Indbydelse til udstilling.
Nu er det jo så også mindstemål.Spot skrev:Jeg ville aldrig sætte mine dyr i så lille en boks i mere end ½ timeAnnaR skrev:Er det kun mig der synes at en 23x15x16 cm boks er ret lille til en hel dag?
Kan en boks på 21x17x15 cm godtages?? For sådan nogle har jeg i forvejen.
Er der nogen begrænsning for hvor stor den må være?
Og fællesmål - altså både for guldhamstere og dværghamstere.
Endelig bør man huske at hamsterne nok vil bruge det meste af dagen på at ligge og sove.
Kenneth Worm
Uanset om de sover eller ej - så tage de ikke skade af at være i sådan en kasse
Jeg skal vist ikkke fortælle hvor mange DAGE hamsterne fra Sverige var i deres bokse i forbindelse med dommer-kurset - så vil der da være nogen, der falder ned af stolene :lol:
Men jeg kan da skynde mig at sige, at selvom et par af dem brød ud af deres kasser, og den store jagt gik - ja så havde de det altså fint i de 2½ døgn, de var i kasserne - ups, der kom jeg til at skrive det alligevel :lol:
Jeg skal vist ikkke fortælle hvor mange DAGE hamsterne fra Sverige var i deres bokse i forbindelse med dommer-kurset - så vil der da være nogen, der falder ned af stolene :lol: Men jeg kan da skynde mig at sige, at selvom et par af dem brød ud af deres kasser, og den store jagt gik - ja så havde de det altså fint i de 2½ døgn, de var i kasserne - ups, der kom jeg til at skrive det alligevel :lol:
Mange hilsner fra Jeanne.
-
FrkHoumann
Øv øv øv .. Hvorfor kunne det ikke være weekenden i næste uge for der er jeg i KBH og så kunne jeg ta Tyson med ..
Ihh såå nedren jeg er nu
Vil så gern udstille Tyson ..
Men well det må blive en anden gang, men vil nu lige se på om jeg ikke kan komme den 15.
Mirakler kan ske
Ihh såå nedren jeg er nu
Men well det må blive en anden gang, men vil nu lige se på om jeg ikke kan komme den 15.
Mirakler kan ske
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com
http://www.mel-bollen.weebly.com
Jeg tænkte på, om I kunne beskrive, hvordan tingene kommer til at foregå på udstillingen (sådan for dummies...)?
Til træffet igår fandt jeg f.eks. ud af at en af årsagerne til kravene til transportkasserne er, at de skal bæres hen til dommerbordet, når de skal bedømmes. (jeg havde forestillet mig noget helt andet)
Hvordan kommer det til at foregå med salgsdyr? Er der én samlet salgsafdeling, hvor I har fundet en til at stå og sælge - eller står man selv ved sine salgsdyr? Skal man have sine salgsdyr sammen med sine udstillingsdyr - og skal man så stå der hele tiden? osv.
I regelsættet nævner I, at der f.eks. må være kiks i boksen. Må der være en almindelig foderblanding (altså korn, frø osv.)?
Til træffet igår fandt jeg f.eks. ud af at en af årsagerne til kravene til transportkasserne er, at de skal bæres hen til dommerbordet, når de skal bedømmes. (jeg havde forestillet mig noget helt andet)
Hvordan kommer det til at foregå med salgsdyr? Er der én samlet salgsafdeling, hvor I har fundet en til at stå og sælge - eller står man selv ved sine salgsdyr? Skal man have sine salgsdyr sammen med sine udstillingsdyr - og skal man så stå der hele tiden? osv.
I regelsættet nævner I, at der f.eks. må være kiks i boksen. Må der være en almindelig foderblanding (altså korn, frø osv.)?
I Retningslinjer for bedømmelse (guldhamster, standard) står:
Hoved: "ører og øjne som en ligesidet trekant" - hvad betyder det? (ører og øjne giver jo 4 punkter...)
Hvad betyder et ikke-godkendt temperament for bedømmelsen?
