Generelle ting omkring vores forum og brugen af det. Nye brugere bør starte her.
-
Lilly03
Ja, nu har jeg flere gange "set" at nye medlemmer er blevet belært MEGET hurtigt, og self. skal vi da dele viden, det er klart, men det er jo ikke så smart at "donke" den oven i hovedet på de nye.. ?
Jeg siger ikke, at vi ikke skal dele viden, eller sige hvis noget er direkte farligt for hamsen, men lad nu være med at overfalde de nye, det ender med at de bliver skræmt væk fra siden..!
Hvad synes i, har jeg ret, eller er helt ude i skoven?
Mvh. Louise
ps. ændrede lige det første indlægs placering..
-
Jeanne
Du har helt ret, Louise - der har desværre været nogen, der har fået "læst teksten" på en yderst uheldig måde. Det er smadder synd, for vi er her jo netop for at dele erfaringer, viden og oplevelser med og om dét, der interesserer os alle sammen, nemlig hamstere

Mange hilsner fra Jeanne.
-
Benjamin
Jeg har faktisk ikke noget imod at folk får informationerne ad vide hurtigt så længe det sker i en ordentlig og pæn tone.
Folk skal da vide at der ikke findes sibiriske Dværghamstere og folk skal da gøres opmærksomme på hybrider så de ikke recikerer at avle på dem.
Men det hele skal selvfølgelig holdes i en pæn tone hvilket det ikke er alle der er lige gode til, man skal være lidt overbærende med nye medlemmer for de ved jo altså ikke lige så meget om hamstere (Endnu) som alle os andre tosser herinde.
Jeg vil give dig ret i at det ikke er alle der taler lige pænt til de nye medlemmer Pga. deres uvidenhed men man ved jo altså kun en ting ind til man får noget nyt at vide og derfor bør vi lære folk det på en behagelig måde.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
caty
jeg syntes (lige som Benjamin) at det helt okay
altså Benjamin fortalte jo mig MANGE ting da jeg købte Müslii

:lol:
og jeg har GODT NOK lært mange ting
så syntes det er meget godt

:roll: :roll:
-
Jeanne
Det ER også godt nok at lære en masse - og Benjamin er jo bestemt aldrig overfusende i sine udtalelser, så jeg er sikker på, du har fået tingene fortalt på en pæn måde af Benjamin. Men der er nogen, der har en - skal vi sige mindre pæn måde at sige tingene på - og det kan godt virke ret voldsomt - især hvis man er ny på forum

Mange hilsner fra Jeanne.
-
Spot
Synes måske at man skal holde Hybrid snak uden for velkomsten med mindre personen skriver at han/hun vil avle og derfor skal gøres hurtigt opmærksom på problemet?
-
Mahonia
I stedet for at komme med al vores viden på een gang til de nye, kunne vi jo (som nogen også har gjort) i stedet foreslå, at de søger på den hamsterart de nu har.
Altså søge først og så spørge, hvis man ikke finder et svar via tidligere indlæg.
På den måde vil vedkommende finde ud af mange ting selv og temmelig sikkert også støde på f.eks. det med hybrider.
Selvfølgelig skal vi hjælpe, når der spørges, men jeg tror det er en god ide med hjælp til selvhjælp af og til.

-
S-C-J
jeg sys du har helt ret...!!
Også selv om det måske bliver sagt på en lidt pæn måde kandet godt være at nogen, nogen gange misforstår det selv om og føler det som et "overfald" sådan sys jeg i vært fald selv det kan virke nogen gange når jeg læser de nye.. eller endda i andre indlæg...
-
Passionen
Det er fuldstændig rigtigt, og det synes jeg, er meget synd. Ved ikke om jeg har været for hård ved de nye, men det har bestemt ikke været min hensigt!
Selvfølgelig ved de nye ikke alt, for de melder sig jo ind på denne side bla. af denne grund.
Så ja, dette indlæg sætter forhåbentligt noget igang hos folk og lader dem tænke over det hele, inden de begynder at skrive en hel stil om, hvor forkert det er og indirekte skrive, hvor dårlig man er som ejer.
^_^ Tak, Louise
-
Lilly03
Jeg er bare super glad for at jeg ikke er den eneste der synes det, og at der er mange der tænker over det :D For vi skal da dele vores viden, men jo ikke overfuse nye.. Så dejligt at der er så mange der er eninge