Billeder

Generelle ting omkring vores forum og brugen af det. Nye brugere bør starte her.
Låst
Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Billeder

Indlæg af Joy » 20. jun 2011 14:09

Hej, nu er hverken mig, min mor, mine katte eller min hamster særligt gode til det med computere. Meen jeg kan måske regne ud at vis først forummet siger at min billede fil er for stor er der ikke noget at gøer.
Mit spørgersmål er bare har jeg ret :?: Hvordan undgår jeg at billedet er for stort :?:                              
:(
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 20. jun 2011 14:30

du åbner det i paint som kommer med Windows..

Start paint, vælg sæt ind fra, find dit billede der.

Nu kommer så det der er lidt svært for mig at forklare da det ligger forskellige steder alt efter hvilken version Windows du sidder med.

MEN der er en funktion der hedder: Resize and skew (formindsk og vrid)

Tryk på det og vælg enten %-del det skal blive mindre eller vælg antal pixels. Nemmeste synes jeg selv var at bruge % af originale billede og så holde øje med hvor stort det var i KB i den mappe det ligger når jeg gemmer det efter at have ændret størrelsen.

HUSK at gemme det billede du ændrer på med et andet navn ellers mister du jo det billede som det originalt så ud. Du gemmer det med et nyt navn ved at vælge Gem som, fremfor Gem.

Håber det hjalp :) billedet må maks fylde 256 KB.
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Indlæg af Joy » 20. jun 2011 14:35

Ok det prøver jeg.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Kim
Indlæg: 264
Tilmeldt: 27. mar 2011 21:50

Indlæg af Kim » 20. jun 2011 16:15

udemærket forklaring. Personligt plejer jeg at vælge pixels for så har jeg helt styr på hvor stort det bliver. 500-600 pixes plejer at passe meget godt til forum brug.

HUSK at gemme billedet under et andet navn så du ikke får fjernet originalen. Jeg plejer at have en seperat mappe til redigerede billeder.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 20. jun 2011 22:06

Kim skrev:udemærket forklaring. Personligt plejer jeg at vælge pixels for så har jeg helt styr på hvor stort det bliver. 500-600 pixes plejer at passe meget godt til forum brug.

HUSK at gemme billedet under et andet navn så du ikke får fjernet originalen. Jeg plejer at have en seperat mappe til redigerede billeder.
Mange tak for komplimenten :-)
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Indlæg af Joy » 21. jun 2011 06:59

Nu er jeg som sagt ikke særligt smart på det her område, men jeg ved da at det er selve størrelsen på filen og ikke "omkredsen" (hvis det skal stå så i kan se foreskellen) er det det jeg ændre med jeres metoder eller er det "omkredsen".
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Kim
Indlæg: 264
Tilmeldt: 27. mar 2011 21:50

Indlæg af Kim » 21. jun 2011 07:21

du ændrer bægge dele. Når du ændrer størrelsen på billedet bliver filen også mindre så den fylder meget mindre.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Loan
Indlæg: 802
Tilmeldt: 22. jul 2006 23:37

Indlæg af Loan » 21. jun 2011 23:09

Hvis det er for at vise billeder herinde, kan du også gøre det på en anden måde, hvorpå du slipper for at skulle sidde og redigere størrelse på billedet.

F.eks. bruger jeg; http://tinypic.com
Der går du ind og uploader billedet.

Forklaring:
Tryk på Gennemse
Find billedet du ønsker at uploade.
Der hvor der står Resize skal du ændre størrelsen til: Message Board (640x480)
Og så trykker du på Upload Now!

Der kommer en pop-up hvor du skal skrive bogstaverne som står i feltet og så uploader du.
Bagefter kopir du linket under; IMG Code for Forums & Message Boards

Og det sætter du så ind herinde i din besked og når du sender beskeden vil billedet komme.
Hilsen
Loan Vejby

Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Indlæg af Joy » 22. jun 2011 18:21

Hvordan kan jeg så få et profil billede den siger jeg skal havt et gallari.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Låst