Indbydelse til udstilling.

Generelle ting omkring vores forum og brugen af det. Nye brugere bør starte her.
liv

Indlæg af liv » 17. okt 2008 20:47

skulle bare bruge et andet internet program så nu er det fikseet!!

Lykke

Indlæg af Lykke » 18. okt 2008 06:15

liv skrev:skulle bare bruge et andet internet program så nu er det fikseet!!
Det kan være noget med at opdatere siden, fordi den ellers bare bruger den samme version som sidst du gik ind på siden - jeg havde et lignende problem forleden.

contraria

Indlæg af contraria » 18. okt 2008 09:57

håber jeg ligger den rigtigt nu :oops:

må et andet medlem udstille mine dyr???

(da jeg selv ikke kan på dagen, men gerne vil ha bedømt nogle af dem (jeg er til katte udstilling i hillerød både lørdag og søndag))
de venligste hilsner amanda

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 18. okt 2008 09:59

vi vender tilbage med svar, da vi ikke lige har tænkt over dette spørgsmål og vender tilbage, så snart bestyrelsesmedlemmerne/udstillingsudvalget har givet deres besyv med.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

liv

Indlæg af liv » 18. okt 2008 10:06

hvis man har sendt en besked til jer hvor der står at ens guld skal i standarten og man så kommer derovre og i så ikke synes han/hun passser til standart kan man så godt vælge et andet udstilling som kæledyr eller må han/hun så slet ikke være med?? :wink:

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 18. okt 2008 10:25

Du tilmelder dit dyr inden du kommer på udstillingen og derfor kan dyret kun opstille i det du har tilmeldt dyret til og det kan ikke ændres på selve udstillingen.
Bedømmelsen giver jo udslaget på om dyret lever op til standarden eller ej og det sker jo først på selve udstillingen.

Eksempelvis skal min datter have 2 dyr med. Hun har 3 muligheder:
1. det ene dyr i standard og det andet i børn.
2. begge i børn.
3. begge i standarden.
Men hun er nødt til at vælge på forhånd.
Senest rettet af sabkoch 18. okt 2008 10:26, rettet i alt 1 gang.

Billede

contraria

Indlæg af contraria » 18. okt 2008 10:26

liv så må man tage den bedømmelse du får i standart klassne og når der så kommer udstilling igen må du tilmælle ham i kæledyrs kattegorien. :wink:

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 18. okt 2008 10:27

nemlig

Billede

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 18. okt 2008 10:43

sabkoch skrev:Eksempelvis skal min datter have 2 dyr med. Hun har 3 muligheder:
1. det ene dyr i standard og det andet i børn.
2. begge i børn.
3. begge i standarden.
Men hun er nødt til at vælge på forhånd.
Hvorfor må hun ikke udstille i kæledyr? Hun har da mange flere muligheder end 3?

contraria

Indlæg af contraria » 18. okt 2008 10:53

fordi at et dyr kan kun stille op i en kategori...

tag f.eks. min Orca.

jeg skal tilmælle ham i EN kategori inden udstillingen og det er KUN den ene han kan stille op til på DEN udstilling hvor han er tilmældt den katekori.

så sidder jeg nu og tilmæller ham i Kæle klassen. så vil han kun ku deltage i kæleklassen på denne udstilling.
finder bedømmelsen så grund lag for at han ku komme langt i standart klassen. ja så må jeg vente til den næste udstilling kommer til at få ham op i standart klassen.

så her på vinter udstillingen kan jeg kun vælge en klasse. f.eks. kæledyrs klassen. men jeg må så vente til en forår eller sommer udstilling til at få ham bedømt i standart klassen. hvis JEG finder ham egnet.

så vidt jeg har forstået er det eneste dommerne skal tagestilling til er den skrevne tekst som nu er for den klasse de dømmer... hvilket hvil sige at de skal ikke til at tage stilling til om det pågældende dyr kan begå sig i en af de andre klasser...
derfor er det kun ejeren eller udstilleren som kan bedømme FØR tilmælding om hvilken klasse dyret egner sig bedst til.

ret mig lige hvis jeg har forstået det forkert.

Lykke

Indlæg af Lykke » 18. okt 2008 11:07

contraria skrev:fordi at et dyr kan kun stille op i en kategori...

tag f.eks. min Orca.

jeg skal tilmælle ham i EN kategori inden udstillingen og det er KUN den ene han kan stille op til på DEN udstilling hvor han er tilmældt den katekori.

så sidder jeg nu og tilmæller ham i Kæle klassen. så vil han kun ku deltage i kæleklassen på denne udstilling.
finder bedømmelsen så grund lag for at han ku komme langt i standart klassen. ja så må jeg vente til den næste udstilling kommer til at få ham op i standart klassen.

så her på vinter udstillingen kan jeg kun vælge en klasse. f.eks. kæledyrs klassen. men jeg må så vente til en forår eller sommer udstilling til at få ham bedømt i standart klassen. hvis JEG finder ham egnet.

så vidt jeg har forstået er det eneste dommerne skal tagestilling til er den skrevne tekst som nu er for den klasse de dømmer... hvilket hvil sige at de skal ikke til at tage stilling til om det pågældende dyr kan begå sig i en af de andre klasser...
derfor er det kun ejeren eller udstilleren som kan bedømme FØR tilmælding om hvilken klasse dyret egner sig bedst til.

ret mig lige hvis jeg har forstået det forkert.
Det var mulighederne for at vælge hvilken kategori man skulle tilmelde, der blev snakket om.

Så du misforstod vist spørgsmålet, men det du skriver er vist ellers korrekt  :D

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 18. okt 2008 19:25

Det er helt korrekt AnnaR - Livs hamster kan også opstille i kæledyr.´s klassen. Tror jeg var for fikseret på det med standarden og så det at min datter er under 16 år.

Billede

liv

Indlæg af liv » 18. okt 2008 19:50

contraria skrev:liv så må man tage den bedømmelse du får i standart klassne og når der så kommer udstilling igen må du tilmælle ham i kæledyrs kattegorien. :wink:
okay :D på den måde! troede de lavede standart papirene fordi ens hamster skulle være sådan for at kunne komme med! :lol:

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 18. okt 2008 20:08

F. eks. står der nedenstående om en hvidbåndet guldhamster i standarden

Båndet skal være centralt placeret og må ikke være
skævt eller brudt

Båndet skal have klart afgænsede og paralle kanter

Bredden skal ca. være 1/3 af dyrets krop

Biledet viser en hvidbåndet zobel - en sådan hamster (det er/var min egen) ville ikke leve op til standarden om det hvide bånd og jeg ville derfor udstille den i kæledyrsklassen.
Båndet er hverken centralt placeret ej heller afgrænset med paralle kanter. Og det er absolut brudt og skævt.
Vedhæftede filer
sally 1 mdr 300-2.jpg
sally 1 mdr 300-2.jpg (38.5 KiB) Vist 3977 gange

Billede

liv

Indlæg af liv » 18. okt 2008 20:20

men når det er en langhåret gylden umbrouse satin synes jeg det er liidt sværere at finde ud af men tror jeg prøver at stille ham i standarten og se hvad de siger.. så kan jeg jo så ud fra bedømmelsen se om jeg næste gang skal deltage i noget andet. :wink:

er det ikke sværer for vinterhvide dværge at vinde i standart? eller er der mange der får pokaler i standart bare man kommer op på 94 point?? :) eller er det bare én der får pokalen i standart??

Låst