Diskussion

Generelle ting omkring vores forum og brugen af det. Nye brugere bør starte her.
Låst
Jeanette

Diskussion

Indlæg af Jeanette » 18. maj 2008 14:17

Håber det er det rigtige sted, jeg opretter denn tråd. Eller må i meget gerne flytte den til 'Ikke hamster-relateret'-emnet.

Jeg har bare flere gange oplevet at interessante diskussioner bliver afbrudt, fordi de har udviklet sig til noget, der ikke er direkte relateret til det under-emne det blev oprettet under, og tilhørte til at starte med.

Jeg synes faktisk at det er ret synd.
Selvfølgelig skal man som hovedregl holde sig til trådens emne. Men når det emne er blevet diskuteret, eller spørgsmålet er blevet besvaret, kan jeg ikke se nogen grund til, ikke at lade diskussionen udvikle sig naturligt. Det kan der jo komme noget meget interessant ud af.

Er det med slet ikke at komme ud over en tråds oprindelige emne, en politik som redaktørene står så fast på, at de ikke kan 'se gennem fingre' med det, hvis ellers trådens emne er uddebateret, eller spørgsmålet er besvaret?

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 18. maj 2008 17:01

hvis det er en interessant diskussion så lavet nyt emne med et par citater og henvisning til der hvor de nstartede og så tag den i et emne for sig :wink:  så er det også lettere at finde diskussionen igen senere hvis der er relevant info i den :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Odgaard
Indlæg: 2035
Tilmeldt: 23. apr 2004 21:48

Indlæg af Odgaard » 18. maj 2008 18:02

Jeg synes faktisk overhovedet ikke vi er "slemme" herinde i forhold til så mange andre foraer. Nu læser jeg ikke alle tråde, fordi de netop ofte løber af sporet og bliver totalt uinteressante for mig. Men jeg synes da kun det er køb og salgstrådene jeg har oplevet blive stoppet + de diskussioner der har udviklet sig i voldelig eller racistisk retning.
Mvh. Pia

kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Indlæg af kwo » 18. maj 2008 18:52

Jeg synes også primært det er i de situationer Pia nævner at vi er "hårde", og stopper det.

Kan du nævne nogle tråde i andre grupper, der er blevet stoppet?
Kenneth Worm

JasMal

Indlæg af JasMal » 18. maj 2008 20:06

Jeg synes nu også kun det er i salg/køb tråde at der bliver bedt om stoppelse - ellers er der frit  :lol:

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 19. maj 2008 08:13

Nej, jeg synes nu heller ikke at I er vildt 'hårde' på den måde at I direkte siger, at nu skal diskussionen stoppes.

Jeg har bare flere gange oplevet er der er kommet et par hentydninger til, at nu skal man lige passe på, at man ikke kommer for langt off-topic.

Ja, det ville jo så være smart, hvis jeg lige havde et par tråde 'i ærmet' jeg kunne henvise til. Men det har jeg desværre ikke  :oops:

Odgaard
Indlæg: 2035
Tilmeldt: 23. apr 2004 21:48

Indlæg af Odgaard » 20. maj 2008 19:53

Grunden til at det er blevet sagt nogle gange er sikkert for at trådene ikke skal løbe helt af sporet. Når man som ny læser herinde prøver at finde info om et emne, så kan det være meget svært at finde rundt, hvis man fx går ind på et emne, der hedder noget med avl, men så handler om noget helt andet.
Mvh. Pia

Låst