HJÆLP!

Generelle ting omkring vores forum og brugen af det. Nye brugere bør starte her.
Låst
kathrine8D
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 29. jun 2009 14:20

HJÆLP!

Indlæg af kathrine8D » 21. jul 2009 09:31

ja hjælp nu har tusind gange prøvet at
få sådan et lille billede ind (altså der hvor der står noget om en)
jeg går ind i min profil går ned og trykker på gennemse
så kommer det nogle billeder jeg har hentet på nettet og lagt ind på min
computer vælger billedet og trykker udfør for neden af profilen også
kommer der ikke noget billede den bliver ved med at sige

Billedfilen skal være mindre end 80 pixel bred og 80 pixel høj

og hvad er en url..?
Senest rettet af kathrine8D 21. jul 2009 09:55, rettet i alt 2 gange.
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 21. jul 2009 09:36

Det lyder som om det billede du prøver at lægge ind er for stort. Jeg har ingen erfaring med sådan noget, så kan ikke sige, hvad du skal gøre, men jeg tror, der er andre der har spurgt til det samme før, så prøv at tjekke nogle af de andre tråde.

kathrine8D
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 29. jun 2009 14:20

Indlæg af kathrine8D » 21. jul 2009 09:39

Lykke skrev:Det lyder som om det billede du prøver at lægge ind er for stort. Jeg har ingen erfaring med sådan noget, så kan ikke sige, hvad du skal gøre, men jeg tror, der er andre der har spurgt til det samme før, så prøv at tjekke nogle af de andre tråde.
det har men forstår det ikke helt :(
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

sabkoch
Indlæg: 1704
Tilmeldt: 2. aug 2005 11:52

Indlæg af sabkoch » 21. jul 2009 10:09

Du gør det rigtigt nok, men inden du henter billedet, skal du lave om på størrelsen af billedet, så det kun er 80X80
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

kathrine8D
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 29. jun 2009 14:20

Indlæg af kathrine8D » 21. jul 2009 10:11

sabkoch skrev:Du gør det rigtigt nok, men inden du henter billedet, skal du lave om på størrelsen af billedet, så det kun er 80X80
tak :D  men hvordan GØR jeg det..? :oops:
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Indlæg af kwo » 21. jul 2009 11:34

Du skal bruge et program der kan redigere i billederne (ved at lave dem mindre). Der findes mange af den slags, så det er individuelt hvilket man foretrækker, og da vi ikke ved hvilket du vil anskaffe kan vi heller ikke guide dig igennem processen.

Prøv f.eks. dette program. Det har jeg prøvet tidligere, og så vidt jeg husker er det nemt at bruge:
http://www.vso-software.fr/products/image_resizer/
Kenneth Worm

kathrine8D
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 29. jun 2009 14:20

Indlæg af kathrine8D » 21. jul 2009 11:40

ok mange tak allle sammen
jeg har fået et lille profil billede ind nu
men jeg vil gerne have et andet også må jeg se om jeg finde ud af
at redigere billeder :D
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 21. jul 2009 11:52

jeg synes det nemmeste at redigere billeder med hvis det bare er størrelsen er Paint som følger med Windows..

Åbn billedet i paint og gå i toppen og vælg Billede- Tilpas størrelse/vrid. Her kan du så i % nedskalere billedet til en mindre størrelse og så gemme det bagefter.. Det er det jeg bruger til min billeder da jeg ikke lige er så super god med andre slags redigeringsprogrammer..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

kathrine8D
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 29. jun 2009 14:20

Indlæg af kathrine8D » 21. jul 2009 11:53

Wampi skrev:jeg synes det nemmeste at redigere billeder med hvis det bare er størrelsen er Paint som følger med Windows..

Åbn billedet i paint og gå i toppen og vælg Billede- Tilpas størrelse/vrid. Her kan du så i % nedskalere billedet til en mindre størrelse og så gemme det bagefter.. Det er det jeg bruger til min billeder da jeg ikke lige er så super god med andre slags redigeringsprogrammer..
ok mange tak jeg er nemlig hellere ikke lige så fiks med sådan noget :D
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

kamille bro

Indlæg af kamille bro » 17. sep 2009 07:56

kære Sabkock

Jeg har modtaget besked fra dig om at jeg ikke må kommentere Malthes H-kuld på salgs siden og skal flytte mine kommentarer.
Det beklager jeg og vil også gerne flytte det, men har simpelthen ikke check på hvordan jeg gør   :(  
Har prøvet men det lykkes ikke. Hvad gør jeg ?
Hilsen Kamillemor

AnetteFrost
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 1. jul 2008 22:54

Indlæg af AnetteFrost » 17. sep 2009 08:15

kamille bro skrev:kære Sabkock

Jeg har modtaget besked fra dig om at jeg ikke må kommentere Malthes H-kuld på salgs siden og skal flytte mine kommentarer.
Det beklager jeg og vil også gerne flytte det, men har simpelthen ikke check på hvordan jeg gør   :(  
Har prøvet men det lykkes ikke. Hvad gør jeg ?
Hilsen Kamillemor
Der er en billedtråd om det samme kuld under annoncaring af kuld, der er du yderst velkommen til at komme med kommentarer.

http://hamsterland.dk/forum/viewtopic.php?t=11563
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 17. sep 2009 08:27

Når du går ind og læser indlægget, kan du først kopiere teksten (så du kan lave et nyt indlæg med den samme tekst senere).
Derefter kan du oppe i højre hjørne af dit indlæg, se ordene Citer, Ændre og et kryds. Hvis du trykker på krydset, sletter du indlægget.
Når så du har kopieret teksten før du trykker på krydset, kan du gå ind i en anden tråd, f.eks. den malthesmor foreslår og lave et nyt indlæg, hvor du så sætter den kopierede tekst ind.

Låst