalborg

Indlæg af Luna » 2. jan 2014 00:03

Så er det vidst på tide at jeg får præsenteret mit opdræt herinde! :)

Opdrættet hedder Bork's Opdræt - Bork er mit efternavn, og derfor optimalt som opdrætternavn :P Jeg befinder mig i Hammerum (Herning) men min familie bor i Aalborg, hvor jeg også er ofte.

Den 27. December 2011 købte jeg Eddie i en dyrhandel i Aalborg, og han var så skøn og havde jordens dejligste temperament. Han døede desværre af en tandbyld da han var kun 10½ måned. Derefter fik jeg Luna, som startede det hele, og var grunden til jeg meldte mig ind i DHF og begyndte at bruge forum.

Hos guldhamsterne er mit fokus at avle skimmel på cremevarianter på korthåret, men vil ikke afvise at jeg kommer til at lave lidt andre farver også ;)

Min guldhamsterbestand består i øjeblikket af 6 guldhamstere:

Luna f. 15. august 2012 - Sølvgrå Umbrouse - A_ B_ E_ P_ Sgsg U_ - pensioneret
Fraglebergets Magica f. 10. oktober 2013 - Langhåret Zobel - Aa Bb ee ll Pp Uu
Lumi f. 28. maj 2013 - Farve vides ikke med sikkerhed - pensioneret pga. adfærd
Gnaske f. 1. december 2012 - Gylden Umbrouse - Aa Ll Uu
Liam O'Connor f. 15. juni 2013 - Langhåret skimmel sølvzobel- aa B_ ee ll Pp Sgsg U_ Whwh
Dadel f. 5. oktober 2013 - Sort hårløs - aa, hrhr - Pensioneret

Vinterhvide:

Kwo's Jørdis f. 2. oktober 2013 - agouti - Dd pepe
Hamsterheavens Soffi f. 8. august 2013 - pearl agouti - Dd Pepe

Når jeg laver kuld, så tænker jeg først og fremmest på, hvem forældrene er, og hvordan deres temperament er. Jeg forsøger samtidig at lave rigtig smukke dyr, men temperamentet kommer klart i første række, da mine dyr primært bliver solgt som kæledyr.

I er velkomne til at kigge forbi min hjemmeside: http://www.borkshamster.dk og min facebookside: https://www.facebook.com/BorksHamster
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Låst