----------------
Foregår bedømmelsen af alle dommere på én gang, eller deler I dyrene op, så en dommer tager én gruppe dyr og en anden tager en anden gruppe?
-----------------
Skal man have hamsterens stamtavle med på udstillingen? Det synes, jeg ikke jeg kan se nogen steder.
Hoved: "ører og øjne som en ligesidet trekant" - hvad betyder det? (ører og øjne giver jo 4 punkter...)
----------------
Foregår bedømmelsen af alle dommere på én gang, eller deler I dyrene op, så en dommer tager én gruppe dyr og en anden tager en anden gruppe?
-----------------
Skal man have hamsterens stamtavle med på udstillingen? Det synes, jeg ikke jeg kan se nogen steder.
Lykke skrev:I Retningslinjer for bedømmelse (guldhamster, standard) står:
----------------
-----------------
for at det kan give en lige sidet trekant må de jo tage snuden i "brug" - så hvis du kigger forfra skal der fra snude til øre til øre til snude være en lige sidet trekant hvor øjnene ligger "på" trekanten
og ja jeg vil tro du bør have stamtavle med på dine dyr
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
liv
altså der står man skal have noget agurk og sovested i kassen men må man godt putte lidt mere derned?
+ når man har en langhåret hamster er det jo lidt svært at rede den lige inden det bliver ens tur for hvis man sætter den ned igen kommer det jo savsmuld i pelsen..
og kan man godt melde et dyr til og så hvis der kommer noget ivejen lade være med at tage det med eller hvad gør man i sådan en situation?
er der større chance for at dyr med flotte stamtavler for flere point eller er det kun dyret selv man bedømmer??
på forhånd tak!
+ når man har en langhåret hamster er det jo lidt svært at rede den lige inden det bliver ens tur for hvis man sætter den ned igen kommer det jo savsmuld i pelsen..
og kan man godt melde et dyr til og så hvis der kommer noget ivejen lade være med at tage det med eller hvad gør man i sådan en situation?
er der større chance for at dyr med flotte stamtavler for flere point eller er det kun dyret selv man bedømmer??
på forhånd tak!
Smukke Sally er fra ca januar 2006.sabkoch skrev:Det kommer Kenneth til at afgøre, hvem der skal have flødebollerne - det er "Smukke Sally", som vi fik fra Kenneth for lang tid siden. :PKäthe: vil vædde en pakke flødeboller på at der har været dominant spot inde over den hvidbåndede på billedet
Jeg troede det bare ville være at slå op, enten på min pc eller i et ringbind, da det tog over. Men lige omkring årsskiftet 2005/2006 (hvor jeg begyndte at skrive det på papirer og ikke har fået overført til pc endnu), mangler der ca 6 måneder, som må ligge på papir i en eller anden flyttekasse.
Mine data på pc som går til slutningen af september 2005, viser at dengang havde jeg mine hvidbåndede zobel i rene stammer der gik 9 generationer tilbage. Skulle der have været dominant spot imellem så har det i hvert fald i hver generation givet sig til udtryk ligesom på Smukke Sally. Og uden en eneste typisk dominant spot med hvide pletter i ansigtet eller andre steder.
Så ud fra det må flødebollerne vist gå til Käthe. :)
Kenneth Worm
1) Som jeg forestiller mig det (og som det foregår i Sverige), så kommer alle salgsdyr og udstyr til at stå på et separat bord. Ved siden af sine dyr/ting lægger man sedler med pris og navnet på ejeren. Interesserede købere kan så henvende sig til ejeren og ordne handelen. Er ejeren ikke til stede, kan det gå gennem en person, der er tiknyttet udstillingen. Det kan jo ikke kræves at folk skal bindes til at sidde ved deres ting hele dagen og vente.Lykke skrev: Hvordan kommer det til at foregå med salgsdyr? Er der én samlet salgsafdeling, hvor I har fundet en til at stå og sælge - eller står man selv ved sine salgsdyr? Skal man have sine salgsdyr sammen med sine udstillingsdyr - og skal man så stå der hele tiden? osv.
2) Ja, der står jo f.eks. kiks. Andet foder er også tilladt.
Kenneth Worm