Spørgsmål ang. opdræt...

Generelle ting omkring vores forum og brugen af det. Nye brugere bør starte her.
Låst
JasMal

Spørgsmål ang. opdræt...

Indlæg af JasMal » 12. jun 2008 09:14

Hejsa,

jeg vil gerne starte opdræt op her ved mig... jeg melder mig i dag ind i foreningen  :lol:  og vil også søge om tilladelse til opdræt....

men er lidt usikker om hvordan og hvorledes  :oops:

Ang. stamtavle - jeg har f.eks kun på Mikki helt sikkert med hans gener m.m. - de andre ved jeg ikke 100 % da de er købt i dyrhandlere.... Men kan man så godt lave stamtavler selv om den ene part ikke er stamtavle på ? sorry men er nød til at høre jer ad *ss*

Og skal jeg så bare sende mail afsted om ønsket opdrætternavn ?

Håber det er oki jeg spørger  :roll:

Ringling

Indlæg af Ringling » 12. jun 2008 09:21

Det mener jeg sagtens, at du kan! Ved forældrene står der jo så bare de forfædre, man kender hos Mikki, og hos Askepot bliver den bare blank. Men de kommer begge to til at stå på ungernes stamtavler, så det er intet problem.  :D
Men det er en god ide at vente med at få stamtavle på forældrene, indtil ungerne er farvebestemte, for hvis nu der dukker uventede gener op, kan de komme med på forældrenes stamtavle.  :wink:
Hilsen Lotte
Billede

Passionen

Re: Spørgsmål ang. opdræt...

Indlæg af Passionen » 12. jun 2008 09:42

JasMal skrev:Hejsa,

jeg vil gerne starte opdræt op her ved mig... jeg melder mig i dag ind i foreningen  :lol:  og vil også søge om tilladelse til opdræt....

Ang. stamtavle - jeg har f.eks kun på Mikki helt sikkert med hans gener m.m. - de andre ved jeg ikke 100 % da de er købt i dyrhandlere.... Men kan man så godt lave stamtavler selv om den ene part ikke er stamtavle på ? sorry men er nød til at høre jer ad *ss*

Det jeg har gjort er at sende denne mail til Jeanne om medlemsskab og navn.

Du kunne prøve det samme. Hvad skal den hedde da? Din opdræt? :)
Skal også have stamtavler på Kowu og Kiwi + ungerne når jeg sælger dem. Men såååå langt er jeg endnu ikke kommet. ^^

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 12. jun 2008 09:48

du kan godt få lavet stamtavler på dine dyr selvom de er fra dyrehandleren, der vil bare stå "Ukendt" som forældre, bedsteforældre osv.
Synes klart du skal registrere dine dyr (dog lige vente med Askepot til hun har fået unger så du kender hendes genkode) hvis du har tænkt dig at avle.

JasMal

Indlæg af JasMal » 12. jun 2008 09:57

Hopiw skrev:du kan godt få lavet stamtavler på dine dyr selvom de er fra dyrehandleren, der vil bare stå "Ukendt" som forældre, bedsteforældre osv.
Synes klart du skal registrere dine dyr (dog lige vente med Askepot til hun har fået unger så du kender hendes genkode) hvis du har tænkt dig at avle.
jeg laver ikke stamtavler før hun har født - godt vil gerne lige se hvad der gemmer sig i hende *ss*

JasMal

Indlæg af JasMal » 12. jun 2008 10:02

Passionen skrev:

Skal også have stamtavler på Kowu og Kiwi + ungerne når jeg sælger dem. Men såååå langt er jeg endnu ikke kommet. ^^
Jeps selvfølgelig er det oki du spørger he he  :wink:  

Jeg kan bare ikke finde mailen til hende  :oops:  Har du den så jeg kan sende he he *ss*

Jeg har et ønske om at det skal hedde RetsmaH Opdræt  :lol:  8-)  Jaeh nok et underligt navn, men har det med at læse og vende ord he he... såeh derfor dette navn *ss*

Passionen

Indlæg af Passionen » 12. jun 2008 11:39

JasMal skrev:
Passionen skrev:

Jeps selvfølgelig er det oki du spørger he he  :wink:  

Jeg kan bare ikke finde mailen til hende  :oops:  Har du den så jeg kan sende he he *ss*

Jeg har et ønske om at det skal hedde RetsmaH Opdræt  :lol:  8-)  Jaeh nok et underligt navn, men har det med at læse og vende ord he he... såeh derfor dette navn *ss*
Hehe. Fedt navn. Hun står bla. som kasserer, og det kan du finde under noget med registrering til DHF. Mener jeg...  :?

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 12. jun 2008 11:53

Mail-adressen er : kasserer-dhf@mail.dk    :D
Mange hilsner fra Jeanne.

JasMal

Indlæg af JasMal » 12. jun 2008 12:01

Jeanne skrev:Mail-adressen er : kasserer-dhf@mail.dk    :D
Taaaark mailer fluks til dig  :lol:  8-)

Låst