spørgsmål om at blive opdrætter

Generelle ting omkring vores forum og brugen af det. Nye brugere bør starte her.
Låst
minimus

spørgsmål om at blive opdrætter

Indlæg af minimus » 30. jul 2009 15:54

Hejsa,
jeg ved ikke om det høre til her under så i må flytte det hvis det er forkert :oops:

Hvis man efter et års medlemskab har lyst til at blive opdrætter er der så nogle regler for hvor mange hamster man skal ha.

eller hvor får kuld ?

og må det kun være med hamster der er købt hos en opdrætter i forvejen?

Jeg eller retter min drenge har 2 robor i farven agouti som er fra en dyrhandler.

det var de spørgsmål jeg lige havde :)

Benjamin
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 12. maj 2006 14:07

Indlæg af Benjamin » 30. jul 2009 15:57

Der er ingen regler for hvor mange dyr du skal have eller hvor tit du skal lave et kuld.
Dine dyr behøver ikke at komme fra en opdrætter, kun hvis du avler vinterhvide og campbells men den regl er udelukket for at undgå hybrider. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

AnetteFrost
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 1. jul 2008 22:54

Indlæg af AnetteFrost » 30. jul 2009 17:21

Her er de krav der stilles før man kan blive opdrætter

http://hamsterland.dk/avlere.htm

Men husk det er af foreningen man skal være medlem, det er ikke nok at man er det inde på forum.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

minimus

Indlæg af minimus » 30. jul 2009 18:32

Hvad nu hvis man har været opdrætter og stadig har sit navn ståene i nogle år kan man stadig bruge det eller hvad gør man så :)

Jeg har været medlem før og ville opstarte som opdrætter, jeg stadig bruge det navn?

Jeanne
Indlæg: 1747
Tilmeldt: 12. jan 2007 22:26

Indlæg af Jeanne » 1. aug 2009 08:38

Navnet er beskyttet i 5 år efter udmeldelse, så hvis man melder sig ind igen inden 5 år efter udmeldelse, kan man bruge sit navn igen  :D
Mange hilsner fra Jeanne.

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 1. aug 2009 11:08

Jeanne skrev:Navnet er beskyttet i 5 år efter udmeldelse, så hvis man melder sig ind igen inden 5 år efter udmeldelse, kan man bruge sit navn igen  :D
men skal man vente 1 år først?

kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Indlæg af kwo » 2. aug 2009 07:09

Lykke skrev:
Jeanne skrev:Navnet er beskyttet i 5 år efter udmeldelse, så hvis man melder sig ind igen inden 5 år efter udmeldelse, kan man bruge sit navn igen  :D
men skal man vente 1 år først?
Ja.

For at blive opdrætter, skal man have været medlem i ét år, og det skal være umiddelbart inden man bliver opdrætter.

Gamle medlemmer skal altså også vente et år, før de kan bruge deres gamle opdrætternavn igen (hvis det altså stadig er beskyttet).

Vi lavede jo netop reglen for at sikre en vis stabilitet hos vore opdrættere, og det gælder både gamle og nye. ;)
Kenneth Worm

minimus

Indlæg af minimus » 2. aug 2009 15:06

kwo skrev:
Lykke skrev:
Jeanne skrev:Navnet er beskyttet i 5 år efter udmeldelse, så hvis man melder sig ind igen inden 5 år efter udmeldelse, kan man bruge sit navn igen  :D
men skal man vente 1 år først?
Ja.

For at blive opdrætter, skal man have været medlem i ét år, og det skal være umiddelbart inden man bliver opdrætter.

Gamle medlemmer skal altså også vente et år, før de kan bruge deres gamle opdrætternavn igen (hvis det altså stadig er beskyttet).

Vi lavede jo netop reglen for at sikre en vis stabilitet hos vore opdrættere, og det gælder både gamle og nye. ;)
Hmm det indtryk fik jeg ikke af den mail jeg har modtaget, jeg fik den opfattelse at jeg bare skulle melde mig ind så kunne jeg bruge mit opdrætter navn igen :?

Jeanne
Indlæg: 1747
Tilmeldt: 12. jan 2007 22:26

Indlæg af Jeanne » 2. aug 2009 15:09

Jeg har formuleret mig forkert - det beklager jeg.
Mange hilsner fra Jeanne.

minimus

Indlæg af minimus » 2. aug 2009 15:20

Jeanne skrev:Jeg har formuleret mig forkert - det beklager jeg.
Det er okay jeg har tid nok til at vente et år hehe :wink:
så kan jeg også nå at sætte mig ordenlig ind i Generne m.m  :)

Låst